Man får vara uppmärksam,, jag var sjukt nära att köra rakt in i sidan på en bil i Söndags.
Kom åkande i relativt laglig hastighet på en huvudled.. typ 60kmh på 50 väg.. en bil med en tjej i står still på en påfart från höger..
Det sjuka är att jag fick en magkänsla av att "hon kommer att köra rakt ut"... så jag börjar sakta ner lite,, har ögonen på bilföraren och ser med 100% säkerhet att hon pratar i mobil och inte kollar åt vänster (där jag kommer) överhuvudtaget..
Jag upplevde allt detta i nån sorts slow motion.. även fast det var "över" på 3-4 sekunder.
Mkt riktigt, bilen börjar rulla ut.. men jag inser att jag aldrig kommer att hinna stanna helt, utan kanske komma ner till 5-10kmh när jag är framme vid bilen..
Så det blir att kolla av mötande fil, konstatera att inget möte kommer.. växla ner och full gas för att i slutänden lyckas slinka förbi kanske 1½ meter framför bilen i min mötande fil..
Ganska svettigt, men ändå en påminnelse om att lita på magkänslan och inse att folk kör ut mitt framför en ibland.