Skriv-vad-du-vill-tråden

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Jag undrar ofta hur odugliga företagsledninngar det finns i Sverige
Tyvärr ganska så många... Företag som bryr sig om och satsar på sina anställda är de som (oftast) har låg personalomsättning, och de som skiter i dem och pissar på dem har oftast hög... När jag började hade de flesta chaufförer jobbat 5 år eller mer, samtliga jobbade kvar 2-3år senare, idag är jag en av de 5 som jobbat längst :huvet

Nice i dessa tider! :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tyvärr ganska så många... Företag som bryr sig om och satsar på sina anställda är de som (oftast) har låg personalomsättning, och de som skiter i dem och pissar på dem har oftast hög... När jag började hade de flesta chaufförer jobbat 5 år eller mer, samtliga jobbade kvar 2-3år senare, idag är jag en av de 5 som jobbat längst :huvet

Det är ju rätt tragiskt när man tänker efter, förstår inte företagen att dom förlorar massor av pengar på att ha hög personalomsättning...:confused:

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
Det är ju rätt tragiskt när man tänker efter, förstår inte företagen att dom förlorar massor av pengar på att ha hög personalomsättning...:confused:

Verkar inte så iaf? Något jag lärt mig med åren är iaf helt klart att kör man eget så SKA personalen trivas... Alla behöver inte vara bästa kompis med chefen, men folk ska fortf. vilja gå till jobbet och dessutom känna att det är bra för dem om företaget går bra...

edit: BITURBO, du som arbetsgivare, vad är din bild av personaltrivselns vikt i ett lönsamt företag?

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Verkar inte så iaf? Något jag lärt mig med åren är iaf helt klart att kör man eget så SKA personalen trivas... Alla behöver inte vara bästa kompis med chefen, men folk ska fortf. vilja gå till jobbet och dessutom känna att det är bra för dem om företaget går bra...

Jag håller med dig, det verkar ju så självklart på något vis, det är säkert något vi missar... Jag vet att om jag någonsin blir chef så skulle jag ALDRIG acceptera att en chef/arbetsledare betedde sig illa mot personalen...:fakta

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Rysk meduzin fixar allt från broken hearts till syfilis billigt samt receptfritt!!!!

:tummenupp:tummenupp

Haha... Sweet. Har du mycket? Går den att röka?

edit: BITURBO, du som arbetsgivare, vad är din bild av personaltrivselns vikt i ett lönsamt företag?

Om personalen är välbetald och välmående blir mitt jobb mycket enklare.

Då slipper jag vara barnvakt åt missnöjda motarbetare som gör så lite som möjligt och snor allt de kommer över och kan istället fokusera på att VDa istället.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Haha... Sweet. Har du mycket? Går den att röka?

De gör den säkert. Tant har lagt upp ett stort lager efter 18 månader i Never Never Land:tummenupp

Då slipper jag vara barnvakt åt missnöjda motarbetare som gör så lite som möjligt och snor allt de kommer över och kan istället fokusera på att VDa istället.

Lite så är et, om man har bra betalt så har man överseende med "skitsysslor" på ett annat sätt.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Jag tror att vi får klona den här killen.:fakta Ibland undrar jag om folk är dumma i huvvet på allvar när dom inte förstår hur enkelt det är! När jag jobbade på Arlanda så resonerade dom så här: Vi hotar, vi trackaserar, vi diskriminerar, vi mobbar, vi tillsätter odugliga arbetsledare och vi tar bort förmåner, OCH ÄNDÅ ÄR PERSONALEN MISSNÖJD?! Behöver jag säga att dom dessutom bryter mot i stort sett alla lagar som finns på en arbetsplats?

Last edited:

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj

:tummenupp
Jag tror du skulle behöva föreläsa på lite arbetsgivarseminarium... Det är många som skulle behöva förstå detta. Jag är glad för dig och din personals skull!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
De gör den säkert. Tant har lagt upp ett stort lager efter 18 månader i Never Never Land:tummenupp

Hehe.. Jag åt en illgrön värktablett från sydafrika en gång. Det var en väldigt speciell upplevelse. :)

Lite så är et, om man har bra betalt så har man överseende med "skitsysslor" på ett annat sätt.

Så är det absolut. Allt blir bättre.

Jag tror att vi får klona den här killen.:fakta Ibland undrar jag om folk är dumma i huvvet på allvar när dom inte förstår hur enkelt det är! När jag jobbade på Arlanda så resonerade dom så här: Vi hotar, vi trackaserar, vi diskriminerar, vi mobbar, vi tillsätter odugliga arbetsledare och vi tar bort förmåner, OCH ÄNDÅ ÄR PERSONALEN MISSNÖJD?! Behöver jag säga att dom dessutom bryter mot i stort sett alla lagar som finns på en arbetsplats?

:tummenupp
Jag tror du skulle behöva föreläsa på lite arbetsgivarseminarium... Det är många som skulle behöva förstå detta. Jag är glad för dig och din personals skull!

Det finns nästan lika många dåliga chefer som chefer överhuvudtaget.

Jag har haft en(!) bra chef under mina snart 25 yrkesverksamma år.

Mitt jobb idag innebär, i princip, att jag hjälper andra företag att fungera bättre. Men det är förvånansvärt många höga chefer som hyr in mig och sedan inte lyssnar på mina råd då det i alla flesta fall inkluderar dem och deras beteende. :näsblod

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Mitt jobb idag innebär, i princip, att jag hjälper andra företag att fungera bättre. Men det är förvånansvärt många höga chefer som hyr in mig och sedan inte lyssnar på mina råd då det i alla flesta fall inkluderar dem och deras beteende. :näsblod

Men det förstår du väl att det inte är cheferna det är fel på. :confused: Är ju de anställdas fel för att de inte vill jobba så mycket som möjligt för så lite som möjligt och utan att nånsin bli tagna på allvar. :död

Mina föräldrar jobbar som förare på Roslagsbanan. För ett tag sen så var det Connex (tror jag det var) som hade hand om grejer på banan och folk var sådär lagom missnöjda. Sen kom Roslagståg och tog över kontraktet. Tänk vilken skillnad gratis kaffe och betalda matraster kan göra för moralen bland arbetarna. :tummenupp

Förövrigt vill jag ut och köra. IMO är säsongen inte över än men vill byta bakdäck samt frambromsar först. Men det har jag inte råd med eftersom det inte dykt upp några pengar än. :tummenupp
Fick SMS från min förra chef i fredags där han bad om ursäkt och berättade att han helt enkelt "skrivit fel kontonummer" och att banken skulle fixa det under dagen. :näsblod Apropå bra arbetsgivare.
Får se om jag har pengar på måndag, annars börjar det väl bli dags att ringa farbror blå.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Jag har haft en(!) bra chef under mina snart 25 yrkesverksamma år.

Det där säger en hel del om den svenska chef-kåren, undrar hur mycket mera framgångsrika svenska företag skulle vara med dugliga chefer?

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj

Antar att man måste genomlida dåliga chefer för att lära sig :död (eller..?)

Låter som ett oerhört trevligt och inspirerande jobb! Synd bara att de inte (alltid) tar till sig av det du säger! Skulle nog vara klart intressant att jobba med iaf!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Antar att man måste genomlida dåliga chefer för att lära sig :död (eller..?)

Låter som ett oerhört trevligt och inspirerande jobb! Synd bara att de inte (alltid) tar till sig av det du säger! Skulle nog vara klart intressant att jobba med iaf!

Det låter som ett kanonjobb!:fakta

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Nämen goooooooooooood moooooooorning gott folk... :D

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Goood morgon!!!
Sitter i gruvan å snorar...:näsblod
Och som lök på laxen har tant fått ännu en ny chef.....tur att jag slutar snart....

:skickarcyyybermeducin för snuvan.. ;)
:krama

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...