Skriv-vad-du-vill-tråden

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Ett annat tips är att ändra storleken på bilderna med http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe förutsatt att du har Windows XP på maskinen... Din kontaktbild t.ex. är 2,3Mb stor och tar lång tid att ladda.
Med Image resizer kan du få ner storleken till under 0,2Mb. d.v.s. bara 10%
av antalet Mb och det innebär att det är mindre för den som tittar på din sida att ladda ner och då går sidan mycket fortare...
Men det är lite överkurs, minst sagt.. :)

Jag har XP och alla tips om hur jag ska få det att visa sig snabbare är bara bra tips :)

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag har XP och alla tips om hur jag ska få det att visa sig snabbare är bara bra tips :)

då rekommenderar jag starkt Image resizer...
Man högerklickar på en bild och väljer resize image, sen kan du välja olika
förutbestämda upplösningar (640*480, 800*600, 768*1024 och custom)
När du valt vad du vill ha och trycker OK så kommer den att skapa en kopia av orginalbilden som du sen kan använda i din websida...

Att tänka på när det gäller storleken på bilden är att alla inte sitter
med jätteskärmar så jag brukar hålla mina bilder från 800*600 och under
bara för att även folk med gamla datorer ska kunna se alla bilder
utan att behöva scrolla i sidled som galningar.. :)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
då rekommenderar jag starkt Image resizer...
Man högerklickar på en bild och väljer resize image, sen kan du välja olika
förutbestämda upplösningar (640*480, 800*600, 768*1024 och custom)
När du valt vad du vill ha och trycker OK så kommer den att skapa en kopia av orginalbilden som du sen kan använda i din websida...

Att tänka på när det gäller storleken på bilden är att alla inte sitter
med jätteskärmar så jag brukar hålla mina bilder från 800*600 och under
bara för att även folk med gamla datorer ska kunna se alla bilder
utan att behöva scrolla i sidled som galningar.. :)

Har installerat den så jag ska fixa det :) ska bara få rätt på det andra så att jag inte pajar hela hemsidan när jag gör det :brinnerup

Så här stod det:

<nobr>[<A HREF="hundar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hundar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="hästar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hästar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="kontakt.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Kontakt</A>]</nobr></sup></font></b></p>

Jag ändrade till:
<nobr>[<A HREF="hundar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hundar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="hastar1.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Hästar</A>]</nobr><br><nobr>[<A HREF="kontakt.htm" TARGET="" STYLE="{text-decoration: none;}">Kontakt</A>]</nobr></sup></font></b></p>

Så nu är det bara jämföra texterna så kommer du se var "felet" är. ;)

Sen hatar jag verkligen one.com´s egna verktyg, de är gjorda för Internet Explorer... själv har jag sett ljuset i att använda Mac så jag har numera en backup av din sida... behåller den en dag eller två om du behöver mer hjälp eller lyckas tabba dig. ;)

Alltså jag är nog en idiot :huvet var fan hittade du det? för jag tycks inte lyckas klura ut var jag ska gå in och hitta det :brinnerup

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hörrö Krister... Va faen står >nobr< för??
Aldrig sätt den koden förut... Misstänker No Break men det var väl ändå lite att ta i va?? :hihi
:kodarsjälvinotepadnörd

Faktiskt ändrade jag bara det som var fel och jobbade inte med att snygga till koden, men jo, nobr är no break om jag inte minns fel, dock överflödigt.
Tycker jag gjort tillräckligt med att bara fixa problemet så här nu när man är ledig från support. :)

Men ja, Notepad rules. :yoparty

Har installerat den så jag ska fixa det :) ska bara få rätt på det andra så att jag inte pajar hela hemsidan när jag gör det :brinnerup
Jo, är van vid sånt... :)

Alltså jag är nog en idiot :huvet var fan hittade du det? för jag tycks inte lyckas klura ut var jag ska gå in och hitta det :brinnerup

Använder som sagt notepad eller dylikt... då får man det i kodformat och inte i "snyggt" wysiwyg-format.

Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Faktiskt ändrade jag bara det som var fel och jobbade inte med att snygga till koden, men jo, nobr är no break om jag inte minns fel, dock överflödigt.
Tycker jag gjort tillräckligt med att bara fixa problemet så här nu när man är ledig från support. :)

Men ja, Notepad rules. :yoparty

Jo, är van vid sånt... :)

Använder som sagt notepad eller dylikt... då får man det i kodformat och inte i "snyggt" wysiwyg-format.

Okej :)

Måste jag nu spara det i min dator för att kunna ändra senare utan att det blir fel? Och om hur jag gör jag då för att inte sabba allt igen?

Och jag är enormt tacksam att du tog dig tid att hjälpa mig även om du är pappaledig :krama

Och givetvis ett stort tack till er andra oxå :) för all hjälp :krama

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
hehe, ingen fara, det tog väl totalt kanske 4min att fixa inkl nedladdning av allt, ändra och sen uppladdning av index.htm. :)

Börja med att ladda ned allt på nytt så har du det precis som det är, sen arbetar du med det på din dator och laddar upp igen, men se till att göra backup innan du gör ändringar så du lätt kan backa.

Sen är det bara att rocka på och skrika till när du klantat dig, för det kommer hända. ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Krister, om du ändå har så mycket fritid kan du hjälpa till med den hemsidan som jag fått på halsen.
www.nssfhaninge.se

Misstänkte att detta skulle hända...
Men jo, den sidan behöver hjälp, helt klart. Däremot är jag ingen webhacker egentligen utan har mer bara baskunskaper skulle jag påstå.

Men vad är det du vill ha hjälp med? Tänker inte åta mig att fixa en hel sida eller nåt sånt men kan komma med glada tillrop och lite tips typ... annars har jag fått en sjysst todo-lista från frugan som också skall arbetas på. :)

Nu däremot skall jag ut och sätta David i en gunga, något han tydligen tycker är skitskoj. :)

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
hehe, ingen fara, det tog väl totalt kanske 4min att fixa inkl nedladdning av allt, ändra och sen uppladdning av index.htm. :)

Börja med att ladda ned allt på nytt så har du det precis som det är, sen arbetar du med det på din dator och laddar upp igen, men se till att göra backup innan du gör ändringar så du lätt kan backa.

Sen är det bara att rocka på och skrika till när du klantat dig, för det kommer hända. ;)

Innan jag ens tänker på att ladda ner så är det nog bäst att jag lägger det jag har på ett usb minne så att jag inte behöver göra om allt :brinnerup

Men räcker det att jag laddar ner .htm filerna eller ska jag ladda ner alla filerna?

(kunde bara hitta att man kunde ladda ner inne i FileManager och inte inne i WebCreator)

:rofl ja jag räknar med att jag kommer att klanta mig 1000 gånger till men även lära mig en helsikes massa på vägen :) och då är det skönt att veta att det finns någon som kan hjälpa en :krama

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Misstänkte att detta skulle hända...
Men jo, den sidan behöver hjälp, helt klart. Däremot är jag ingen webhacker egentligen utan har mer bara baskunskaper skulle jag påstå.

Men vad är det du vill ha hjälp med? Tänker inte åta mig att fixa en hel sida eller nåt sånt men kan komma med glada tillrop och lite tips typ... annars har jag fått en sjysst todo-lista från frugan som också skall arbetas på. :)

Nu däremot skall jag ut och sätta David i en gunga, något han tydligen tycker är skitskoj. :)

Som sagt, jag fick vår samfällighets hemsida på halsen och lärde mig Dreamweaver och byggde sidan samtidigt.
Du slulle ha sett katastrofen till hemsida innan. :3freak
Glad tillrop och tips är väl det som jag önskar.

Gunga är skoj:rolleyes:
Pappa högre, meeeeera osv.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
God middag... el när fan börjar man säga det egentligen??
Blatte som man rä vet man inte sånt... *asg*

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Som sagt, jag fick vår samfällighets hemsida på halsen och lärde mig Dreamweaver och byggde sidan samtidigt.
Du slulle ha sett katastrofen till hemsida innan. :3freak
Glad tillrop och tips är väl det som jag önskar.

Gunga är skoj:rolleyes:
Pappa högre, meeeeera osv.

jo, vet hur det brukar vara med sånt. Men bara köra på och fråga om råd så får du det. Ett starttips är att se till att den blir vänsterformaterad eller centrerad.

Jo, väntar mig att det blir så sen, nu är han bara 8 månader så han pratar inte än... däremot var det riktigt skoj att gunga tydligen, rutschkana var tydligen lite överkurs fortfarande.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
De har du rätt i!!
tack för igår, det var en sällan skådad tefontäään!!

Oh yes...
Den bjöd jag på... *asg*
O hade det varit för att jag garva el pratade just då hade jag kunnat förstå den... Men nope.. Inget av det... Knasigt!!!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM