Skriv-vad-du-vill-tråden

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
God Em Alla 08:eek:r

Ytterligare en dag ....

å så säger rom att att en cigg kan förkorta livet med 15 min.,.,.,.

Men ,,,, En arbetsdag förkortar ju livet med 8 timmar.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Om han har signat med sitt eget namn är det osant intygande, eventuellt urkundsförfalskning och bedrägeri! Bara att göra en polisanmälan!!

Han har gjort en överrenskommelse med företaget att jag avsäger mig rätten till företräde, jag ska se vad advokaten säger... Det kan mycket väl bli så att jag gör en polisanmälan mot samtliga inblandade...

Vad angavs som orsak till din uppsägning?

Arbetsbrist, vilket i sig var en försköning av att min arbetsgivare ville bli av med mig, jag fick två val, säga upp mig själv eller bli uppsagd, jag gick med på att säga upp mig själv, men i pappren skrevs det att jag blivit uppsagd pga. arbetsbrist...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Han har gjort en överrenskommelse med företaget att jag avsäger mig rätten till företräde, jag ska se vad advokaten säger... Det kan mycket väl bli så att jag gör en polisanmälan mot samtliga inblandade...

Arbetsbrist, vilket i sig var en försköning av att min arbetsgivare ville bli av med mig, jag fick två val, säga upp mig själv eller bli uppsagd, jag gick med på att säga upp mig själv, men i pappren skrevs det att jag blivit uppsagd pga. arbetsbrist...

Fast som du säger så har du sagt upp dig själv och då gäller väl inte LAS längre ändå... du har själv valt att ta händerna från företaget.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
God morgon alla!

Morron....skönt att det är fredag idag tycker jag!

Som fan! Sällan har det varit så skönt med fredag!

Underbart att de e fredaf å Tant får gå hen 1330 idag!!! Inte det sämsta!!

Orättvist :p Men skönt för dig!

Fast som du säger så har du sagt upp dig själv och då gäller väl inte LAS längre ändå... du har själv valt att ta händerna från företaget.

Så är det ju...

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Ett par frågor till.

Lämnade du in en skriftlig uppsägning?

Om du inte sagt upp dig själv vad skulle företaget ha anget för skäl i uppsägningen?

Var din fackliga företrädare med i dessa diskutioner?

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj

Nja, för det första är det en framprovoceraad uppsägning, och det är förbjudet enligt LAS, dessutom så är det så att officiellt fick jag gå pga. arbetsbrist och är det pga. arbetsbrist så gäller LAS...

Ett par frågor till.

Lämnade du in en skriftlig uppsägning?

Om du inte sagt upp dig själv vad skulle företaget ha anget för skäl i uppsägningen?

Var din fackliga företrädare med i dessa diskutioner?

Nej, jag lämnade inte in en skriftlig uppsägning. Anledningen som angavs var att dom tyckte att jag inte hade bättrat mig efter tidigare samtal, vilket för det första är rent skitsnack och för det andra var klagomålen baserade på att min dåvarande ogillade mig personligen, och missbrukade sin ställning som arbetsledare.

Jo, min fackliga företrädare var med vid samtalet, och sa som vanligt knappt ett ord för att hjälpa mig.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nja, för det första är det en framprovoceraad uppsägning, och det är förbjudet enligt LAS, dessutom så är det så att officiellt fick jag gå pga. arbetsbrist och är det pga. arbetsbrist så gäller LAS...

Nej, jag lämnade inte in en skriftlig uppsägning. Anledningen som angavs var att dom tyckte att jag inte hade bättrat mig efter tidigare samtal, vilket för det första är rent skitsnack och för det andra var klagomålen baserade på att min dåvarande ogillade mig personligen, och missbrukade sin ställning som arbetsledare.

Jo, min fackliga företrädare var med vid samtalet, och sa som vanligt knappt ett ord för att hjälpa mig.

Och det företaget vill du tillbaka till:confused:

Samtalen såg säkert företaget som varningar.
Man gav dig en reträtt med så kort karens som möjligt och med en möjlighet att gå vidare utan att ha en massa skräp i ditt CV.

Oavsett så kvittar det nog om "någon" avskrivit din återanställningsrätt eller inte.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Och det företaget vill du tillbaka till:confused:

Samtalen såg säkert företaget som varningar.
Man gav dig en reträtt med så kort karens som möjligt och med en möjlighet att gå vidare utan att ha en massa skräp i ditt CV.

Oavsett så kvittar det nog om "någon" avskrivit din återanställningsrätt eller inte.

Egentligen inte, men dels är det en fast anställning, och dels är det inte helt lätt att få nytt jobb. Utöver det så har arbetsledaren som trakasserade mig slutat. Sen är det nära till jobbet och humana arbetstider. Den här skiten har gnagt i bakhuvet på mig sen det hände, dels för att dom har brutit mot nästan varenda lag som finns på en arbetsplats, dels för att facket inte ville orkade göra något åt det för att det var "besvärligt"... Sen lär dom inte ge sig frivilligt.

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...