Skor är fjolligt, och när ambulanspersonalen lyfter upp dig och dina punkterade lungor på båren känns det mycket bättre om du vet att du i alla fall inte har några fjolliga dojjor på dig.
Du kommer svettas som en gris i skinnstället oavsett![]()
Förutom att de låga skorna ser ut att komma från en dålig action film, så har du ju betydligt mindre skydd på smalbenen, även lättare att bryta/vicka vristen i de låga.
Exakt vad är det som skulle vara bättre med lågskor än med stövlar? Lågskorna än nästan lika omständiga att ta på sig, kostar nästan lika mycket och ger sämre skydd. Dessutom så finns risken att dina vanliga långbyxor kommer att haka upp sig ovanpå skon när du sätter dig på hojen. Så när du stigit av kan det komma att se ut som att du knyckt Steve Urkels byxor.jag har endast tänkt köra stadskörning utan lederhosen, endast med jacka och vanliga byxor/shorts. Jajja man ska int köra till grannen utan helställ jag vet.
bra argument, kan nog stämma det med vristen. men hur vanligt är det att man skadar smalbenet i en "mindre" olycka?
skor är inte lika colla heller..
man skall känna sig som Robocop när går![]()
Vill du med det där säga att stötfångaren på 87-åriga Agdas bil sitter i alldeles lagom höjd för att mosa både foten och underbenet när hon kommer och rammar dig rakt i sidan?Fast inne i stan är det ju lugnt, där finns det ju nästan inga stressade bilister som kan köra på dig![]()
Japp! Fast egenfirmakillen Börje, 37, med två ungar i baksätet, 5 bar i blodtryck och chippad turbobil gör nog jobbet ungefär lika braVill du med det där säga att stötfångaren på 87-åriga Agdas bil sitter i alldeles lagom höjd för att mosa både foten och underbenet när hon kommer och rammar dig rakt i sidan?
Tack för svaren!
Vet nog att stövlar skyddar bättre, ville bara höra lite åsikter.
Jag hade tänkt köra med shorts/lång byxor + skor. Med shorts ser ju stövlar töntigt ut.
Stövlar är också grymt obekväma att gå med, jämfört med skor som är som vilka skor som helst, nästan.
Shorts och stövlarTack för svaren!
Jag hade tänkt köra med shorts/lång byxor + skor. Med shorts ser ju stövlar töntigt ut.
Stövlar är också grymt obekväma att gå med, jämfört med skor som är som vilka skor som helst, nästan.
Tack för svaren!
Kan inte riktigt se vitsen med att ha stövlar om man ändå bara ha shorts...kommer ju att se skitkul ut!
Men om man är mer rädd om sina fötter än det dom sitter fast i så...
Shorts och stövlar
Förfan, kör du med shorts kan du lika bra ha flip-flops.
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X