Skrivelse Regndäck och Däckval SP 2007 !!

Lé_Svånk

Dont forget to bring a towel! ;)
Gick med
22 Oct 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Aprilia rs250
Jag har som avsikt att tävla i SP 2007 OCH JAG VILL ANVÄNDA REGNDÄCK
Lars Bengtsson, Lic nr: ej uttagen

Jag har som avsikt att tävla i SP 2007 OCH JAG VILL HA FRITT DÄCKVAL
Lars Bengtsson, Lic nr: ej uttagen
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Depåbitchen skrev:
2626985 Kommer det stå i skrivelsen att de två som har fått rösta på fria däck inte vill tillåta slicks?

Ja, jag ska försöka att göra skrivelsen så korrekt som möjligt. Den kommer även att kunna beskådas här innan den skickas iväg.
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Innan jag lägger min röst har jag en fråga. Var får man tag på extra fälgar till en RS 250? Då det inte är en vanlig hoj och klassen hitintills inte godkänt regndäck lär ju inte utbudet på begagnade vara outtömligt. Alternativt; passar fälgar från en RGV 250?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Martinus skrev:
2626793 Varför krav på DOT-märkta? Tycker man får bättre ekonomi med slicks, håller mycket längre. Varför inte låta folk själva bestämma vilka däck man trivs bäst med? :va
Därför att tanken är att det ska vara en standardklass med enhetsdäck för jämnbördig tävlan.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Gustav O skrev:
2627420 Därför att tanken är att det ska vara en standardklass med enhetsdäck för jämnbördig tävlan.

Det ju helt riktigt att man skall uttrycka sin vilja om man enbart vill köra på DOT.

Jag vill med detta ge ett underlag som visar viljan med att köra med regndäck och ha möjlighet att köra annat än Dunlop med fasta dimensioner och modell då tillexempel standard dimensionen kan skilja på de motorcyklar som nu har möjlighet tävla i klassen. Omfattningen skulle inte vara möjlig att ta i ett sådant här upprop då det säkerligen finns lika många önskemål som det finns röster. Därför har jag valt att röstningen skall innefatta om vi har viljan att ha möjlighet till andra däck och regndäck till SP säsongen 2007 och lämnat omfattningen och regelverk till Svemo att besluta om när denna skrivelse kommer dem tillhanda.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MagnusK skrev:
2627448 Det ju helt riktigt att man skall uttrycka sin vilja om man enbart vill köra på DOT.

Jag vill med detta ge ett underlag som visar viljan med att köra med regndäck och ha möjlighet att köra annat än Dunlop med fasta dimensioner och modell då tillexempel standard dimensionen kan skilja på de motorcyklar som nu har möjlighet tävla i klassen. Omfattningen skulle inte vara möjlig att ta i ett sådant här upprop då det säkerligen finns lika många önskemål som det finns röster. Därför har jag valt att röstningen skall innefatta om vi har viljan att ha möjlighet till andra däck och regndäck till SP säsongen 2007 och lämnat omfattningen och regelverk till Svemo att besluta om när denna skrivelse kommer dem tillhanda.
Mycket bra att du tar tag i det, även om jag inte kommer köra i klassen. :tummenupp
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Martinus skrev:
2626793 Varför krav på DOT-märkta? Tycker man får bättre ekonomi med slicks, håller mycket längre. Varför inte låta folk själva bestämma vilka däck man trivs bäst med? :va

Jag har inte jättestor erfarenhet om detta och om du säger det så är det väl så.men jag tycker att det som har varit var inte bra med ett enda däck att välja mellan med det sagt så menar jag inte att det va ett dåligt däck,men det kunde ha varit fritt att välja märke.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har som avsikt att tävla i SP 2007 OCH JAG VILL ANVÄNDA REGNDÄCK
Jannica Sjöstedt, Lic nr: 850217

Jag har som avsikt att tävla i SP 2007 OCH JAG VILL EJ HA FRITT DÄCKVAL
Jannica Sjöstedt, Lic nr: 850217


Knivig fråga, men jag vill ändå försöka behålla lite enhet i klassen i form av likadana däck. Därmed inte sagt att man inte kan byta märke till något annat än Dunlop.
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Jag har som avsikt att tävla i SP 2007 och jag vill inte använda regndäck.
Joachim Lagerström, licens ej uttagen än.

Jag har som avsikt att tävla i SP 2007 och jag vill ej ha fritt däckval.
Joachim Lagerström, licens ej uttagen än.

Fråga ett: jag har helt enkelt inte råd...
Fråga två: en stor del av charmen med klassen är ju att alla har exakt samma förutsättningar, om det sedan är Dunlop eller något annat har ingen som helst betydelse.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skrivelse angående Däcksval i Sport Production inför 2007

Skrivelsen är bifogad som PDF, skickad till Anders Tibbling samt till Kenneth Lodnert som verifikation.

God fortsättning och Gott Nytt ÅR!


Vänligen kom med synpunkter snarast.

http://doc.citynetv.net/skrivelseSP.pdf
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Förvänta er inte för mycket bara nu. Jag tror det varit sånna här listor om regndäck varje år sen iaf 1999 i SP. Nu när man ändrat en del med vilka licencer och vilka hojar man får köra med så kanske det finns en liten chans. Men man ska kanske vänta lite med att köpa på sig fälgar och regndäck mm tills det kommit ett officiellt besked!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men de måste väl fortfarande var DOT märkta? Dvs inga slicks eller regndäck?
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Men de måste väl fortfarande var DOT märkta? Dvs inga slicks eller regndäck?

DOT märkningen tänkte jag inte på.. f*n. Men det stod som sagt inget om varken DOT eller regndäcken. Lite mer utförlig information borde finnas någonstans
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
DOT märkningen tänkte jag inte på.. f*n. Men det stod som sagt inget om varken DOT eller regndäcken. Lite mer utförlig information borde finnas någonstans

Protokollet är daterat före min skrivelse skickades till SVEMO för behandling. Antar att det är den muntliga diskussionen som har föranlett till detta beslut. Jag kommer att återkomma i frågan med förhoppningsvis klara besked.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2716377 DOT märkningen tänkte jag inte på.. f*n. Men det stod som sagt inget om varken DOT eller regndäcken. Lite mer utförlig information borde finnas någonstans
Det är ju det rimliga i mina ögon eftersom det varit ett krav tidigare och klassen ska vara en standardklass så borde det vara gatlegala däck som gäller.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top