Skriva insändare från sh.com

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Skickat till:
Sydsvenskan
Skånskan
Helsingborgs Dagblad
Lokaltidningarna (27 st)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Klart att den kommentaren kanske inte är helt rättvis...
SMC gör massor, det jag tror att medlemmarna vill är att SMC ska
synas lite mer i varje hem. Och bara en sån sak som att inför varje säsong
skicka ut ett bra brev till landets tidningar kan kanske få lite genomslagskraft.
En positiv bieffekt är att medlemmarna får se svart på vitt att SMC värnar
om dom...
Jag har lagt fram förslaget till SMC. Jag tror inte på något sätt att SMC säger Nej till detta. Det är bara troligen så att det är så mycket annat att hålla reda på att man ibland "glömmer" det mest viktiga, att just synas till medlemmen på dom enklaste sätten.

Därtill kommer "problematiken" att SMC även består av många olika distrikt som kanske känner sig överkörda om centralt sett att man kontaktar varje distrikts alls tidningar. Distriken kan ju på så sätt missa god PR för sina "klubbar".

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Lite info från SMC;

Jag har bett att Vi har kontakt med Pippi - för texten är jättebra.
Därför är planeringen för säsongens start;

LÄNK Pressrelease; Lika många skadada trots 500% fler motorcykler - denna skickades till pressen för några veckor sedan.

När vi får årets första riktiga vår helg, med värme - kommer vi skicka till alla rikets tidningar SMC pressrelease skrivit av; Pippi Motorcyklist!

Pressrelease från SMC som beskriver SMCs fortbildningar i samband med forsknings rapport om detta från VTI (Den var tänkt att komme som nummer två - men, rapporten har inte släppts än)

Så är det planerad, enligt vad jag vett.

TV spot´s - vilken underbar dröm. Ja - vi har bett om hjälp från båda VV och NTF. Vi har även pratad med politikera om att få lagstiftning som ger samhällsnyttiga ideella organisationer möjlighet för kostnads fri TV slot-time, som man f. ex. har i England - Vi har inte lyckas än..

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Lite info från SMC;

Jag har bett att Vi har kontakt med Pippi - för texten är jättebra.
Därför är planeringen för säsongens start;

LÄNK Pressrelease; Lika många skadada trots 500% fler motorcykler - denna skickades till pressen för några veckor sedan.

..

Kan man få se bilagorna till pressreleasen också? Lite nyfiken på diagrammet.

EDIT: WTF, såg inte länkarna...

.

Gick med
24 Jun 2007
Hoj
Honda VT Fury och Kawa GPZ500
Klart att den kommentaren kanske inte är helt rättvis...
SMC gör massor, det jag tror att medlemmarna vill är att SMC ska
synas lite mer i varje hem. Och bara en sån sak som att inför varje säsong
skicka ut ett bra brev till landets tidningar kan kanske få lite genomslagskraft.
En positiv bieffekt är att medlemmarna får se svart på vitt att SMC värnar
om dom...

SMC gick ut med ett pressmeddelande 14 mars, kolla pressrummet: http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=272 .
Sista delen handlar om att få andra trafikanters uppmärksamhet. Bifogade en jävligt bra bild som ser ut som en annonsv om att 30 mc-ister dödas varje år av en bilist. Inte någon tidning tog in pressmeddelandet eller bilden! Pressmeddelandet gick till all dagspress i Sverige.
Att få en mc-ruta i alla lokaltidningar är omöjligt om man inte köper annons. Det är svindyrt. Absolut bästa sättet att få ut vårt budskap är att skriva insändare vilket är gratis och skriva under med sitt eget namn. Kommer att fixa ett förslag som jag lägger ut på SMCs Forum och skickar ut via våra sändlistor. Att kontakta lokalpress varje gång man har ett lokalt arrangemang under säsongen är enkelt och effektivt. Nyhetstorka på sommaren i kombination med att motorcyklar gör sig bra på bild brukar ge resultat. SMC får massor av lokala pressklipp som inte bara beskriver motorcyklism som något negativt.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
En liten återkommande reklamsnutt i april månad som när zebrafolket skulle införas tycker jag hade varit det ultimata varje vår!

Problemet är att de värsta mc-motsåndarna bland politikerna vill att vi ska fortsätta dö som flugor för att på lång sikt rädda livet på en större massa som är förbjudna att köra överhuvudtaget...:rolleyes:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Detta måste vara bland det bättre förebyggande initativet från sporthoj.com's sida!

Dock ska det inte vara enskild motorcyklists ansvar att se till att lokaltidning mm trycker insändarna i tidningarna. Kan inte Swedie ke SMC en känga i röven så de gör nåt för medlemsavgiften? Detta är ju precis sånt som de kan göra på ett mer organiserat sätt än medlemmar på sporthoj.com.

varför kan det inte vara upp till "oss" som kör att se till att informationen kommer ut?
"Vi" förare/åkare/spättor etc har enormt mycket mer täckning än nån organisation som SMC nånsin kommer ha.

Varför är det "alltid" nån annan som ska göra det?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tänk om VV och NTF kunde hjälpa till med "reklamer" i stil med de från Think. T-korsningen och Moonwalking Bear får en verkligen att tänka till!

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Jag har skickat in detta till vår lokala skit-tidning, men de vägrar att publicera andra insändare än politiska debatter gällande skolmat, barnomsorg, bowlinghallar eller allmänt gnäll på diverse saker.

Kan jag inte få lite hjälp genom att några fler sänder till dem så att de kanske ger med sig?:)

http://www.sla.se/templates/kontaktModule.php?top=1&me=2&sub=9

Jag har också skickat till SLA, så hoppas de ger med sig.
Har som sagt varit mycket tjat bowlinghallen

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
Inskickad till NLT så hoppas den kommer med.
Men i den är det ett jävla skriveri vart bibloteket ska ligga i lidköping :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Den jag skickade kom in i Kungsbacka-posten idag. Fast dom hade tagit bort "Sporthoj.com" och skrivit mitt namn som skribent :D :)

Härlig rubrik också :D

Bifogat

• vcf.JPG
    vcf.JPG
    176.8 KB · Visningar: 119
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...