Cralle dominerade ju med Dunlop, direkt kom ju tal om specialdäck från SS-VM.
Liite svårt då dom hade Pirelli-enhetsdäck även då i WSS!
Men Dunlop var typ lite snea på hur man fixade dealen med Pirelli och var mer än villiga att hjälpa fler förare med bättre Dunlopdäck för att "hämnas". Pirelli skulle inte få vinna nått annat mästerskap. Vet inte hur man lyckades med det. Men Dunlop vann många nationella mästerskap dom åren. Pirelli/Metzeler var väl iof också lite lättare då mot nu att hitta specialare på.
Det var/är fullt tillåtet med sådana däck dessutom. Lika tillåtet som i alla andra sånna klasser med "DOT-krav". Så special-, kval- och intermediate-däck är också fullt tillåtna i SP nu iom bortagandet av enhetsdäcken..
Fast att det skulle finnas en risk för att det dyker upp nån b-förare på en SV650 med nått sånt är nog vääldigt liten och gör nog ingen skillnad för denne ändå.