Skriv-vad-du-vill-tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Hej alla,

Kort och gott - jag behöver någon med ett sinne lagt för räkneskaper, eller i varje fall någon som inte är helt hopplös på att räkna :huvet Fråga; Önskar ta ett banklån, säg 80,000. Räntan ligger på 7,40%. Avbetalningsplan är satt till 5 år. Vad får jag ge i månaden?
Upplyste inte kreditinstitutet det?? 1599 kr/månad blire!!

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ahhh.. Att i spraket från brasan få sitta och jobba endast iförd håliga långkallingar och reklam t-shirt från lokala åkeriet medan man dricker gevalia kokkaffe är ren och skär lyx...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
De e väl inget att fundera på på-gööört!!!

Ja, det verkar som att det inte går att lösa fredligt... Så det får nog bli så att jag anmäler till polis och arbetsmiljöverk, + att låta advokaten skicka in en stämmning... Varför är jag inte förvånad?

Last edited:

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
KTM smc-r
"Det är första gången som bensinen kostar mer än 15 kronor per liter. På två veckor har priset stigit med 40 öre per liter. "

Fan va schysst, ser ju bra ut inför sommaren! :tummenupp Nää var bättre förr! på moppe tiden då pröjsade man 8-9kr litern...ahhh those were the days!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
"Det är första gången som bensinen kostar mer än 15 kronor per liter. På två veckor har priset stigit med 40 öre per liter. "

Fan va schysst, ser ju bra ut inför sommaren! :tummenupp Nää var bättre förr! på moppe tiden då pröjsade man 8-9kr litern...ahhh those were the days!

8-9 kronor? Det var ju förfan i fjol eller nått..

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ja. Företrädaren för företaget borde kontrollerat/efterfrågat en signerad fullmakt.

Men jag vet inte hur lagen ser ut ang. detta.

Hur som helst så kan de ju inte lasta Pluggeländet för något någon annan skrivit på, för hans räkning, utan att ha rätt/tillåtelse att göra det.

Visst är det så, godtro gäller ju inte om du tjöper en cykel, så varför skulle det gälla här? Hela grejen är jefligt konstig, överenskommelser som bara "dyker upp", fackliga ombud som går under jorden osv...

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:yoparty:yoparty:yopartyRAMMSTEIN !!!!!!!:yoparty:yoparty:yoparty

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Visst är det så, godtro gäller ju inte om du tjöper en cykel, så varför skulle det gälla här? Hela grejen är jefligt konstig, överenskommelser som bara "dyker upp", fackliga ombud som går under jorden osv...

Se till att göra en polisanmälan, urkundsförfalskning till att börja med. Polisen har ju mer befogenheter att få ut en massa papper t ex!!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Se till att göra en polisanmälan, urkundsförfalskning till att börja med. Polisen har ju mer befogenheter att få ut en massa papper t ex!!

Osant intygande och trolöshet mot huvudman iaf, iom. att han har skrivit under med sitt eget namn... Sen som jag skrev förut så gör hans beteende att jag misstänker att han tar/har tagit mutor för att inte agera i frågan.. Det både jag och advokaten har reagerat på är att det dels saknas datum på överenskommelsen och dels står det bara mitt anställningsnummer, inte mitt personnummer... Om du vill så kan jag mejla överenskommelsen till dig?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Osant intygande och trolöshet mot huvudman iaf, iom. att han har skrivit under med sitt eget namn... Sen som jag skrev förut så gör hans beteende att jag misstänker att han tar/har tagit mutor för att inte agera i frågan.. Det både jag och advokaten har reagerat på är att det dels saknas datum på överenskommelsen och dels står det bara mitt anställningsnummer, inte mitt personnummer... Om du vill så kan jag mejla överenskommelsen till dig?

Nä de behöver du inte-jag litar på dig!!!
Se till att göra en polisanmälan snarast!!!

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Jahapp, då var det snart en ny vecka, undrar vad den kan bjuda på då?:va

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...