Skriva över hojen?

Skriver du över hojen på hösten?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Barn är inte heller en mänsklig rättighet utan LYX man unnar sig. Ändå är vi med och finansierar ungar till de som inte hade hjärna nog att skaffa en stabil ekonomisk bas innan de satte ett barn till världen...Lustigt att du tar upp den grupp som ofta skickar räkning för sina fuckups i livet till "samhället" . Dvs oss andra som betalar inte bara sina egna räkningar men också förväntas att vara medfinansiärer för en 20 årig bimbette med 2 ungar men utan tillstymmelse till utbildning. Tycker du att det är en rättighet att producera en unge och sedan låta andra stå för violerna ? Jag tycker att vi ska vara konsekventa. i betalar för våra hojar, ensamstående föräldrar för SINA nöjen dvs sina barn.

Frågan är sedan VAD ett farligt nöje är...Sporthojskörning eller äta skitmat, inte träna, inte sova ordentligt, röka, kröka mer än man bör och leva ett allmänt sunkigt liv...Lägg därtill ett kasst och stressigt jobb...tjaa då har vi en kandidat som lever farligare än jag som kör en snabb hoj. Jag tycker att han ska stå för sina farliga nöjen själv om jag ska stå för mina.

Barn är som du säger ingen mänsklig rättighet, men en nödvändighet för att ett samhälle ska överleva , färre unga = mindre skatteinkomster flera pensionärer = mera skatteutgifter . Du har inga egna barn? Kan nog avstå allt för mina:tummenupp

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Har en försäkring som går att säga upp hur som helst eller den sägs upp när hojen e avställd å för denna dyra försäkring enligt många så kan jag ställa av den på vintern utan att få skuldkänslor å den kostar hela 100 kr mer i månaden tror dock jag tjänar in de på vintern :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hmm...
Men om någon 'säljer' sin hoj till sambo exempelvis. Då får sambon kostnader för hojen istället. Om denna någon då betalar sin sambo de pengar som denna försäkring kostar för sambon, vad har man då åstadkommit? Är inte detta att ta ett steg fram och ett tillbaka så man är kvar i samma ekonomiska situation?

Eller alla som gör så här gifter sig med någon som är över 50 så de kan teckna 50+ försäkringar medan hojutnyttjaren är i 20-års åldern, eller? :va

ge mig en anledning att ha den påställd på vintern, de kostar inte ett skit å ha en avställd MC i garaget vinter tid.

jimbo_p

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
GSX1000R 03
Jag ringde till TH och frågade om försäkringen gällde vid bankörning. Det gjorde den inte och sedan sa dom att jag kunde säga upp försäkringen då TH inte uppfyllde mina behov...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Barn är som du säger ingen mänsklig rättighet, men en nödvändighet för att ett samhälle ska överleva , färre unga = mindre skatteinkomster flera pensionärer = mera skatteutgifter . Du har inga egna barn? Kan nog avstå allt för mina:tummenupp

Har två kan, avstå det mesta för MINA, andra får betala för sina.

Grejen är att jag skulle gärna betala ALLA försäkringar själv...om andra betalade sina. Så länge man förväntar sig att jag ska finansiera andras nöjen, ska de vara med och finansiera mina.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Har två kan, avstå det mesta för MINA, andra får betala för sina.

Grejen är att jag skulle gärna betala ALLA försäkringar själv...om andra betalade sina. Så länge man förväntar sig att jag ska finansiera andras nöjen, ska de vara med och finansiera mina.

Det är väl så ett demokratiskt samhälle fungerar alla delar på kakan, både det man får eller det man ger, oberoende av sin ekonomiska situation

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
hur gör ni efter att ni har gjort ägarbyte på hojen?

Ställer den i ett larmat/säkert garage, eller har en avställningsförsäkring/trafikförsäkring?

Ställer ni av innan ni gör ägarbyte för att slippa trafikförsäkringen?

NenneR1

Skynda Långsamt .
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
2007, Yamaha, R1.
Har man inte råd att stå för sina kostnader på hojen, så kanske man borde göra nått billigare på fritiden!

Du . Det där menar du väl inte eller !!!
Jag måste bara fråga om hur gammal du är anledningen till att jag frågar det är just vad du skrev för det låter inte så moget . . .

Kolla här ett exempel : Jag Köpte mig min drömmotorcykel nyligen en Yamaha R1 2007 för att jag gillar den tycker den ser fin ut och tycker om att köra den ja helt enkelt hojen som jag vill ha alltså den passar mig om vad jag tycker om och tycker jag borde ha . . . Jag betalar för den inga problem med det samma som mina bilar Har en dodge Viper mm också fordon jag gillar och ville ha då köper jag dom eller hur . men nu är grejen såhär förstår du att .

När jag sedan skulle försäkra min nya Yamaha R1 2007 så blev jag chockad alltså fantasi priser fick jag höra som drev mig till vansinne typ : LF 68 tusen kr om året , If 75 tusen om året LF 78 tusen om året och vissa bolag ville inte ens försäkra den .... Alltså har jag missat något nu eller !!!!!!!Va fan vad förbannad jag blir !!!!!!!!!!!! :-(

Så blir jag piss förbannad när du skriver en sådan grej typ :eek:m man inte har råd att stå för sina hoj kostnader så kanske man borde göra något billigare på fritiden . !!!!!!! Tycker du att det är vettiga priser jag fått ????? inte ens ett flygplan kostar så mycket i premie förstår du mig och hur jag tänker .

Så jag vi Svenska medborgare tvingas köpa en motorcykel som vi inte vill ha utan köper den på grund av vilka premier varje motorcykel har det är ju åt helvette fel tycker jag .

Jag köpte min Dogde viper för det var min dröm bil och gissa vad jag betalar helförsäkring per månad och år ju 1100kr i månaden = ingenting om man nu jämför med vad jag fick för min R etta . . . så nu står jag här med en splitterny hoj utan försäkring och försöker komma på vad jag ska göra tills nästa sommar , tycker du att detta låter ok . . . !!!!!!

Fan visst har jag råd men typ 78 tusen helförsäkring för en Yamaha R1 2007 är väl å ta i verkligen jag vill ju inte ge bort pengarna ju eller men men så är det ju bara i sverige ...... Skatter hit å skatter dit nu snart får vi väl inte köra bilar motorcyklar som förbrukar mycke bränsle på grund av miljökraven utan det ska börjas med elfordon och olika andra drivbränslen .

Vad fan ska jag göra nu ??? När jag köpt min Yamaha R1 2007 Ny .
Har ni tips så skriv dom gärna är nyfiken hur ni andra tycker och gör .

Denna frågan ställde jag även till bolagen som gav mig dom idiotpriserna på försäkringarna , vet ni vad en kundmottagare sa , jo . att du får väl helt enkelt köpa en några år begagnad motorcykel och med lite mindre effekt då kommer nog din premie att bli mycket billigare .. - Jag blev förbannad . Va fan antigen ska man vara tvungen att köpa sig en gammal sönderkörd motorcykel eller så ska man vara 50+ eller veteran för att få den låga premien ,, Detta är åt helvete fel det måste jag bara säga .

Ha det bra / MVH Nenne Från Göteborg .

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vad fan ska jag göra nu ??? När jag köpt min Yamaha R1 2007 Ny .
Har ni tips så skriv dom gärna är nyfiken hur ni andra tycker och gör ..

Måste du ha helförsäkring på den, skriv den på din gammelmormor och nyttja endast halvförsäkring och skit i att sätta den i en betongvägg, ingen ide att betala så mycket då det inte är så dyrt att laga en cykel som inte blir totalmos.

Annars fick jag ställa av min helårsförsäkring hos Salusansvar när jag skrota min, de frågade om det gick bra om jag skickade in bilder då det skulle underlätta gjorde det och blev av med den.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Blablabla blahah

Man kan ju också kolla upp försäkringskostnaden INNAN man köper en motorcykel.

Uppenbarligen har du ju inte råd om motorcykeln står oanvänd utan försäkring, för försäkringskostnaden är en del av totalkostnaden.

Du har säkert råd att ha årets modell av en 400cc, eller en R1a som är 10år gammal.

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Barn är inte heller en mänsklig rättighet utan LYX man unnar sig. Ändå är vi med och finansierar ungar till de som inte hade hjärna nog att skaffa en stabil ekonomisk bas innan de satte ett barn till världen...Lustigt att du tar upp den grupp som ofta skickar räkning för sina fuckups i livet till "samhället" . Dvs oss andra som betalar inte bara sina egna räkningar men också förväntas att vara medfinansiärer för en 20 årig bimbette med 2 ungar men utan tillstymmelse till utbildning. Tycker du att det är en rättighet att producera en unge och sedan låta andra stå för violerna ? Jag tycker att vi ska vara konsekventa. i betalar för våra hojar, ensamstående föräldrar för SINA nöjen dvs sina barn.

Frågan är sedan VAD ett farligt nöje är...Sporthojskörning eller äta skitmat, inte träna, inte sova ordentligt, röka, kröka mer än man bör och leva ett allmänt sunkigt liv...Lägg därtill ett kasst och stressigt jobb...tjaa då har vi en kandidat som lever farligare än jag som kör en snabb hoj. Jag tycker att han ska stå för sina farliga nöjen själv om jag ska stå för mina.

Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp :tummenupp

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
ge mig en anledning att ha den påställd på vintern, de kostar inte ett skit å ha en avställd MC i garaget vinter tid.

Bortsett från att köra de där fina höst och vårdagarna, samt att få ersättning om hojen blir stulen, så finns det väl ingen större anledning om man kan ha den avställd utan krångel.

Jag har inte haft kort och hoj så länge. Jag kan peta i växlar och dra på rullen. :) Men vet inte ALLT som finns att veta om, på och runt mc ännu. ;)

Tyckte bara det verkade konstigt. Typ om jag får en räkning på 200 spänn, så betalar du den åt mig och så betalar jag dig 200 spänn för att du betalade räkningen åt mig...då hade jag lika gärna betalt räkningen själv...
Men det här med att skriva över hojen och strunta i försäkring på den blir ju mer som att ha ett abbonemang och slippa undan bindningstiden och det är ju inte samma sak.

Så länge du inte skadar någon så bryr jag inte mig om du har hojen helårsförsäkrad på Påven. Var inte någon moralpredikning eller dyl.

NenneR1

Skynda Långsamt .
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
2007, Yamaha, R1.
Man kan ju också kolla upp försäkringskostnaden INNAN man köper en motorcykel.

Uppenbarligen har du ju inte råd om motorcykeln står oanvänd utan försäkring, för försäkringskostnaden är en del av totalkostnaden.

Du har säkert råd att ha årets modell av en 400cc, eller en R1a som är 10år gammal.

Hej .

Det är ju just det som är grejen som du kanske inte förstår , men jag ska försöka förklara för dig lite enklare .

1. Varför kolla upp försäkringskostnaden INNAN man köper en Motorcykel !!!

För mig är det då som om det är någon annan som bestämmer för dig om vad du ska ha för Motorcykel men inte får den du verkligen vill ha på grund av att premierna är såpass prispåslagna bara för att många tabbat sig genom krock, Stulna motorcyklar mm och då drabbar det ju oss som vill njuta som sköter sig , jag tex med min viper hade jättesvårt att försäkra den i början men en snäll anställd på ett försäkringsbolag litade på mig och som den nu visade sig att jag inte kör bilen alls så mycket bara på utställningarna och ibland på helgerna lungt och fint .

2 Nog har jag råd allt kom ner till mig så ska du se att det finns råd så det räcker till inte för att skryta men du tog upp det , men varför ska jag skänka bort pengarna :)

Jag vet inte du vi kanske inte förstår varandra men hoppas du förstår litegrann om hur jag tänker .

Ha det bra / MVH Nenne Från Göteborg

NenneR1

Skynda Långsamt .
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
2007, Yamaha, R1.
Och du skulle inte fråga om hyran på en lägenhet innan du hyr den heller då antar jag? Eller uppvärmning på ett hus, osv.

Jag kan svara på detta direkt :) jag och sambon kollade och tittade på många många hus men finns inte det där estetiska fina med att här vill jag bo då vill jag inte bo där även om uppvärmningskostnaden är = noll. 14 huset vi såg utifrån sa vi till varandra det här är vi det ska vi ha våran stil passade oss som handen i handsken :) och jag vi frågade inte ens om uppvärmningskostnaderna , detta är saningen jag ljuger inte för dig nu , du man måste leva lite och därför våga också , jag lever i nuet och inte om 60 år om du förstår vad jag menar .

Ha det bra . MVH / Nenne Från Göteborg .

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hej .

Det är ju just det som är grejen som du kanske inte förstår , men jag ska försöka förklara för dig lite enklare .

För mig är det då som om det är någon annan som bestämmer för dig om vad du ska ha för Motorcykel men inte får den du verkligen vill ha på grund av att premierna är såpass prispåslagna bara för att många tabbat sig genom krock, Stulna motorcyklar mm och då drabbar det ju oss som vill njuta som sköter sig , jag tex med min viper hade jättesvårt att försäkra den i början men en snäll anställd på ett försäkringsbolag litade på mig och som den nu visade sig att jag inte kör bilen alls så mycket bara på utställningarna och ibland på helgerna lungt och fint .

2 Nog har jag råd allt kom ner till mig så ska du se att det finns råd så det räcker till inte för att skryta men du tog upp det , men varför ska jag skänka bort pengarna :)

Jag vet inte du vi kanske inte förstår varandra men hoppas du förstår litegrann om hur jag tänker .

Ha det bra / MVH Nenne Från Göteborg

Premierna är beräknad på kostnaderna serru, sporthojar kostar försäkringsbolagen en massa, därför kostar dom en massa att försäkra.

Eftersom du inte har tagit dom försäkringar som erbjuds dig så har du inte råd.

Jag skulle vilja åka ut i rymden men det är någon som har bestämt att det kostar 4.1 miljoner, varför ska dom få bestämma det, varför ska inte jag få åka dit jag vill?

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F

Om man är rik så kan man ju köpa i stort sett vad man vill utan att titta på prislappen. Kostar försäkringen 100kkr per år, äh skitsamma, jag vill ha det, då tar jag det.

Men om man har lite mer normal inkomst så kanske man inte har råd eller vill betala hur mycket som helst i försäkring. Då är det ju tråkigt om man köper den där jättefina hojen och sen upptäcker att man inte har råd att försäkra den och får sälja den några veckor senare och dessutom förlora ett antal tusen på att köpa och sälja även fast man inte kört med den eller kört väldigt lite.

Vissa får ju jobba för sina pengar och då vill man inte slänga dem runt sig hursomhelst.

NenneR1

Skynda Långsamt .
Gick med
21 Oct 2007
Hoj
2007, Yamaha, R1.
Om man är rik så kan man ju köpa i stort sett vad man vill utan att titta på prislappen. Kostar försäkringen 100kkr per år, äh skitsamma, jag vill ha det, då tar jag det.

Men om man har lite mer normal inkomst så kanske man inte har råd eller vill betala hur mycket som helst i försäkring. Då är det ju tråkigt om man köper den där jättefina hojen och sen upptäcker att man inte har råd att försäkra den och får sälja den några veckor senare och dessutom förlora ett antal tusen på att köpa och sälja även fast man inte kört med den eller kört väldigt lite.

Vissa får ju jobba för sina pengar och då vill man inte slänga dem runt sig hursomhelst.

Rik å Rik , Jag känner mig absolut inte rik , men det jag gjort för att mitt livet jag lever nu ska bli bättre och rikare "inte pengarmässigt sätt nu "
Och tro mig jag jobbar som fan alltså väldigt bra på att jobba men gillar att spendera också därmed leva heter det , man måste leva och inte spara undermadrassen vad ska jag med pengarna till under madrassen när jag är en gammal gubbe !!! Jag vill leva livet nu .

Jag behöver inte dra allt jag gör här på sajten men som ett exempel : Går inte ut och spenderar en massa på alkohol eller röka cigaretter man kan ha kul ändå eller hur och då vipfs så får man råd med något man kanske inte hade innan . Just det där att tänka på att leva för dagen alltså vill du göra en sak så ska du fani mig göra det om du nu har bestämt det eller hur!

Det är ju just därför jag inte vill slänga bort pengarna på så fantasihöga premier som jag fått bara för att jag köpt min drömhoj som jag vill ha .

Det händer alltid vissa saker i livet när man måste tänka om vad har jag gjort och vad skulle jag vilja göra och bara gå framåt och inte titta bakåt .

Ha det bra MVH / Nenne Från Göteborg

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Rik å Rik , Jag känner mig absolut inte rik , men det jag gjort för att mitt livet jag lever nu ska bli bättre och rikare "inte pengarmässigt sätt nu "
Och tro mig jag jobbar som fan alltså väldigt bra på att jobba men gillar att spendera också därmed leva heter det , man måste leva och inte spara undermadrassen vad ska jag med pengarna till under madrassen när jag är en gammal gubbe !!! Jag vill leva livet nu .

Jag behöver inte dra allt jag gör här på sajten men som ett exempel : Går inte ut och spenderar en massa på alkohol eller röka cigaretter man kan ha kul ändå eller hur och då vipfs så får man råd med något man kanske inte hade innan . Just det där att tänka på att leva för dagen alltså vill du göra en sak så ska du fani mig göra det om du nu har bestämt det eller hur!

Det är ju just därför jag inte vill slänga bort pengarna på så fantasihöga premier som jag fått bara för att jag köpt min drömhoj som jag vill ha .

Det händer alltid vissa saker i livet när man måste tänka om vad har jag gjort och vad skulle jag vilja göra och bara gå framåt och inte titta bakåt .

Ha det bra MVH / Nenne Från Göteborg

Bara för man köpt ett fordon så är inte det i sig en rättighet att få köra det på allmän väg. Tag din drömhoj och kör på bana, där behöver man inte betala försäkring. Anledningen till att man rättar sitt hojval efter försäkring handlar om vanligt förnuft tycker jag. Klart alla skulle vilja ha den senaste bästaste hojen. Hojar kostar ju inte så mycket i inköp jämfört med bilar, det är försäkringen som kostar...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0