Skriv-vad-du-vill-tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Här ska inte överskridas nåt, förutom ev fettkontot då i form av massa smaskiga ribbs mm...:drool

Å vad jag längtar tills lördag. Då ska jag äntligen dra i mej ett kg kräftor & en liter sprit igen. Värmdö ligger pyrt till. Yihaaaaa!!! :yoparty

Bra tjejen, du måste förstå att jag är rädd om dig och Sergeij!!!

Sista dagen innan minisemestern.:tuttar
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jepp, visst är det något som tyvärr inte är som det var förut...... Jag menar, alla idoiter som vi får in direkt efter skolan KAN ju omöjligt ha simmat åt fel håll i genpoolen, det MÅSTE ha med deras uppväxt ocj allmänna prägling att göra.

Dock ska jag tillägga att det är mycket större procent trevliga och framför allt duktiga/ambitiösa unga killar och tjejer som kommer in i lumpen nu, det är ju numera så få som får göra så säger dom på mönstringen att dom inte vill så slipper dom ju oftast.

Undrar hur det kan vara så att uppfostran har blivit så svårt nu???? Helt ärligt... Det verkar ju liksom inte fungera på de flesta unghelveten idag????

Bra egenltigen att de inte plockar in vem som helst o särskilt inte sådana som absolut inte vill göra detta...
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Undrar hur det kan vara så att uppfostran har blivit så svårt nu???? Helt ärligt... Det verkar ju liksom inte fungera på de flesta unghelveten idag????

Det är förmodligen inte "svårare" idag än det var förr. Men föräldrar orkar inte engagera sig lika mycket i uppfostran överhuvudtaget idag, eftersom dom förmodligen förväntar sig att dagis och skola sköter om den biten. :rolleyes:

Och när föräldrarna kommer hem efter tunga arbetsdagar då ska tiden och orken som är kvar, räcka till så mycket.

Alltså blir det som det blir, ungdomar som springer runt utan respekt för vuxna.

Har ett par kompisar med en dotter som är 8 år, och hon säger håll käften till pappan. Det finns ingen som helst respekt för vad föräldrarna säger och hon beter sig precis som hon vill. Mörkrädd blir man när man är där...och det är jävligt skönt att gå därifrån. Men man blir alltid lite illa till mods av att se.

//M
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det är förmodligen inte "svårare" idag än det var förr. Men föräldrar orkar inte engagera sig lika mycket i uppfostran överhuvudtaget idag, eftersom dom förmodligen förväntar sig att dagis och skola sköter om den biten. :rolleyes:

Och när föräldrarna kommer hem efter tunga arbetsdagar då ska tiden och orken som är kvar, räcka till så mycket.

Alltså blir det som det blir, ungdomar som springer runt utan respekt för vuxna.

Har ett par kompisar med en dotter som är 8 år, och hon säger håll käften till pappan. Det finns ingen som helst respekt för vad föräldrarna säger och hon beter sig precis som hon vill. Mörkrädd blir man när man är där...och det är jävligt skönt att gå därifrån. Men man blir alltid lite illa till mods av att se.

//M

Ja det är läskigt det där...
Har vid flera tillfällen sett unghelveten skrika o gapa på sina föräldrar... Kalla de för saker jag aldrig skulle kommit på att säga till mina föräldrar osv...
Det är skrämmande...

Hur tänker föräldrar när de anser att samhället ska uppfostra deras ungar??? Det är ju deras jobb??? annars kan de väl för helvete låta bli att skaffa barn... *suck*
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Det är förmodligen inte "svårare" idag än det var förr. Men föräldrar orkar inte engagera sig lika mycket i uppfostran överhuvudtaget idag, eftersom dom förmodligen förväntar sig att dagis och skola sköter om den biten. :rolleyes:

Och när föräldrarna kommer hem efter tunga arbetsdagar då ska tiden och orken som är kvar, räcka till så mycket.

Alltså blir det som det blir, ungdomar som springer runt utan respekt för vuxna.

Har ett par kompisar med en dotter som är 8 år, och hon säger håll käften till pappan. Det finns ingen som helst respekt för vad föräldrarna säger och hon beter sig precis som hon vill. Mörkrädd blir man när man är där...och det är jävligt skönt att gå därifrån. Men man blir alltid lite illa till mods av att se.

//M


Ja de där kan jag hålla med om, dagens föräldrar inte bara hoppas på utan förväntar sig att dagis och skolan ska uppfostar deras barn och lära dom vad som är rätt och fel.
Men hur ska barn kunna ha respekt för sig själv eller andra vuxna (även oss som jobbar i uniform) :va
De är riktigt spännande på jobbet ibland då de kan räka med att man bara går förbi dessa framtidens hopp och man kan få nå trevligt i huvudet eller att de spottar efter en MYSSIGT siddu, sen har vi ju vissa ställen i stan där vi inte under några omständigheter får gå 1 patrull utan måste vara minst 2 :crash

Så när ska föräldrarna lära sina barn vad VERKLIG respekt är för något?

Ja det är läskigt det där...
Har vid flera tillfällen sett unghelveten skrika o gapa på sina föräldrar... Kalla de för saker jag aldrig skulle kommit på att säga till mina föräldrar osv...
Det är skrämmande...

Hur tänker föräldrar när de anser att samhället ska uppfostra deras ungar??? Det är ju deras jobb??? annars kan de väl för helvete låta bli att skaffa barn... *suck*

Det kallas den fria uppfostran.
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ja det är läskigt det där...
Har vid flera tillfällen sett unghelveten skrika o gapa på sina föräldrar... Kalla de för saker jag aldrig skulle kommit på att säga till mina föräldrar osv...
Det är skrämmande...

Hur tänker föräldrar när de anser att samhället ska uppfostra deras ungar??? Det är ju deras jobb??? annars kan de väl för helvete låta bli att skaffa barn... *suck*


Tycker dagens mentallitet är resultatet av ett nytt slappt sätt i hela samhället.
Folk kräver och tycker att dom ska ha rättigheter till fan vet allt.
MEN sen krävs det något av dom i retur och då knorrar det ut av bara helvete.

Ungar och livet rent generellt blir vad du gör det till.
Tar du tiden att uppfostra småttingarna så blir dom hur bra som helst.
Förväntar du att någon annan ska göra ditt jobb, lev med dom små satans monstren.

Lika för alla, inga ursäkter.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tycker dagens mentallitet är resultatet av ett nytt slappt sätt i hela samhället.
Folk kräver och tycker att dom ska ha rättigheter till fan vet allt.
MEN sen krävs det något av dom i retur och då knorrar det ut av bara helvete.

Ungar och livet rent generellt blir vad du gör det till.
Tar du tiden att uppfostra småttingarna så blir dom hur bra som helst.
Förväntar du att någon annan ska göra ditt jobb, lev med dom små satans monstren.

Lika för alla, inga ursäkter.
Det där var tamejfan ORD!!!
Sedan är det lika skrämmande och se föräldrar som tror att deras barn ska visa respekt mot föräldrar per automatik.
Respekt är något man förtjänar genom sitt eget beteende och inte får gratis.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tycker dagens mentallitet är resultatet av ett nytt slappt sätt i hela samhället.
Folk kräver och tycker att dom ska ha rättigheter till fan vet allt.
MEN sen krävs det något av dom i retur och då knorrar det ut av bara helvete.

Ungar och livet rent generellt blir vad du gör det till.
Tar du tiden att uppfostra småttingarna så blir dom hur bra som helst.
Förväntar du att någon annan ska göra ditt jobb, lev med dom små satans monstren.

Lika för alla, inga ursäkter.

Jag har ju ganska länge sagt att jag inte gillar barn...
För ett tag sedan konstaterade jag att det inte är barnen jag ogillar... Det är deras idioter till föräldrar...
Om föräldrarna inte vet vad de ska göra med ungarna eller inte hinner göra nått med dem... Va fan... Låt bli att skaffa några...
IDIOTER!!!

Fan... Den här veckan artar sig riktigt bra för mig... Har kallat både en o annan för idiot... Haha...
Jaja... Nu ska jag måla vidare... Fint som fan blir det hemma... :D

Komma på fika nån gång Puckfan???? :p
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det där var tamejfan ORD!!!
Sedan är det lika skrämmande och se föräldrar som tror att deras barn ska visa respekt mot föräldrar per automatik.
Respekt är något man förtjänar genom sitt eget beteende och inte får gratis.

Å där kom första kommentaren från någon som faktiskt HAR barn :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Å där kom första kommentaren från någon som faktiskt HAR barn :)

Kan lova dig att min mor med fyra barn tycker likadant...
Hon fattar inte heller hur fan folk tänker...

Skönt med bra mamma... :p
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Å där kom första kommentaren från någon som faktiskt HAR barn :)
Tack för den Ullis, jag orkade själv inte ge mig in i den debatten i morse när jag såg eländet... :rolleyes:

Men allvarligt, åsikterna är förvisso inte så dumma, det verkar vara väldigt lätt att släppa ansvaret för barnen/ungdomarna till samhället och se det som någon annans ansvar eftersom många barn tillbringar stor del av sin vakna tid på dagis eller i skolan. MEN, så länge man inte själv har barn eller jobbar med barn i den omfattning att man faktiskt har förstahandsinformation, är det bara en massa åsikter och det är ruskigt lätt att kasta skit i en sits som man inte har någon erfarenhet av.

Jag VET vilket slit det innebär att uppfostra en unge som jag tycker är vettig. Jag VET vilket slit det är att se till att samma unge är rustad för ett liv som vuxen person.
Jag VET hur illa jag tycker om andras ungar som bär sig åt som skit, men jag vet också att det i de allra flesta fall är en återspegling av föräldrarna, äve om det inte alltid är så, så jag försöker att inte ogilla ungarna utan föräldrarna istället.

Vill man se det, så kan man också säga att samhället vi lever i har skapat situationer som är lätta att utnyttja och om man är svag eller slapp (välj själv) så är det enkelt att tolka de förmåner vi har, som att vi inte har något ansvar för oss själva eller våra egna handlingar. Jag försvarar INTE de grupper som faktiskt utnyttjar det här till fullo, men jag kan förstå att det händer. Minsta acceptabla levnadsstandard i all ära, men Pucko har rätt i det fallet, man får inget gratis här i livet (eller borde iaf inte få).

Förståsigpåare finns det överallt, inte minst på SH.
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Skratta du bara......:rolleyes:





Btw så HATAR jag bokplast just nu....det korvar sig o gör inte som JAG vill.....stackars barn,böckerna ser mongo ut........:gnissla
 

Dr.Bike

Guest
Skratta du bara......:rolleyes:





Btw så HATAR jag bokplast just nu....det korvar sig o gör inte som JAG vill.....stackars barn,böckerna ser mongo ut........:gnissla

Tips: Klipp ut bokplasten MED skyddet kvar. Dra bort skyddskiktet forst nar du har plasten pa boken, och stryk fast plasten SAMTIDIGT som du tar bort skyddsfilmen = du kan fa det bubbel och skrynkelfritt.
Svart att forklara... men som militar gjorde jag detta ofta pa kartor.
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Tips: Klipp ut bokplasten MED skyddet kvar. Dra bort skyddskiktet forst nar du har plasten pa boken, och stryk fast plasten SAMTIDIGT som du tar bort skyddsfilmen = du kan fa det bubbel och skrynkelfritt.
Svart att forklara... men som militar gjorde jag detta ofta pa kartor.


Nääääääääääää inte SÅN, tänk om det hade varit sån vad skönt det skulle vara, nääää det är sån annan färgglad UTAN klister !!! Som bokpapper fast det är plast ist.........
 

Dr.Bike

Guest
Nääääääääääää inte SÅN, tänk om det hade varit sån vad skönt det skulle vara, nääää det är sån annan färgglad UTAN klister !!! Som bokpapper fast det är plast ist.........

Okkeeeej..... :rofl

Och du sitter dar som ett litet gullmongo och klipper och limmar/tejpar sa du blir alldeles konfys....
Stackars barnen assa.... de kommer bli mobbade i skolan for sina bocker! :D
(skoja bara... det ar saaakert de basta bocker nagon haft nagonsin vad avser fint bokpapper! ) joda....


Vad har ungarna for bocker numera i dessa besparingstider???
Samma som jag hade 1975? :D
Li och Lo samt OA-bocker som talade om hur vi skulle alska Palestinas befrielsearme' och hur onda alla Israeler var? :)
Eller att vi skulle kunna Islams fem grundpelare utantill, men var egen bibel (eller vikingahistoria) den kunde vi skita i...
Fina tider det dar!
SIA-skolan!
Kommer nan ihag det? (Skolans Inre Arbete) som det hette.... detta var grunden till att samhallet (och inte foraldrarna) skulle ta ansvar for individen...
Jisses... vilka tider... Upp till kaaaaam emoooot kvalen, sista striiiiiiden ar haaaar!
Och vara larare delade ut "Atomkraft nej tack" marken.....
Haha... tror FAAAAN att man blev skadad! :D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top