Skriv-vad-du-vill-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
VAB!
Over and out!

*ringer FK och anmäler Sweedo*
-Han är en såndära motorcykelligist som umgås i gäng och slår ner gamla tanter.. han vabbar bara för att kunna åka motojsykel! Dra genast in hans bidrag!!

:hihi

:mattias Jag säger det igen, om det är den enda anledningen till att hata måndagar, byt jobb! :fakta

Fast det finns väl ändå fler...
Man får inte sova tills man vaknar, man kan inte åka hoj hur man vill utan måste hitta på jobb för att kunna åka nånstans, en massa nötter tror dom ska hålla koll på en så man verkligen gör det man ska så man är tvungen att "ficksa" så det ser ut som man gör nåt...
Ja du ser... det finns ju hur många anledningar att hata måndagar extra mycket eftersom man då vet att man har 5 dagar framför sig av meck
för att få softa...

:arbetsmoral=nolla

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Man får inte sova tills man vaknar, man kan inte åka hoj hur man vill utan måste hitta på jobb för att kunna åka nånstans, en massa nötter tror dom ska hålla koll på en så man verkligen gör det man ska så man är tvungen att "ficksa" så det ser ut som man gör nåt...
Ja du ser... det finns ju hur många anledningar att hata måndagar extra mycket eftersom man då vet att man har 5 dagar framför sig av meck
för att få softa...

Men inget av de argument du använder har ett enda dugg med måndagar att göra, utan är alla förknippade med jobb och då med jobb som en begränsning. :mattias

Håller inte. Leta nya. Eller byt jobb. :D

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Har för mig att HUsans olika manualer (med elscheman) ligger ute på nätet.
Med ett sånt schema är du safe.

Nja, det schemat har jag. Det hjälper mig bara att visa att det är jordningen, inte var de ska fästas för någonstans :huvet

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
"Resten kvar..." brukar det heta ja. Ja jävlar i min lilla låda...jag håller på att strippa en SP1:a hemma i garaget... å för att komma åt EN sak måste:

- Cuts bort (med en triljon trilskande skruvar)
- Styrdämpare bort, med krångelfäste
- Styrdämparfästet på gaffelkronan, vars mutter var dragen av en dåre,
så jag höll på att dra axeln ur led när jag skulle ha bort den!
- Kåpställning
- Backspeglar
- Tank med slangar och fyfan

Å NU kan jag SNART komma åt luftburken, som oxå måste bort, för att sen komma åt ventilkåpor/tändstift/kunna kolla ventilspel, och ja just det ja, oljekylaren måste förståss bort, den skymmer ju främre cyllen... :rolleyes:

Maken till besvärlig hoj får man leta efter! :D ALLT ska bort helt enkelt!

Intressant läsning.
Tar en slurk kaffe o en bit sockerkaka till. :tungan

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ja du ser... det finns ju hur många anledningar som helst att älska måndagar extra mycket eftersom man då vet att man har 5 dagar framför sig att få softa innan det blir helg så man måste fikCsa allt man inte har hunnit med hemma...

Precis så är det! :tungan

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
för att få softa...

Fan Thyg0d, jag hade inte kunnat skriva det bättre själv...:fakta Det bannemig det finaste jag har läst sen jag inte blev konfirmerad!

:mattias Jag säger det igen, om det är den enda anledningen till att hata måndagar, byt jobb! :fakta

JAG HÅLLER PÅ!:huvet

Phulquotare.:mad:

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Måste bara dela med mig av detta.

Tog med mig Kattis på en tur till Vaxholm idag, sist var hon lite extra orolig då hon inte hade ordentligt med skydd på sig (jeans, mc-jacka, hjälm, mc-handskar och kängor)... så idag fick hon även ha mina mc-byxor så åkte jag i ett par "vanliga" skinnbyxor istället... ja ja ja, jag vet att jag var långt ifrån godkänd vad gäller utrustning men jag vill prova köra med henne innan vi spenderar åtskilliga tusenlappar på kläder som hon inte kommer använda, eller vad säger du Bjuppe?

Vi åkte från Sollentuna via norrortsleden eller vad den heter för att sedan svänga av till vaxholm (första rondellen) och sen av till Raceway Bogan... så nu har Kattis åkt bogan för första gången också.
Så vart det glass där i solen för att sedan åka lite lugnt genom Vaxholm och vaxholmsvägen (motorvägen) tillbaka men tog nu höger av mot Åkersberga/svinninge och sedan leden tillbaka mot Sollentuna. Då får jag höra orden i intercomen (japps, köpte sådan på Lidl för 130:) som var lika fina som de berömda "jag älskar dig"... det lät snarare så här... "Älskling, kan vi inte ta någon annan väg som svänger lite mer än den här motorvägen tillbaka?"

Så nu måste vi köpa utrustning!

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj

PHULQUOTARE!!!:mad:
Nu blir det :whip

Fan Thyg0d, jag hade inte kunnat skriva det bättre själv...:fakta Det bannemig det finaste jag har läst sen jag inte blev konfirmerad!
Det är ju sanning!
AMEN! :hihi
Sen var det ju inte så svårt när tjifen timmarna tidigare hade fått YTTERLIGARE ett verktyg för att hålla kolla på oss stackars teknikerh*ror..
Som visar så fel att det är löjligt... Tydligen hade jag ine jobbet alls två
dar förra veckan... Vilket möjlitvis kunde stämma med verkligheten men inte
med vad jag rapporterat så... :mad:

Jupps... Nu blire stryk!

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
"Resten kvar..." brukar det heta ja. Ja jävlar i min lilla låda...jag håller på att strippa en SP1:a hemma i garaget... å för att komma åt EN sak måste:

- Cuts bort (med en triljon trilskande skruvar)
- Styrdämpare bort, med krångelfäste
- Styrdämparfästet på gaffelkronan, vars mutter var dragen av en dåre,
så jag höll på att dra axeln ur led när jag skulle ha bort den!
- Kåpställning
- Backspeglar
- Tank med slangar och fyfan

Å NU kan jag SNART komma åt luftburken, som oxå måste bort, för att sen komma åt ventilkåpor/tändstift/kunna kolla ventilspel, och ja just det ja, oljekylaren måste förståss bort, den skymmer ju främre cyllen... :rolleyes:

Maken till besvärlig hoj får man leta efter! :D ALLT ska bort helt enkelt!

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Själv tvättade jag geggmoppen och felsökte elproblem (allt var dött igår), bytte en säkring och den lever igen, hårdmeck... :D

/J

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Så nu måste vi köpa utrustning!

Bara att gratinera!!
Du har du kört in tanten på heeelt rätt sätt.. :D
Bara pila upp till lelles och tjöpa, se till att hon bestämmer sig för om hon ska ha skinn eller goretex innan bara... Annars blir det som för mig..
ca 25 papp fattigare med en massa kläder till tanten.. och ett par handskar till mig... :huvet

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nja, då jag är pappaledig så är det något mindre hushållskassa nu för tiden... så hon kommer nog få hålla sig med mitt Corduraställ så tjöper jag ett skinnställ till mig istället. :)
Rent ekonomiskt blir det bäst så, för skinnställ till mig blir det under säsongen ändå.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
PHULQUOTARE!!!:mad:
Nu blir det :whip

Ja, vi måste nog ta och lära den där lilla phulquotande måndagstalibanen...:mad:

Tydligen hade jag inte jobbet alls två
dar förra veckan... Vilket möjlitvis kunde stämma med verkligheten men inte
med vad jag rapporterat så... :mad:

Men vafan ska man behöva JOBBA under arbetstid?:3freak

Jupps... Nu blire stryk!

AMEN broder! Nu ska han få den lille phulquotaren...:fakta :mad:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...