Skriv-vad-du-vill-tråden

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Gooooooooooood mooooooooooooorning... :D

Minst sagt, Det är lätt att tro att man är någotsånär skyddad bara för att man är med i facket, men i själva verket är man helt näck... Men nu vet jag, dom pengarna jag betalat i fackavgift hade jag kunnat använda till en jurist istället. Så i fortsättningen blir det den vägen istället... Jag kan se det framför mig: Micke, kan du komma in till mig och personalchefen? Visst, jag ska bara ringa min jurist...

Detta påminner mig än en gång...
Jag ska ur facket..
Att jag inte gjort det än är fan pinsamt.. :surpåsigsjälv

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
God eftermiddag.. Eller ja, gokväll för alla är väl ute och kanar på hojarna..
Min står fortfarande i förrådet.. :sad:
Har fått dit en hel del men av nån jävla anledning så saknas den där energin för att få ihop det.. :( Vill ut och åka men känner verkligen inte för att skruva nå mer.. Det är tråkigt..
Vet inte vad det är för fel på mig dock.. Har alltid älskat att skruva men inte i år..

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Facket???? No way! Tur att man känner en (typ 20) bra jurister om det skulle behövas....:D

Äh jag är med sen gammalt för hemförsäkring o a-kassa...
Men efter deras socialdemokratiska propaganda hem till mig i höstas så är planen att gå ur..
Bara att jag inte orkat... :lat

God eftermiddag.. Eller ja, gokväll för alla är väl ute och kanar på hojarna..
Min står fortfarande i förrådet.. :sad:
Har fått dit en hel del men av nån jävla anledning så saknas den där energin för att få ihop det.. :( Vill ut och åka men känner verkligen inte för att skruva nå mer.. Det är tråkigt..
Vet inte vad det är för fel på mig dock.. Har alltid älskat att skruva men inte i år..

Säkert för att du har en ny bil o kan tänka dig att cruisa i den... HAHA

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Äh jag är med sen gammalt för hemförsäkring o a-kassa...
Men efter deras socialdemokratiska propaganda hem till mig i höstas så är planen att gå ur..
Bara att jag inte orkat... :lat

Kollektiv anslutning vete fan om de e lagligt, det måste ju finnas någon form av samtycke. Men om du inte betalar blir du ju utslängd tämligen snart!!:tummenupp

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Kollektiv anslutning vete fan om de e lagligt, det måste ju finnas någon form av samtycke. Men om du inte betalar blir du ju utslängd tämligen snart!!:tummenupp

Nej det är med stor sannolikhet inte lagligt...

Jag vet.. ska bara fixa så jag har hemförsäkring fixad utan facket innan jag gör sånt... haha...

Nä, nu ut o byta däck... :typsommar

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Säkert för att du har en ny bil o kan tänka dig att cruisa i den... HAHA

Iofs men det slår ju inte hojåkningen.. Inte ens nära faktiskt..
Nåja... Lusten kommer väl snart.. Måste ändå vänta på att det ska bli lite varmare så man kan bänka den med rätt temp på luften.. :)
Men vi märker väl efter påsken om det var bilen eller inte..
Får den nu på tidsdag och sen blir det förhoppningsvis en resa till Umeå
över helgen så då får man köra in den.. Bilen alltså.. :D

Nä, nu ut o byta däck... :typsommar

Glöm inte alupastan på naven!! :fakta

Har precis stått och garvat åt grannen och hans slägga...
Modell 1,5m med 5 kilos klump...
Det krävdes en HEL del bankande innan dem släppte kan jag meddela..
Som god granne så fick dom lite alupasta att smeta på... :)

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Gooooooooooood mooooooooooooorning... :D

Detta påminner mig än en gång...
Jag ska ur facket..
Att jag inte gjort det än är fan pinsamt.. :surpåsigsjälv

Jag har inte heller gått ur fucket, men det kommer... Dom jeffla parasiterna ska inte ha mina surt förvärvade pengar!:fakta:fakta

Facket???? No way! Tur att man känner en (typ 20) bra jurister om det skulle behövas....:D

Alla har inte lika tur, och det är lätt att tro att man ska vara skyddad mot trackaserier från arbetsgivaren om man är medlem.:huvet:huvet:huvet Nu vet jag att jag borde ha kontaktat en jurist direkt när trackaserierna började...:död

Alu-pasta?:va Är inte det hårdsmält?

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag har inte heller gått ur fucket, men det kommer... Dom jeffla parasiterna ska inte ha mina surt förvärvade pengar!:fakta:fakta

Alla har inte lika tur, och det är lätt att tro att man ska vara skyddad mot trackaserier från arbetsgivaren om man är medlem.:huvet:huvet:huvet Nu vet jag att jag borde ha kontaktat en jurist direkt när trackaserierna började...:död

Du vet att Tant e lite av hela skrivvaduvilltrådens lilla jurist, bara höra av sig när du tror att du behöver en jurist!!

Vampyrtrollet

Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Jaaaaaaaa...
Nytt batteri inhandlat...
Rosa Faran fungerar som hon ska.. Wohooooooooooo... :D
:banana :yoparty

Det var batteriet som var slut helt enkelt... Prillan slipper springa igång hojen iår.. Hihi...

Har precis stått och garvat åt grannen och hans slägga...
Modell 1,5m med 5 kilos klump...
Det krävdes en HEL del bankande innan dem släppte kan jag meddela..
Som god granne så fick dom lite alupasta att smeta på... :)

Sket i att byta däck.. får göra på onsdag när jag är ledig ändå.. hehe..
Dock använder jag mig av litiumfett i sprayform istället för alu-pasta.. Har hittills funkat klockrent.. :D

Vad jag gjorde istället för att byta däck??
Städade i garaget o skaffade sen nytt batteri till hojen som nu även är provstartad och funkar såklart som hon ska.. Det är ju trots allt en Honda.. Hihi..

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Du vet att Tant e lite av hela skrivvaduvilltrådens lilla jurist, bara höra av sig när du tror att du behöver en jurist!!

Jag kanske skulle hört av mig på en gång när min f.d arbetsgivare gav sparken och facket inte ville göra något åt saken... Hursomhelst så har jag iaf. kontaktat en jurist för att se om det går att göra något åt hela situationen, för jag gillar inte principen att inte få gå själv, och jag gillar inte att facket inte gör något när en av deras medlemmar trackaseras... Vad tror du, har jag någon chans att komma någonstans?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag kanske skulle hört av mig på en gång när min f.d arbetsgivare gav sparken och facket inte ville göra något åt saken... Hursomhelst så har jag iaf. kontaktat en jurist för att se om det går att göra något åt hela situationen, för jag gillar inte principen att inte få gå själv, och jag gillar inte att facket inte gör något när en av deras medlemmar trackaseras... Vad tror du, har jag någon chans att komma någonstans?

Klart du har!!!

Om du minns alla gånger du har upplevt att du har särbehandlats och inte fått någon hjälp för detta, skriv ned det så detaljerat som möjligt, samt datum och tid.
Ju mer du har nedskrivet desto lättare blir det att bygga ett "case", jag hoppas att du har några fd. arbetskamrater som kan intyga hur din situation såg ut.

Lycka till med allt och hör av dig om du behöver mer råd och eller hjälp!!!:krama

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Klart du har!!!

Om du minns alla gånger du har upplevt att du har särbehandlats och inte fått någon hjälp för detta, skriv ned det så detaljerat som möjligt, samt datum och tid.
Ju mer du har nedskrivet desto lättare blir det att bygga ett "case", jag hoppas att du har några fd. arbetskamrater som kan intyga hur din situation såg ut.

Lycka till med allt och hör av dig om du behöver mer råd och eller hjälp!!!:krama

Tack! Jo, jag kommer ihåg alla gånger jag har behandlats som skit på det stället, utan att facket gjort ett skit åt det.. Jag ska prata med mina tidigare arbetskamrater om dom kan tänka sig att vittna om hur dom behandlade mig! Exakta tidpunkter kommer jag inte ihåg, men det borde finnas hos arbetsgivaren. Däremot så kan jag ange exakta detaljer om hur dom har betett sig..:krama:krama:krama:krama Min enkla åsikt är att så här får det fan inte gå till!

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
reseräkning:check..

inte ofta jag sånna belopp men lyckades komma upp och över 100k för föregående månad...måååånga kvitton blire..:gnissla

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati