Skriv-vad-du-vill-tråden

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Mmmmmm, om du nu inte varit så klantig och låtit Bitchen bli stulen så hade jag haft en hoj att kopiera, som det är nu kommer det bli banan av allt om poletten inte trillar ner..... :gnissla

Som det är nu är det INGET fantastiskt med denna dagen, sambon och terroristen har dragit till Nässjö på fest, lämnat mig hemma som hundvakt och Husan bara bråkar med mig...... Gissa vem som ska deppdricka hemma ensam ikväll :D :fyllisar

Pssst, smart drag av dig kan vara att döda din mobil, känner ett nakenmess ligga i tiden :rolleyes:
:va
Inga nakenmess, du bara ljuger juh! Trist. :krama

Jag är i staun på måndag och tisdag, behöver du hjälp att meka eller slå sönder lite glas, säg till. :hihi

Om du tror att jag LÄT bitchen, min älskade, fina, lilla elaka Husa, bli stulen så... :huvet :mad: :gnissla :rolleyes:

Är det elen som krånglar?

Jag håller med dig, äntligen få åka hoj igen!:) :) :) Helt underbart!:) :)
Jag vet inte, men jag nämnde ingenting om att köra hoj. Jag bara tycker att det har varit underbart väder och tagit vara på det. Inte en meter hoj har jag kört. Har ingen lust. :rolleyes: Sedan de stal bitchen har hojsuget varit obefintligt. :(

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
:Jag vet inte, men jag nämnde ingenting om att köra hoj. Jag bara tycker att det har varit underbart väder och tagit vara på det. Inte en meter hoj har jag kört. Har ingen lust. :rolleyes: Sedan de stal bitchen har hojsuget varit obefintligt. :(

Men det var ju inte så jag menade...:( Jag höll med dig om att det är underbart att det börjar bli sommar, det där om hojåkning var bara MIN syn på det hela...

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Sisådärja... 25 mil i sadeln idag... fiiiina vägar norröver i roslagen.... bänkade hojen oxå.... :tummenupp

NU kan det knappast bli bättre! :D

Joo, det kan det.. säger nån... Och ok då, men men... ;)

NU HÖR JAG DIG DÅLIGT........ LALALALALALALALALALALALALA....

Idag regnar det..............................................:mad:

Dr.Bike

Guest
NU HÖR JAG DIG DÅLIGT........ LALALALALALALALALALALALALA....

Idag regnar det..............................................:mad:

Stackare... och dig var nog den enda jag INTE passerade igår... Men, du kommer ju hit idag så...

Ses senare! :)

Sover Dolly Parton på rygg, skiter björnen i skogen, är grodans röv vattentät?

SÅ vad felas dig min son? Det finns väl inte mycket el på de där... Ingen raketforskning det elschemat eller? Usch. Elfel är de tråkigaste felen.

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
VARFÖR? Varför är det regnväder IDAG för?
För att det gör det okej att ligga inne och slöa i soffan och titta ut och stanna där man är och bara njuta.

eller

För att du ska få chansen att gå ut och bara njuta av att det är ett riktigt vårregn, stilla, rätt så najs temperatur och ett bevis på att det går åt rätt håll.

Njut och gör det bästa av det som är nu, det kommer dagar med bättre väder, men du kan ändå inte göra så mycket åt något annat än din egen inställning till situationen.

:)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sisådärja... 25 mil i sadeln idag... fiiiina vägar norröver, landa in hos lite olika strategiskt placerade vänner i roslagen och fika bort delar av eftermiddagen... kan det bli bättre? :)
Ja - det kan det! På vägen hemigenom passerade jag Turbo Andersson i Lapplands-Väsby, och bänkade hojen oxå. :tummenupp

Sen red jag in i solnedgången på väg västerut...nynnandes på låten; "Young men gone west..." ;) Åt en asiatisk middag på ett nytt ställe här i byn, och nu har jag en Lagavulin, Distillers Edition i handen...

NU kan det knappast bli bättre! :D

Joo, det kan det.. säger nån... Och ok då, men det spar vi tills senare ;)
Låter som en fin dag, igår var det +18 i syd så det blev en långrunda med stopp på Knutstorps motorbana och lite annat mys, det blev 20 mil krokväg och sedan lite grillat hemma i trädgården samt några pinnar.

Idag är det dock som vanligt, grå himmel +8 men iaf hojrejsing på djur & sport.

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
SÅ vad felas dig min son? Det finns väl inte mycket el på de där... Ingen raketforskning det elschemat eller? Usch. Elfel är de tråkigaste felen.

Det som gör mig osäker är två jordningar, den ena från CDI:n och den andra med tre jordkablar som går samman till ett rundstift eller vad det nu kan heta.
Det som jag funderar på är var fasen de ska fästas för jag är INTE sugen på att bränna CDI:n.......

Annars är det som du säger, elen är ingen raketforskning då det är ett minimum av kablar.

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10

Lite el men många kablar.
Någon på konstruktionsavdelning fick nog lite extra betalt för att tömma lagerhyllan på gamla kontakter och kontaktplintar... :gnissla
Jag tror dock att Frisen hittade lösningen på problemet redan igår, det var trots allt "bara" två kablar kvar att sätta fast. :hihi :rolleyes:
Se'n är det ju bara resten kvar att montera... :näsblod

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Blev en "liten" tur... från Sollentuna ned till bulten och tur/retur där och sen hem... var lite kallt men ganska soft... dock var det fortfarande lite halvblöt vägbana på bulten fortfarande vid strax innan 18.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Blev en "liten" tur... från Sollentuna ned till bulten och tur/retur där och sen hem... var lite kallt men ganska soft... dock var det fortfarande lite halvblöt vägbana på bulten fortfarande vid strax innan 18.

Det var lite halvblött när jag åkte Bogesundsvägen idag också, konstigt nog var det inte lika många hojar i Vaxholm som det var igår...:hihi

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Man skulle ju kunna tro att du har ny hoj så mycket som du kör.. :D
Min fick stå idag men igår vart det en kort kort tur, järfälla-kungsängen tur och retur.. Men men... sakerna trillade inte av och glädje infann sig på 3 sekunder... :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...