Skriv-vad-du-vill-tråden

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Njae... Det räcker nog inte..
En av sista turerna förra året slutade med att så länge motorn var kall gick hojen igång utan problem...
När motorn dock var varm så fick Prillan springa igång den... HAHA
Hon var fan bra på det... Men har en känsla på att hon inte riktigt vill fortsätta med det iår... :tungan

Är du säker på att det bara är bateriet då? Om den är svårstartad varm men inte kall så kan det ju vara något annat...
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Är du säker på att det bara är bateriet då? Om den är svårstartad varm men inte kall så kan det ju vara något annat...

Batteriet orkar inte dra igång motorn när den är varm för det är mer trögstartat... Alltså batteriet dör helt (tom klockan slocknar) när man försöker med en varm motor... Medans med en kall så blir det helt normal start när man trycker på knappen...
Inget annat krånglar... :D
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Batteriet orkar inte dra igång motorn när den är varm för det är mer trögstartat... Alltså batteriet dör helt (tom klockan slocknar) när man försöker med en varm motor... Medans med en kall så blir det helt normal start när man trycker på knappen...
Inget annat krånglar... :D

Annars brukar ju motorn bli mera lättstartad när den är varm, men pröva med ett annat batteri se det funkar...
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Annars brukar ju motorn bli mera lättstartad när den är varm, men pröva med ett annat batteri se det funkar...

Det var hojfolk som förklarade för mig att det är mer trögstartat med varm motor... Jag kan inget om sånt själv egentligen...
Har inget annat batteri att testa med så jag köper ett nytt...
Med största sannolikhet från fultema... ;)
380:- överlever jag nog även om det visar sig vara nått annat fel ... :D
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det var hojfolk som förklarade för mig att det är mer trögstartat med varm motor... Jag kan inget om sånt själv egentligen...
Har inget annat batteri att testa med så jag köper ett nytt...
Med största sannolikhet från fultema... ;)
380:- överlever jag nog även om det visar sig vara nått annat fel ... :D

Lycka till!:)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ser ut som om jag kommer härifrån i tid ikväll.. Coolt..
Inga trasiga lastbilar.. Nice.. :D

Snart är det helg på riktigt.. :)
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Nice! Nu funkar nätet också... Ut på Hondas hemsida för att se om jag kan hitta en mailadress där jag kan maila och fråga om det går att få tag på en servicemanual till min dominator. Den jag fick med är på tyska, franska och italienska... :va

Och idag var man ledig med fullt betalt. Gjorde nåt så roligt igår som att åka lastbil ner till Malmö, haka på en container och åka hem igen... Drog 04:30, hemma 23:15... :näsblod
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top