Dear Clown
Rörligheten skulle jag ha till att man kan gå omkring i stan i flera timmar utan att man måst plocka med sig ett par extra skor för att byta bort stövlarna.
Jag kör in till stan (1½km) och orkar jag inte dra mina läderbyxor på,
utan kör med mina kortbyxor med skydd (ser normala ut).
Tillsammans med shortsen skulle skor passa, men inte stövlar.
Om du ändå ska köra i shorts och t-shirt, dvs väldigt oskyddat så gör det knappast till eller från om du har låga racingskor på dig eller inte
om olyckan väl är framme..
Resterande och större del av din kropp är ändå oskyddad, så då känns lite overkill att dra på sig ett par låga racingdojor när man ändå kör omkring i linne och shorts.
Lite irrationell tankegång, som att beställa in den onyttigaste/fetaste maträtten med mest kolesterol, tex friterad potatis som dryper i olja med stekt späck och ister till, för att sen efter maten beställa en kaffe med mjölk och bli nojig över det faktum att det inte finns någon lättmjölk tillhanda till kaffet då du är mån om din hälsa och vikt...
Jag kör in till stan (1½km) och orkar jag inte dra på skydd...
Rörligheten skulle jag ha till att man kan gå omkring i stan i flera timmar utan att man måste plocka med sig ett par extra skor för att byta bort stövlarna.
Om det är en så kort sträcka som 1,5 km in till stan så är det nog både säkrast och smidigast att gå eller cykla i sina "vanliga" skor så slipper du både att köpa ett par extra "sommarskor" och att krångla med att byta dojor.
Kör med stövlar (lågbudget dock) men tänkte inhandla sommarskor till kommande säsong.
Om jag skulle vara du skulle jag skippa "racing-sommarskorna" och spara de där pengarna och satsa på att istället köpa ett par kvalitativa racingstövlar!
Lycka till med allt.