Skriv-vad-du-vill-tråden

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Just nu älskar jag inte vår personalavdelning. :mad:
Det gjordes en överenskommelse innan årsskiftet, som personal/ekonomi var inblandade i, gällande mina resor, så jag bara skulle behöva förmånsbeskattas för det som var privata resor, men ändå kunna ha ett årskort på flyget för att förenkla resandet generellt. :tummenupp

Det har personal "glömt" OCH skiter fullständigt i, så nu ska jag förmånsbeskattas för 100 % av årskortet och det retroaktivt! Chefen är bortrest och trots att jag har överenskommelsen skriftligt så bryr de sig inte förrän de fått ett pesronligt utlåtande från närmsta chef. :arsele

Gulliga de är, så 22 000 i tre månader... och sedan 11 000 varje månad, det är underbart att få betala för att få arbeta. Frågan är om jag älskar mitt arbete så mycket?!? :va

Jo, jag vet att jag kan söka jämkning, ta betalt av arbetsgivaren för tjänsteresor som görs på kortet och så vidare, men det var ju det jag skulle slippa hålla på med... Jag är lite sur. Bara lite...

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Det gjordes en överenskommelse innan årsskiftet, som personal/ekonomi var inblandade i, gällande mina resor, så jag bara skulle behöva förmånsbeskattas för det som var privata resor, men ändå kunna ha ett årskort på flyget för att förenkla resandet generellt. :tummenupp

Det har personal "glömt" OCH skiter fullständigt i, så nu ska jag förmånsbeskattas för 100 % av årskortet och det retroaktivt! Chefen är bortrest och trots att jag har överenskommelsen skriftligt så bryr de sig inte förrän de fått ett pesronligt utlåtande från närmsta chef. :arsele

Gulliga de är, så 22 000 i tre månader... och sedan 11 000 varje månad, det är underbart att få betala för att få arbeta. Frågan är om jag älskar mitt arbete så mycket?!? :va

Jo, jag vet att jag kan söka jämkning, ta betalt av arbetsgivaren för tjänsteresor som görs på kortet och så vidare, men det var ju det jag skulle slippa hålla på med... Jag är lite sur. Bara lite...

:brinnerup :död :brinnerup

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Just nu älskar jag inte vår personalavdelning. ... massa text... Jag är lite sur. Bara lite...

Ställ en vänlig fråga till personen i fråga om h*n är säker på sitt yrkesval, lapplisa kanske vore bättre?
Vilka idioter det finns på en del personalavdelningar...

Tufft, det enda jag kan rekommendera är att diskutera med SBK och försöka hitta en lösning som fungerar.
I de här fallen finns inga givna lösningar, MEN att bli förbannad fungerar inte.
Det har jag lärt mig den hårda vägen...
Prova att fråga handläggaren vad han tycker kan vara lämpligt.

Le puck, hur går det?
Säg till om du behöver hjälp av en KA.

Nej, jag sa inte HA, utan KA!:3freak

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

Det är nu jag ska hålla säften om statlig verksamhet va?? :tungan :hihi

Men om du har en skriftlig överenskommelse... hur kan dom tjafsa då??:va
Det är ju helt sjukt korkat... :huvet

Hoppas du har en bättre chef än jag så han läser lusen av dom när han kommer tillbaka!

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Skomakarns barn? :hihi
Gå hem å polera din gris [tm] istället!:tummenupp

Nu förstår jag inte aaaalls..
Äh faktum är faktiskt att jag tjatade till mig en ny lpatop för några månader sen... iofs så var den förra 6 år då men men...
Löste problemet...
Har flera nät så jag prövade ett annat med lite mer drag i och då funkade det klockrent... :D

Såg bra ut pucken... Fast du måste sätta dit större dekaler om spruthörnan!
:D

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009

Avdrag resor till och från jobbet samt avdrag för dubbelt boende, även det går att göra retroaktivt!

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

:va Hur tänkte dom där, var dom :fyllisar när de avtalet gjordes. :brinnerup :död

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va Nått är fel jag fryser, de är kallt hemma och jag börjar misstänka att hyresvärden har slagit av värmen :( :sjuk
Jag fryser ju extremt sällan men nu har jag sutte här hemma och fryst 2 kvällar på raken :3freak

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:va Nått är fel jag fryser, de är kallt hemma och jag börjar misstänka att hyresvärden har slagit av värmen :( :sjuk
Jag fryser ju extremt sällan men nu har jag sutte här hemma och fryst 2 kvällar på raken :3freak
Synd om dig, Cookie. Kalla kakor brukar man värma i ugnen! Bra eller anus? Dotra stoppade den sista ursmaskiga kakan i mikron idag och brände den. Det var nog anus. :3freak Hon lät hemskt besviken. :hihi

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Synd om dig, Cookie. Kalla kakor brukar man värma i ugnen! Bra eller anus? Dotra stoppade den sista ursmaskiga kakan i mikron idag och brände den. Det var nog anus. :3freak Hon lät hemskt besviken. :hihi

:hihi tror nog att de är anus då jag inte vill ligga i en mikro eller ugn :) men en varm dusch är ju heller aldrig fel. Eller så går man över till pappa och värmer sig med kaffe och hans varma lägenhet :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv har jag lite huvudbry... måste klura ut hur jag skall få frugan att gå med på inköp av ny hoj som kostar 130k och ungefär 5ggr så mycket i försäkring mot vad nuvarande gör.
Var nämligen och provkörde CBR1000RR idag... ha-begäret är enormt!!! :)

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Själv har jag lite huvudbry... måste klura ut hur jag skall få frugan att gå med på inköp av ny hoj som kostar 130k och ungefär 5ggr så mycket i försäkring mot vad nuvarande gör.
Var nämligen och provkörde CBR1000RR idag... ha-begäret är enormt!!! :)

:mattias man ska aldrig prova dom hojarna då vill man bara HA en sen :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Äsch, visste redan innan att det är en sån jag vill ha.
Men måste prova lite fler hojar... men det får bli på södra sidan av stan för DinMC åker jag absolut inte tillbaka till, de kommer aldrig få en krona av mig.
Hatar verkligen säljare som inte vill sälja utan tror att de gör mig en tjänst bara av att vara där.

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Äsch, visste redan innan att det är en sån jag vill ha.
Men måste prova lite fler hojar... men det får bli på södra sidan av stan för DinMC åker jag absolut inte tillbaka till, de kommer aldrig få en krona av mig.
Hatar verkligen säljare som inte vill sälja utan tror att de gör mig en tjänst bara av att vara där.

:D om finns de gott om kan jag säga då :)
Men sen finns de undantag som gör att man vill spendera pengar hos dom.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jo, Honda City är ett av de undantag i så fall... så vansinnigt bra bemötande där.
På BMW vart han nästan paff när jag kläckte ur mig att jag ville provköra en F800S... som om det räckte att bara prata om den iklädd full utrustning och allt.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring