Skriv-vad-du-vill-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
12k?? Jisses... Släppte du han från andra våningen eller??

Fast visst är det lite kul hur ofantligt :)hihi) stark man blir när man är på väg att tappa den? Sen tappar man den för att man tappar balansen... Annars skulle man kunna hålla på och slita en hel förmiddag... Bara för att den INTE ska gå i backen... :D

Ja herregud, kommer ihåg när jag övningkörde och skulle backa upp hojen mot väggen på skolan, och min lärare sitter på sin hoj på min högra sida. Jag fäller ner stödbenet men får den inte hela vägen ner, släpper efter åt vänter och direkt efter att det brukar ta stopp så fanns det inget stopp :näsblod
Jag kämpar som ett djur och håller emot med vänterbenet för allt vad jag är värd och min lärare slänger sig fram för att ta tag i styret men når inte. Det var långa sekunder innan han fick ner stödet på sin egen och hoppat av och hjälpt mig upp med hojen. Men jag tappade den inte :yoparty
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Men allvarligt, den här diskussionen blir ju inte något vettigare bara för att den kommer ett halvår senare och i en annan tråd, när mer eller mindre samma människor som inte har några egna barn, rapar upp exakt samma åsikt om barnuppfostran och andras j-a skitungar. Eller? :va

Iofs så håller jag med om en del saker, vi har för många ungar som släpps vind för våg av föräldrar, men jag är också medveten om hur mycket jobb det ligger bakom en vettig unge och det har ingen av er som inte har barn den minsta aning om. Tyvärr.


Att jag quotade Vampyris är i det här fallet INTE ett påhopp på henne personligen, utan här fick jag helt enkelt nog.

Jag tar sådana grejer aldrig personligt. alla har rätt till sin egen åsikt.
Jag känner att jag står för det jag skriver då min minsta brorsa är just för tillfället 11 och rent teoretiskt kunde varit min om man tänker på åldern.
Har sett uppfostran på väldigt nära håll iom att jag har tre bröder som alla är yngre än jag.
Har polare som har små barn och ingen av dessa barn skulle tex kalla sin mamma för dum djävla kossa för de vet att så gör man inte.

Fattar oxå att vissa barn är svårare att uppfosrta då de har mer envishet osv i sig så det lugnt.
Men det är fortfarande trist fakta när det finns så många barn som totalt saknar respekt för sina föräldrar och andra vuxna.
Jag skiter i om en unge saknar respekt för jag har inga problem med att titta på ungen o med ögonen säga du dör om du fortsätter. De flesta gånger tystnar dem. De som inte tystnar orkar inte ens jag säga åt.. Då får man ta sina grejer o byta restaurang tex. :D Haha...

Japp, som du kanske själv fått erfara, så syns ALLT på en svart hoj. :huvet

Nämen nu fattar jag aaaaabsolut inte vad du pratar om...
*himlar med ögonen så de nästan poppar ut*

Men jo tack... I know...
Men puckfan ska ju hjälpa mig i vinter så det luuuuuugnt... *skratt*
han vägrar dock att lacka den rosa?? Fattar inte varför han är så envis... *asg* Det är nog egentligen fan tur det.
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men allvarligt, den här diskussionen blir ju inte något vettigare bara för att den kommer ett halvår senare och i en annan tråd, när mer eller mindre samma människor som inte har några egna barn, rapar upp exakt samma åsikt om barnuppfostran och andras j-a skitungar. Eller? :va

Iofs så håller jag med om en del saker, vi har för många ungar som släpps vind för våg av föräldrar, men jag är också medveten om hur mycket jobb det ligger bakom en vettig unge och det har ingen av er som inte har barn den minsta aning om. Tyvärr.


Att jag quotade Vampyris är i det här fallet INTE ett påhopp på henne personligen, utan här fick jag helt enkelt nog.

Men då var ju inte jag med juh... Och jag har måååååånga intelligenta och genomtänkta tankar om det... :hihi
Fast heeeeeeelt novis är man väl inte ändå... Jag kan alltid fråga frugan...
Hon har uppfostrat en liten slyngel... :hihi
Nu ska jag bara göra en hojåkare av den "lille"...

Varför i hlvt blir slynglarna så långa att man är tvungen att titta upp på dom?? Det är ju jefligt svårt att skälla på nån när "den lille faen" klappar en på huvet utan att lyfta armen... :gnissla
:hihi
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
...Jag skiter i om en unge saknar respekt för jag har inga problem med att titta på ungen o med ögonen säga du dör om du fortsätter. De flesta gånger tystnar dem. De som inte tystnar orkar inte ens jag säga åt.. Då får man ta sina grejer o byta restaurang tex. :D Haha...
:fakta

Jag spänner inte bara ögonen i dem, jag säger ÅT dem att de dör om de fortsätter! Slutar de inte, så säger jag åt föräldrarna att ta hand om sin j-a snorunge som stör. :mad:


Se'n kanske det inte är riiiktigt samma sak att han en yngre brorsa och att ha en egen unge att ansvara för, men det finns ju alltid undtantag...
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
:fakta

Jag spänner inte bara ögonen i dem, jag säger ÅT dem att de dör om de fortsätter! Slutar de inte, så säger jag åt föräldrarna att ta hand om sin j-a snorunge som stör. :mad:

En gång när jag och min mor var på restaurang så var det ett par där med en typ4-5 åring som sprang runt som en dåra och tjöt med jämna samt ojämna mellanrum.
Personalen bad dem att ha koll på killen så att ingen snubblade över honom, men det hjälpte tyvärr inte.
Då stegade Tant fram och sa "Snälla jag har betalat dyrt för en barnvakt i kväll för att slippa just det där" pekandes i riktning mot barnet.
De tog in notan hastigt bad om ursäkt och försvann!!
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Varför i hlvt blir slynglarna så långa att man är tvungen att titta upp på dom?? Det är ju jefligt svårt att skälla på nån när "den lille faen" klappar en på huvet utan att lyfta armen... :gnissla
:hihi
Min är 15 och tjej och en giraff. Irriterande är det. Tur att hon är spinkig så jag ff är starkare. :D
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
:fakta

Jag spänner inte bara ögonen i dem, jag säger ÅT dem att de dör om de fortsätter! Slutar de inte, så säger jag åt föräldrarna att ta hand om sin j-a snorunge som stör. :mad:


Se'n kanske det inte är riiiktigt samma sak att han en yngre brorsa och att ha en egen unge att ansvara för, men det finns ju alltid undtantag...

Precis... Det räcker ofta med blicken, om inte så säger man åt och sen ger man sig på föräldrarna.. Brukar funka i de flesta fall. :D

Nej såklart det inte är samma sak riktigt. Men ändå så har man sett uppfostran på väldigt nära håll. :) Men så är min mamma en stålkvinn oxå så... Kanske därför det såg lätt ut när hon uppfostrade brorsorna?? *skratt*

Min är 15 och tjej och en giraff. Irriterande är det. Tur att hon är spinkig så jag ff är starkare. :D

Snart är hon starkare osv. Damn...

Själv är jag nästan ett huvuud längre än morsan och hon väger typ 47 kilo (160 lång) så när man hade fyllt tolv var man både längre o starkare... Haha...
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
...Varför i hlvt blir slynglarna så långa att man är tvungen att titta upp på dom?? Det är ju jefligt svårt att skälla på nån när "den lille faen" klappar en på huvet utan att lyfta armen... :gnissla
:hihi
Haha, farsan gick långa vägar runt mig när jag började bli längre än honom.:D
Han tyckte det inte var så roligt när lillkillen plötsligt blev 1 dm längre än honom.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jobbar hårt, har fixat fram biljetter till hockeyn på tisdag...

Kraaaatiz kåstade dem!

Ofan. nice. Bra med grejjor som Kåstar Kraaaatiz...

Jag försöker läsa igenom ett utkast till en ändring av ett EG-direktiv som jag ska lämna kommentarer på. Det går inge' vidare... :va

Hmmm. är det inte bara att på lite måfå kommentera lite?? ;)
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top