Skriv-vad-du-vill-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
*haha* Jag jobbar också med support, men med heeelt andra saker än IT
(om man bortser från den där j-a databasen/registret som ska testas inför uppdatering nu igen *muttrar*)

Ärligt, så fattar jag inte hur man står ut med att vara just IT-support, har ju läst Thyg0ds underhållande kundgruppskommentarer här några ggr. :D

Men då har du ju kommit en bra bit på väg! Alla filerna är korrekt namngivna, nu måste du bara ändra i hyperlänken så att de länkar till filerna med EXAKT samma namn! Som Krister säger, i hyperlänkarna står det fortfarande fel, det gamla filnamnet.

Har ändrat inne på FrontPage oxå. *suck* som sista utväg får jag väll ta bort allt och ladda upp allt igen.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Som yasha skriver så är du helt rätt nu och har bara att ändra länkarna i alla sidor så dom stämmer...

Om jag inte missminner mig ang. Frontpage så högerklickar du på länken
Hästar (t.ex.) och ändrar sökvägen från hästar.htm till hastar.htm så ska det funka... Och sen får du göra om alla andra länkar också som du har ändrat..

Har ändrat inne på FrontPage oxå. *suck* som sista utväg får jag väll ta bort allt och ladda upp allt igen.

Om du ändrar i frontpage så gör du ju det lokalt, d.v.s. på din dator hemma..
Detta vet inte servern om (d.v.s. det vi ser) att du har gjort så du får ladda upp alla .htm filer igen så dom stämmer överens med vad du har ändrat på din dator hemma..

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Som yasha skriver så är du helt rätt nu och har bara att ändra länkarna i alla sidor så dom stämmer...

Hästar (t.ex.) och ändrar sökvägen från hästar.htm till hastar.htm så ska det funka... Och sen får du göra om alla andra länkar också som du har ändrat..

Ska testa :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
*haha* Jag jobbar också med support, men med heeelt andra saker än IT
(om man bortser från den där j-a databasen/registret som ska testas inför uppdatering nu igen *muttrar*)

Ärligt, så fattar jag inte hur man står ut med att vara just IT-support, har ju läst Thyg0ds underhållande kundgruppskommentarer här några ggr. :D

När man varit med tillräckligt länge kan man börja "håna" och "mobba kunderna" och de tackar en fortfarande... då är det bara skoj när de gör bort sig. :rofl

Faktiskt så sa jag innan jag bytte jobb i november att nästa jobb inte skulle bli inom IT utan något helt annat... så bra gick ju det.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600

Om du ändrar i frontpage så gör du ju det lokalt, d.v.s. på din dator hemma..
Detta vet inte servern om (d.v.s. det vi ser) att du har gjort så du får ladda upp alla .htm filer igen så dom stämmer överens med vad du har ändrat på din dator hemma..

Har laddat upp det en gång till. Men kan inte hitta något inne på frontpage som heter ändra sökvägar :confused:
Men när jag klickar på egenskaper så kommer det upp filnamn: hastar1.htm
rubrik hästar.

Ja jag vet jag är jobbig :rolleyes: :brinnerup men vill ju att det ska funka

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Om du känner att det är över ditt huvud så kan du ju alltid PMa inloggningsuppgifter så kan jag ta mig en titt på sidan och filerna åt dig...

Har laddat upp det en gång till. Men kan inte hitta något inne på frontpage som heter ändra sökvägar :confused:
rubrik hästar.

Det heter HYPERLÄNK.

Last edited:

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
rubrik hästar.

Inte alls jobbig, du lär dig ju eller hur??
Du verkar ha ändrat allting lokalt helt rätt..
Kan du skicka upp filerna index.htm och hundar1.htm till servern
så borde det se rätt ut där också...
Eller så ger du inloggningen till Krister så kan han gå in och ändra på servern... Då måste du bara ladda ner allting lokalt sen så det som ligger på
servern stämmer överens med det som ligger på din dator hemma...

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Om du känner att det är över ditt huvud så kan du ju alltid PMa inloggningsuppgifter så kan jag ta mig en titt på sidan och filerna åt dig...

Det heter HYPERLÄNK.

Mitt huvud är under ytan idag så jag pm:ar uppgifterna till dig

Inte alls jobbig, du lär dig ju eller hur??
Du verkar ha ändrat allting lokalt helt rätt..
Kan du skicka upp filerna index.htm och hundar1.htm till servern
så borde det se rätt ut där också...
Eller så ger du inloggningen till Krister så kan han gå in och ändra på servern... Då måste du bara ladda ner allting lokalt sen så det som ligger på
servern stämmer överens med det som ligger på din dator hemma...

Ja jag lär mig och jag är inte rädd för att verka som en idiot undertiden som jag frågar :)

Har gett uppgiftena till Krister men det betyder inte att jag inte vill lära mig vad som blev fel så att jag kan undvika att samma sak händer igen :brinnerup

Hmm så om jag bara laddar upp index.htm och hundar1.htm så bör det funka. Jag förutsätter att jag ska ta bort dessa filer och ersätta dom med dom nya ;)

WOHO jag fixade det :yoparty :yoparty

Tusen tack för hjälpen alla :banana :banana :banana

Last edited:

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Du ser... Klockrent... ! :tummenupp

Något att tänka på när det gäller one.com också är att det
är kinkigt på stor och liten bokstav...
så tänk på det när du namnger saker, har du stor begynnelsebokstav
i filnamnet (t.ex. en bild) så måste den ha det är länken också..
Men kör du Frontpage så löser det sig oftast själv..

Plättlätt vill jag inte kalla det :rolleyes:

Jodå, det är plättlätt när man vet om det... :D
Och nu vet du ju om det, alltså, plättlätt... :hihi

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Du ser... Klockrent... ! :tummenupp

Något att tänka på när det gäller one.com också är att det
är kinkigt på stor och liten bokstav...
så tänk på det när du namnger saker, har du stor begynnelsebokstav
i filnamnet (t.ex. en bild) så måste den ha det är länken också..
Men kör du Frontpage så löser det sig oftast själv..

Jodå, det är plättlätt när man vet om det... :D
Och nu vet du ju om det, alltså, plättlätt... :hihi

Var visst Krister som fixade det :) men skit samma jag har lärt mig massor :) nu ska jag bara lära mig vad som var fel så jag inte gör om det igen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Så här stod det:

<nobr>[<A HREF="hundar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hundar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="hästar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hästar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="kontakt.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Kontakt</A>]</nobr></sup></font></b></p>

Jag ändrade till:
<nobr>[<A HREF="hundar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hundar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="hastar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hästar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="kontakt.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Kontakt</A>]</nobr></sup></font></b></p>

Så nu är det bara jämföra texterna så kommer du se var "felet" är. ;)

Sen hatar jag verkligen one.com´s egna verktyg, de är gjorda för Internet Explorer... själv har jag sett ljuset i att använda Mac så jag har numera en backup av din sida... behåller den en dag eller två om du behöver mer hjälp eller lyckas tabba dig. ;)

Last edited:

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Ett annat tips är att ändra storleken på bilderna med http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe förutsatt att du har Windows XP på maskinen... Din kontaktbild t.ex. är 2,3Mb stor och tar lång tid att ladda.
Med Image resizer kan du få ner storleken till under 0,2Mb. d.v.s. bara 10%
av antalet Mb och det innebär att det är mindre för den som tittar på din sida att ladda ner och då går sidan mycket fortare...
Men det är lite överkurs, minst sagt.. :)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Så här stod det:

<nobr>[<A HREF="hundar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hundar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="hästar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hästar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="kontakt.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Kontakt</A>]</nobr></sup></font></b></p>

Jag ändrade till:
<nobr>[<A HREF="hundar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hundar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="hastar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hästar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="kontakt.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Kontakt</A>]</nobr></sup></font></b></p>

Sen hatar jag verkligen one.com´s egna verktyg, de är gjorda för Internet Explorer... själv har jag sett ljuset i att använda Mac så jag har numera en backup av din sida... behåller den en dag eller två om du behöver mer hjälp eller lyckas tabba dig. ;)

:bow tack för jag har en känsla av att det är exakt vad jag kommer att lyckas med många gånger innan jag är färdig med sidan :näsblod

Men då frågar jag bara er så fixar det sig :D

Hmm en fråga :hihi om jag förstår saken rätt så ska jag gå in på FrontPage och ända i html länken så att det står som du har skrivet så att det blir rätt nästa gång. Rätt eller fel?

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Så här stod det:

Jag ändrade till:

Hörrö Krister... Va faen står >nobr< för??
Aldrig sätt den koden förut... Misstänker No Break men det var väl ändå lite att ta i va?? :hihi
:kodarsjälvinotepadnörd

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...