Skriv-vad-du-vill-tråden

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Titta lite till du som ändå HAR gått anatomikurser osv!
Du är ett levande bevis för att sjv-personal inte ska ha högre lön, det ser jag det!

Det är en tumme.
Och det är en tumme som alldeles säkert varit frostskadad.

fence.jpg
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Titta lite till du som ändå HAR gått anatomikurser osv!
Du är ett levande bevis för att sjv-personal inte ska ha högre lön, det ser jag det!

Det är en tumme.
Och det är en tumme som alldeles säkert varit frostskadad.

:va kan en tumme vara så hårig? för om man tittat noga så ser man att den är rakad.

Men visst det var säkert en frostskada i Texas :)
 

Dr.Bike

Guest

Haha!
Lipa på du!
Det ändrar inte :fakta fakta att sjv-personal redan fått mest de senaste två tre avtalsrörelserna. Uppåt 7% faktiskt.

:va kan en tumme vara så hårig? för om man tittat noga så ser man att den är rakad.

Men visst det var säkert en frostskada i Texas :)

:D

Egentligen vill jag inte veta... *mår illa rent fysiskt vid bara tanken*

Lika illa som jag mådde när killen i Dirty Jobs var tvungen att kastrera en häst, och de skar ut pungkulorna och krossade dem med en stor tång... *ajajajajajaj*

Näää, men jag tror att både du och jag vet vad svaret blir, tänk på att det hänger ungdomar på denna sida, de kan ju ta anstöt......:tuttar

Ja! Hugaligen! :skrämd Tänk på alla dessa unga oförstörda som läser här i tråden... :rolleyes:
Eller inte... :D
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Egentligen vill jag inte veta... *mår illa rent fysiskt vid bara tanken*

Lika illa som jag mådde när killen i Dirty Jobs var tvungen att kastrera en häst, och de skar ut pungkulorna och krossade dem med en stor tång... *ajajajajajaj*

Varför krossa kulorna efter att dom är bortskurna :va :confused:

Vet att de brukar sätta tänger med taggar för att krossa sädesledaren och blodkärl innan de skär bort kulorna. Allt för att få en så bra yta som möjligt så att det blöder mindre och läker fortare. Tängern brukar hänga och dingla i ca 5 minuter innan kniven åker fram :D
 

Dr.Bike

Guest
Varför krossa kulorna efter att dom är bortskurna :va :confused:

Vet att de brukar sätta tänger med taggar för att krossa sädesledaren och blodkärl innan de skär bort kulorna. Allt för att få en så bra yta som möjligt så att det blöder mindre och läker fortare. Tängern brukar hänga och dingla i ca 5 minuter innan kniven åker fram :D

Usch! Tala inte om det! Jag ska äta lunch! Mår riktigt illa nu! :zpy ;)

Ja så var det nog, det var sädesledarna... men fifaaaan vilket hemskt ljud...
Var de verkligen tvugna att spela in det?
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Usch! Tala inte om det! Jag ska äta lunch! Mår riktigt illa nu! :zpy ;)

Ja så var det nog, det var sädesledarna... men fifaaaan vilket hemskt ljud...
Var de verkligen tvugna att spela in det?

Men så farligt låter det inte. Man hör ju bara klickandet från tängerna när de sätts på plats.

Men det var kanske så att de aldrig tog bort kulorna utan bara krossade dom precis som Samerna gör med renarna.
 

Dr.Bike

Guest
Men så farligt låter det inte. Man hör ju bara klickandet från tängerna när de sätts på plats.

Men det var kanske så att de aldrig tog bort kulorna utan bara krossade dom precis som Samerna gör med renarna.

Jag tror det...för tängerna var långa och såg ut som gigantiska nötknäppare!

Hoho... Jag har blivit censuerad eller något.. :gnissla

Jag skulle aldrig.. Det är fult att lipas mot folk! :mattias

Här är länken till kortet istället http://www.snopes.com/photos/medical/graphics/fence.jpg

Ingen censur! Det är bara Sviidis propåer om att hålla nere längder och mängder på citat! :)
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jaha, nu börjas det igen, sitter i telefon och de flesta som ringer MÅSTE ha anstånd med att lämna in deklarationen för som den senaste sa "jag sitter ju i Norrland".

Det finns inga pennor där eller?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ännu ett nytt lågvattenmärke;

"jag har deklarerat med SMS och fick en kod tillbaka, är det koden jag skall använda när jag hämtar ut mina pengar på banken"?

Alltså, liten Tant orkar snart inte mer...
 

Dr.Bike

Guest
Ännu ett nytt lågvattenmärke;

"jag har deklarerat med SMS och fick en kod tillbaka, är det koden jag skall använda när jag hämtar ut mina pengar på banken"?

Alltså, liten Tant orkar snart inte mer...

Vad cynisk och elak du är!
Såklart folk inte kan deklarera i "norrland" ;) det har ingen nånsin gjort där! Och varför skulle inte koden vara den man ska ha på banken!? Det vet väl alla att alla koder som kommer i telefonen leder till pengar! Självfallet sätts de förmodade pengarna INTE in på det konto som muppen anvisade tidigare... eller kommer med utb.kort, som det alltid gjort.

Fick du inte lära dig, på charmkursen, att vara lite mer positiv till alla idioter som ringer och gnäller Izah! :D
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vad cynisk och elak du är!
Såklart folk inte kan deklarera i "norrland" ;) det har ingen nånsin gjort där! Och varför skulle inte koden vara den man ska ha på banken!? Det vet väl alla att alla koder som kommer i telefonen leder till pengar! Självfallet sätts de förmodade pengarna INTE in på det konto som muppen anvisade tidigare... eller kommer med utb.kort, som det alltid gjort.

Fick du inte lära dig, på charmkursen, att vara lite mer positiv till alla idioter som ringer och gnäller Izah! :D

Jag är glad och positiv i telefon men berättar verkligheten här. Fast ibland blir jag verkligen rädd:skrämd över hur okunniga och ignoranta människor är, i alla fall när det kommer till hur vårat land fungerar på vissa områden!

Snart blr trött Tant en glad liten Tant, så fort jag börjar på min nya tjänst så komme alla mörka mål att skingras!!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top