Skriv-vad-du-vill-tråden

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det är underbart med förutfattade meningar och människor som kan och vet allt om ALLT. :tummenupp

Kan vara bra att lära sig stava för övrigt... :3freak

Frk. Inkompetent, Arbetsskygg. Frånvarande och Bitter

(jag håller med Izah och kan också förstå att man kan bli förbannad på personer som inte kan erkänna när de har fel, men grova generaliseringar är inte till hjälp för någon, jag blir bara irriterad)

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Helt klart... Han kanske är släkt med vår postnisse som har börjat supa igen... *asg* Vi i BRF:en får numera samlas ute på lekplatsen varje kväll för att byta brev med varandra... :D

Jo det kan jag tänka mig...
Äh, anledningen till att jag kan lite om det är för att jag och en massa polare hittade flera lokal för att bo i samt ha ravepartyn och dylikt i för sisådär en 10 år sen.. Det sket sig... Utan att man ens nämnde rave... :hihi

Ha ha ha !!!

Fan får inte ihop dig och rave i samma mening .:D

Supertank-wearhouse party.....det var tider det.!:yoparty :yoparty :yoparty
OCH sen festerna mitt inne i skogen med pheta strobbar.....:banana :banana :banana

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Men jag tänkte på en sak, bostadshus är ju en klass och om ni/du skall bedriva näringsverksamhet så är det en annan klass av fastigheten.
Bara en tanke liksom....

Nja, det kan vara lika verksamheter i fastigheter, även bostäder i kontorshus, det är den största mängden som brukar ange vad huset är för något.

Pucken, kolla vad det senaste bygglovet säger, inte vad som står på ritningarna.
Vill du sedan söka bygglov, oavsett vad lokalerna ska användas för, gäller stadsplanen igen...
Byråkrati på min ära!:brinnerup

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men nu är det ju så att huset är klassat som bostadshus med näringsverksamhet i dom två nedre planen.
Typ som var och varranan kåk i stan.

Gick att få fram den informationen på fem minuter när jag var på Stadsbyggnadskontoret.

Kan ju tyckas att det borde ju han själv kollat upp innan han börjar gaffla.

Påminner ju lite om att torka sig i röven innan man skitit !

Jo ibland känns det som om man får göra deras jobb för att nåt ska hända...
Bambi's Op i färskt minne då..

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Nja, det kan vara lika verksamheter i fastigheter, även bostäder i kontorshus, det är den största mängden som brukar ange vad huset är för något.

Pucken, kolla vad det senaste bygglovet säger, inte vad som står på ritningarna.
Vill du sedan söka bygglov, oavsett vad lokalerna ska användas för, gäller stadsplanen igen...

Misstänkte att det var något i den stilen.

Senaste bygglovet sa :
Korttidsboende för Kriminalvådens räkning.
Hem för kåkfarare-light innan dom hittat/fått egen lya.
Samma krav gällande brand.
Kanonfin brand-dokumentation finns.

MEN Hotell har annan kod på kontoret och då krävs bygglov.

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Det är underbart med förutfattade meningar och människor som kan och vet allt om ALLT. :tummenupp

(jag håller med Izah och kan också förstå att man kan bli förbannad på personer som inte kan erkänna när de har fel, men grova generaliseringar är inte till hjälp för någon, jag blir bara irriterad)

Oh jösses vad man kan bli kinkig då... :huvet
Ta och andas lite va?
Ingen påstår att du och Izah gör något dåligt jobb, finns nötter till allt, överallt..
Man måste förstå puckens (och i viss mån min) irritation för statliga inrättningar när alllting finns färdig men att de som ska serva Svensson inte gör sitt jobb... Precis som du blir irriterad på personalen på t.ex. en byggfirma
som inte ser dig när du vill ha hjälp.. Största problemet med många statsanställda är att de inte ser medborgarna som kunder som betalar deras lön.. Ett kundtänk skulle nog inte skada hos vissa...

Ha ha ha !!!

Fan får inte ihop dig och rave i samma mening .:D

Supertank-wearhouse party.....det var tider det.!:yoparty :yoparty :yoparty
OCH sen festerna mitt inne i skogen med pheta strobbar.....:banana :banana :banana

Vadårå?? :hihi
Ska vi tillägga att jag hade 1dm skägg och hår ner till axlarna??
Samt då i viss mån fraktalkläder och lekte liiiite för mycket med UV pennan?? :D
Jodå.. skogen har man partat i samt nerlagda katakomber i Hammarbyhamnen och båten vid münchenbryggeriet.. Turbin mitt emot Riche har också fått lite... :D
Drack du Blue Jeans nån gång?? Lyste gult i UV ljus...
Undertecknad importerade dom till sverige från Sydafrika... I internets barndom... :D

:skrattaåt

Det är ju så fullständigt underbart! :D

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
MEN Hotell har annan kod på kontoret och då krävs bygglov.

Tufft, det enda jag kan rekommendera är att diskutera med SBK och försöka hitta en lösning som fungerar.
I de här fallen finns inga givna lösningar, MEN att bli förbannad fungerar inte.
Det har jag lärt mig den hårda vägen...
Prova att fråga handläggaren vad han tycker kan vara lämpligt.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Oh jösses vad man kan bli kinkig då... :huvet
Ta och andas lite va?
Inte bara lite! :fakta

Problemet ligger i att somliga går omkring och har dåligt samvete för att man inte hinner med att hjälpa alla man skulle vilja hinna med och andra inte gör många knop alls. En annan del av problemet är att man som person som kontaktar en myndighet inte kan välja någon annan, om man blir dåligt bemött, som konsument i näringslivet kan jag gå därifrån och ta någon som är bättre, trevligare eller whatever, så jag fattar.

Vad NI inte ser, är hur det ser ut på insidan... det ÄR inte helt lätt, men det försvarar inte att man inte gör sitt jobb.

Om jag sitter och håller andan så jag blir blå i ansiktet och kinkar, så får jag väl göra det då. :tungan

Jag tror att alla gör så gott de kan, men jag antar att det är dumt att tänka så. :(

Själv jobbar jag tydligen alla dagar i veckan, dygnet runt. :va

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Jag skulle nog ha hållit inne med mina stories då va?? :hihi

Tycker vi kör en skön repris.

Datasnikkarfukko in da house rave mitt ajne strobbsession el grande !

Thyg0d

Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Inte bara lite! :fakta

Problemet ligger i att somliga går omkring och har dåligt samvete för att man inte hinner med att hjälpa alla man skulle vilja hinna med och andra inte gör många knop alls. En annan del av problemet är att man som person som kontaktar en myndighet inte kan välja någon annan, om man blir dåligt bemött, som konsument i näringslivet kan jag gå därifrån och ta någon som är bättre, trevligare eller whatever, så jag fattar.

Vad NI inte ser, är hur det ser ut på insidan... det ÄR inte helt lätt, men det försvarar inte att man inte gör sitt jobb.

Om jag sitter och håller andan så jag blir blå i ansiktet och kinkar, så får jag väl göra det då. :tungan

Jag tror att alla gör så gott de kan, men jag antar att det är dumt att tänka så. :(

Själv jobbar jag tydligen alla dagar i veckan, dygnet runt. :va

Ja själv har jag suttit 5½ år på Försäkringskassans huv udkont or så jag har också sett in sidan... Vissa jobbar så att dom springer in i väggen var och var annan dag medans andra fi kar loss 8½ timmar om dagen...alt. tycker att C: innehåller för mycket filer så man tar bort några.. Vi hade även folk som skapade problem för att kunna säga att dom inte kunde jobba när dom var ute och shoppade på stan... Så det finns båda sorter överallt..
Som du säger så inom den privata sektorn så kan man, om man blir otrevligt bemött bara byta ställe/säljare/whatever men i kontakt med myndigheter så kan man sällan det... Får man då prata med EN kundmottagare/handläggare som har en dålig dag så får hela myndigheten skit på sig..

DU! - En rejvare! :rofl :hihi :näsblod

Oväntat! :D

Skämtaru....? trodde det var uppenbart...
Felstavningar och sär skrivning hela tiden.. blandat med slang och slarv...
Shroooms sätter sina spår... :hihi

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Skämtaru....? trodde det var uppenbart...
Felstavningar och sär skrivning hela tiden.. blandat med slang och slarv...
Shroooms sätter sina spår... :hihi

Ja jag fattade väl att det var NÅT! :hihi
Men magic mushrooms...nej. Som förortskille i Jakan hade jag förväntat mig att du sniffat thinner och lim i nåt skyddsum på Månadsvägen eller iaf haft näsan i nån Puch Dakota-tank för att rensa ut de svagaste cellerna - allt enligt Darwins teori, om att de starkaste överlever!

Å se så smart du är nu! Bara de snabbaste och starkaste cellerna blev kvar :D

.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Lite så e det, sedan kan man ju säga att man blir ju heller inte alltid så trevligt bemött, men jag försöker göra mitt jobb så gott jag kan....statsanställd eller ej!!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag måste ha missat något väsentligt här :va

Har SH blivit någon förtäckt porrförmedlarsajt?!? :confused:

Apropå TVÅ trådar startade av tjejer som vill tjäna pengar genom att tvätta hojar och göra detta klädda i bikini och lödder? :3freak

F-n vad jag är gammal... :brinnerup

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag måste ha missat något väsentligt här :va

Har SH blivit någon förtäckt porrförmedlarsajt?!? :confused:

Apropå TVÅ trådar startade av tjejer som vill tjäna pengar genom att tvätta hojar och göra detta klädda i bikini och lödder? :3freak

F-n vad jag är gammal... :brinnerup

Det jag undrar över e vad tog tråden vägen där en kille skulle tvätta hojjar?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring