Skriv-vad-du-vill-tråden

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Men hur kommer det sig egentligen?
Är folk verkligen så totalt ointresserade el oinspirerade att de inte själva kan komma på de eknlaste lösningarna innan de ringer nån??
Har folk verkligen blivit så okunniga???

Curlinggenerationen, vana att få allt serverat och inte behöva anstränga sig överhuvudtaget.
Det ska bli intressant att se hur de hanterar verkligheten när de drabbar dem, antagligen rätt snart!
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Wöööd !
Som kidsen säger...:D

Tycker ni ja.
Nu var det Tants kropp och över den bestämmer hon själv...
Muskler och mycket av det......

Curlinggenerationen, vana att få allt serverat och inte behöva anstränga sig överhuvudtaget.
Det ska bli intressant att se hur de hanterar verkligheten när de drabbar dem, antagligen rätt snart!

De ringer väl sina föräldrar.....
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tyvärr lika sant som det är tragiskt, snorisarna ska ha allt serverat på silverfat, men det är säkert vårt eget fel att det blivit såhär, vi har skämt bort dom...
Sant, vi får börja låta som våra föräldrar istället:
"Åka buss? Du får ta cykeln!":D








Nej, riktigt så illa var det inte.

De ringer väl sina föräldrar.....

Som förlorat allt på börsen...:arsele
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Tyvärr lika sant som det är tragiskt, snorisarna ska ha allt serverat på silverfat, men det är säkert vårt eget fel att det blivit såhär, vi har skämt bort dom...

Samhället har skämt bort dem. Föräldrarna har lämnat lver ansvaret pås kola, o smhälle osv... *suck*
skaffa inte barn om du inte orkar ta hand om dem o uppfostra de själv... *suck*

Ptfff jag har då minsann inte skämt bort några snorisar jag...

Inte jag heller.
Men mammas spåtant sa att det nog mionsanns ak komma sådana :mad: = läge att inte lyssna på mamma ibland... *Asg*
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Tyvärr lika sant som det är tragiskt, snorisarna ska ha allt serverat på silverfat, men det är säkert vårt eget fel att det blivit såhär, vi har skämt bort dom...

Dessvärre så har vi ju ett GÄNG curlingföräldrar i det här landet så jupps...
Det är "vårt" eget fel...

Wöööd !
Som kidsen säger...:D

:hihi
Värst vad du var poppig nu då.. SLänga sig med kidz uttryck sådär..
:impad!

Det är sååå tragiskt..
Jag orkar inte med sådana människor längre.
Människor utan självinsikt och mål i livet. Människor som bara förlitar sig på andra o inte klarar sitt ilv utan konstant hjälp från andra.. *suck*

Energitjuvar va? :D
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Curlinggenerationen, vana att få allt serverat och inte behöva anstränga sig överhuvudtaget.
Det ska bli intressant att se hur de hanterar verkligheten när de drabbar dem, antagligen rätt snart!

Det läskiga är väl att de lär inte ens fatta då att det varit fel att de levt så utan de trillar väl ihop o grinar överallt om hur synd det är om dem...

Sant, vi får börja låta som våra föräldrar istället:
"Åka buss? Du får ta cykeln!":D








Nej, riktigt så illa var det inte.



Som förlorat allt på börsen...:arsele

Man behöver ju inte skicka ungar till skogen för att leva under en gran osv men man sk väl ändå ge de vettiga värderingar????
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hur f-n lyckas ni producera 5 j-a sidor med skit på drygt två timmar?!? :va :mad:

Iofs hade jag varit mer förvånad om det hade varit 5 sidor med vettiga saker. :D

Pöss på er! :kiss

Elefanten hade förresten kraschpuckar precis ÖVERALLT! Det enda som saknades var en bubbla runt alltihop. Meken har verkligen hittat kraschpuckar som jag inte ens visste fanns!!! Kan det bero på att han vet hur jag kör och behandlar dens stackars lilla svarta? :confused: :gnissla

Han påstod iaf att jag kunde kasta omkull Elefanten i garaget utan att han skulle gå sönder. Prova?!? *rullaruntidiketmotorcykel*
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Hur f-n lyckas ni producera 5 j-a sidor med skit på drygt två timmar?!? :va :mad:

Iofs hade jag varit mer förvånad om det hade varit 5 sidor med vettiga saker. :D

Pöss på er! :kiss

Elefanten hade förresten kraschpuckar precis ÖVERALLT! Det enda som saknades var en bubbla runt alltihop. Meken har verkligen hittat kraschpuckar som jag inte ens visste fanns!!! Kan det bero på att han vet hur jag kör och behandlar dens stackars lilla svarta? :confused: :gnissla

Han påstod iaf att jag kunde kasta omkull Elefanten i garaget utan att han skulle gå sönder. Prova?!? *rullaruntidiketmotorcykel*

:hihi börjar du bli för känd på verkstaden ;)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hur f-n lyckas ni producera 5 j-a sidor med skit på drygt två timmar?!? :va :mad:

Iofs hade jag varit mer förvånad om det hade varit 5 sidor med vettiga saker. :D

Pöss på er! :kiss

Elefanten hade förresten kraschpuckar precis ÖVERALLT! Det enda som saknades var en bubbla runt alltihop. Meken har verkligen hittat kraschpuckar som jag inte ens visste fanns!!! Kan det bero på att han vet hur jag kör och behandlar dens stackars lilla svarta? :confused: :gnissla

Han påstod iaf att jag kunde kasta omkull Elefanten i garaget utan att han skulle gå sönder. Prova?!? *rullaruntidiketmotorcykel*

Det är för att vi inte jobbar som experter som vi hinner... :D

Jag vill oxå ha kraschpuckar överallt på svarta pärlan... Hehe... Kunde ju vra lite roligt... :p
Finns de i rooooosa????
 

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
inte bara skola utan dagis också fel ;) Kidsen umgås inte med sina föräldrar och föräldrarna blir arga när dagis fröknarna/herrarna uppfostrar glinen. Samma i skolan, om de små kommer hem gråtandes för att en lärare sa till dem på skarpen blir det kabalik.


EDIT: För i helvete!! Hur många posts om helst medan jag skrev min :skrämd
U R 2 F4st 4 ME!
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Curlinggenerationen, vana att få allt serverat och inte behöva anstränga sig överhuvudtaget.
Det ska bli intressant att se hur de hanterar verkligheten när de drabbar dem, antagligen rätt snart!

Tanten (och jag) har en tjejpolare som har varit bortskämd hela sitt liv och flyttade hemifrån vid 23 års ålder...
Sprillans nyproducerad lägenhet och allt...
Hon klarar inte ett enda jeflva skit själv... Det gnölas t.o.m. om att
man måste städa själv!:mad:
Och inte kan man shoppa hur mycket som helst heller...
Köpa mat?? Näe... Man kan gå till mamma och ta eller äta...
Sätta upp en gardin?? NÄE! Det får brorsan fixa...
Plocka undan efter sig eller hjälpa till när man är på mitt landställe med disk eller matlagning?? NÄE! Inte ens tänka tanken på att erbjuda sig... *SUCK*:huvet :huvet

Tycker ni ja.
Nu var det Tants kropp och över den bestämmer hon själv...
Muskler och mycket av det......
De ringer väl sina föräldrar.....

Tant bestämmer över sin kropp till viss del, sen kommer vi andra och bestämmer över tant... :D

I övrigt, se ovan... :gnissla

Inte jag heller.
Men mammas spåtant sa att det nog mionsanns ak komma sådana :mad: = läge att inte lyssna på mamma ibland... *Asg*

Börjar mamma prata barnbarn/spågummor/kaffesump så stänger man av öronen med omedelbar verkan annars blir man tokig...

inte bara skola utan dagis också fel ;) Kidsen umgås inte med sina föräldrar och föräldrarna blir arga när dagis fröknarna/herrarna uppfostrar glinen. Samma i skolan, om de små kommer hem gråtandes för att en lärare sa till dem på skarpen blir det kabalik.

Jamen visst är det häftigt??
Om nån säger till ett barn att ge sjutton i att slå/ha sönder/skrika då är det den som säger till som får skit...
Vart är respekten för äldre idag??

För nån månad sen så hade jag en duktig diskussion med två 7 åringar huruvida tjejerna skulle ställa tillbaka staketet dom hade snott från skolan eller inte.. Och dom små ungjävlarna käftade tillbaka... :confused: :va
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
inte bara skola utan dagis också fel ;) Kidsen umgås inte med sina föräldrar och föräldrarna blir arga när dagis fröknarna/herrarna uppfostrar glinen. Samma i skolan, om de små kommer hem gråtandes för att en lärare sa till dem på skarpen blir det kabalik...
Jag fattar inte det där, jag tyckte det var bra att lärarna sa till oss när man gick i plugget.:va
Eftersom jag har haft den tveksamma äran att förvalta skolfastigheter och sett lärare titta åt annat håll vid bråk och sedan sprungit och gömt sig i lärarrummet.
Det är eleverna som styr skolorna...

Shit, jag insåg precis att jag kommer få höra ett å annat från min dotter om att jag är en grym tyrann...
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Börjar mamma prata barnbarn/spågummor/kaffesump så stänger man av öronen med omedelbar verkan annars blir man tokig...

Exakt.. Inte intresserad av barn så.. Inga såna små elaka griniga monster... :p
Mamma är underbar ävenfast hon snackar om spåtanter osv.
Den spåtanter är iofs rätt cool så det lugnt. Men just i det här fallet har hon fel för tillfället... *Asg*
 

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
Jamen visst är det häftigt??
Om nån säger till ett barn att ge sjutton i att slå/ha sönder/skrika då är det den som säger till som får skit...
Vart är respekten för äldre idag??

För nån månad sen så hade jag en duktig diskussion med två 7 åringar huruvida tjejerna skulle ställa tillbaka staketet dom hade snott från skolan eller inte.. Och dom små ungjävlarna käftade tillbaka... :confused: :va

Verkligen som du säger, det är den som säger till som får skit.
Eller ännu värre, kids som käftar mot sina föräldrar och föräldrarna ger med sig! :skrämd Vad har man lärt ungen då..?
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Shit, jag insåg precis att jag kommer få höra ett å annat från min dotter om att jag är en grym tyrann...

Det är du säkert oxå... :p

Nej men skämt åsido... Människor måste börja fatta att det inte går att lämna över barnuppfostran på någon annan o sedan gnälla över det..
Kommer gå rakt åt helvete.
skönt att man själv hde världens bästa mamma som uppfostrade en till underbar människa... *egenkär* *asg*
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Shit, jag insåg precis att jag kommer få höra ett å annat från min dotter om att jag är en grym tyrann...

:D
Det LÄR du får höra oavsett om du är det eller inte...
Men det är väl inget mot vad hennes första pojkvän kommer att få höra...
*click*Click**PANG*
(Saltskotten ur den dubbelpipiga)

:hihi
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Verkligen som du säger, det är den som säger till som får skit.

Jag har faktiskt sett ännu värre, kids som käftar mot sina föräldrar och föräldrarna ger med sig! :skrämd Vad har man lärt ungen då ?

VA???? Ska man lära ungen nått????? Det var det ingen som berättade innan vi blev på smällen (kommer svaret från föräldrarna)... *asg*
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Blir så jävla förbannad när jag tänker på alla fjuniga pubetetsarsel som kommer avlas fram.

Hur fan tänker dom vuxna:

Jag har mitt jobb att sköta och jag betalar faktiskt skatt så skolan och dagis ska uppfostra mina barn.
Jag har annat att tänka på, tex golfrundan med polarna i morgon när jag vabbar.

Folk är så upptagna i sig själva att allt omkring blir sekundärt.

Så nu har jag spytt galla nog för idag.

Bira någon ?:D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top