Skolupplopp i Göteborg

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Enligt Aftonbladets källa har även en kriminell klan blandat sig i konflikten. Medlemmar ur en släkt med flera tungt kriminellt belastade personer ska i måndags ha dykt upp hemma hos den 17-åriga flickan och den pojke som misstänks ligga bakom ryktesspridingen.

Steg 1.
Krav-Maga-Logo.jpg

Steg 2.
HmbRe.jpg

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag är förvirrad, igen!

Brukar inte SH propagera för att man inte ska vara så passiv och PK? Brukar vi inte propagera för lite medborgarinsatser mot störande element?? Är det inte ett störande element om någon hänger ut t.ex. en dotter som hora på internet? Är inte dessa ungdomar egentligen ett föredöme för oss på SH???

Borde inte Gunvald Gunners och kättinggänget starta en stödkampanj??

Vad har jag missat?

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag är förvirrad, igen!

Brukar inte SH propagera för att man inte ska vara så passiv och PK? Brukar vi inte propagera för lite medborgarinsatser mot störande element?? Är det inte ett störande element om någon hänger ut t.ex. en dotter som hora på internet? Är inte dessa ungdomar egentligen ett föredöme för oss på SH???

Vad har jag missat?

Vem har propagerat för att man ska samla ihop en stor folkmassa med vilka man ska misshandla oskyldiga tjejer och förstöra allmän egendom tillsammans med?

Vem har propagerat för att man ska ta in dömda mördare för att hämnas på en liten tjej man tror har skrivit en nedsättande kommentar på internet?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Vem har propagerat för att man ska samla ihop en stor folkmassa med vilka man ska misshandla oskyldiga tjejer och förstöra allmän egendom tillsammans med?

Vem har propagerat för att man ska ta in dömda mördare för att hämnas på en liten tjej man tror har skrivit en nedsättande kommentar på internet?

Man har t.o.m. startat insamlingar för den typen av individer på SH.... (Fast nu var det en kriminell svensk kille som misshandlat sina tjejer och som slog ner en invandrare vi samlade pengar till. Mycket mer nobelt! Så det är inte ovanligt att propagera för att ta lagen i egna händer.)

För mig är det tyvärr så enkelt som att antingen anser man att personer har rätten att ta lagen i egna händer, eller så är man emot det. För dig går tydligen gränsen mer på VEM som tar lagen i egna händer.

Mobben är väl dessutom inte ute efter att misshandla oskyldiga tjejer uten tjejer de tycker är skyldiga, vilket för övrigt det även har propagerats för på SH. Varför domstolar och poliser när vi alla vet att någon är skyldig?! Du kan som sagt kolla vidare mer Gunvald och kjetting om du har intresse!

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag är förvirrad, igen!

Vad har jag missat?

Som vanligt så finns det inte bara svart o vitt i liknande situationer.
Att lägga ut bilder på unga tjejer och skriva påhittade sexhistorier om dom och kalla dem nedsättande saker som hora, slampa mm. För allmän beskådan, anser jag vara mycket förnedrande och kränkande. Det kan i princip förstöra unga tjejers liv.

Att det blir en motreaktion tycker jag faktiskt är väldigt sunt, att skolungdomar ställer sig på de utsattas sida istället för att de stackars tjejerna kanske blivit mobbade i resten av sin skoltid.

Däremot är det sorgligt att se att pöbelmentalitet är så pass stark att det går helt över styr. Helt fel ungdomar tar över hela mobben och passar på att få slåss lite samt att kriminella gäng börjar gå runt och hota ungdomar. Men personligen tycker jag att de som startade allting förtjänar lite smisk på rumpan, däremot har det gått alldeles för långt när de blir mordhotade

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Seriöst, hur svårt ska det vara;

Nr. 1 Nej det är inte ok att förtala människor, det finns lagstiftning mot det och räcker bevisen åker man dit.
Nr 2. Nej man får inte samla en lynchningsmob och misshandla människor
Om polisen upptäcker att en sådan mobb samlas ska den: a. Be den skingras b. Om det ej sker omringa mobben c. Om motstånd görs nedkämpa detta

Klart.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hm läste på GP. Såg reklamen är det bara jag som inte fattar vad det står. Har du info om orrar? Kika oss?????

Konstigt.jpg

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hm läste på GP. Såg reklamen är det bara jag som inte fattar vad det står. Har du info om orrar? Kika oss?????

Orrar är slang för horor.
KIK är ett instant messagingprogram..

De uppmanade folk att annonymt messa in bilder och nedsättande kommentarer om folk som de sedan publicerade....

MediaMarkt uppmanar dig att ge dem vad de vill ha.. :3freak

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Glöm korven, Ziip59 hade svaret.

...:krama...
Var uttrycket kom ifrån stod ju i var och varannan tidining redan första dagen långt innan Ziip utbildade oss..
Humorn Quertys inlägg är ju placeringen av reklamen som uppmanar till att "Ge dem vad du vill ha!" :fakta

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Var uttrycket kom ifrån stod ju i var och varannan tidining redan första dagen långt innan Ziip utbildade oss..
Humorn Quertys inlägg är ju placeringen av reklamen som uppmanar till att "Ge dem vad du vill ha!" :fakta

Skulle kanske hålla med, men Nej.
Fattar inte språket helt enkelt. Är det något lokalt språk på regn sidan?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Var uttrycket kom ifrån stod ju i var och varannan tidining redan första dagen långt innan Ziip utbildade oss..:fakta

Och ändå så hade du ingen aning och anklagade mig för att vara en avpixlad nazist fascist (& starstriker etc som "gillade")

Trots att allt jag skrev tidigt i tråden stämde med facit i hand.
:krama

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping