SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ett gissel det där, snickarjävlar med hål i fickorna...
Kanske borde man satsa på att plugga hålen i snickarens fickor istället, för att komma åt grundorsaken?Det är ett gissel det där, snickarjävlar med hål i fickorna...
Jag kör med lastbalansering. Fram/bak är lika ojämna så det jämnar ut sig fint som helhet.Sen kommer vi till balansering av bakhjulet med korven i. Det måste man ju.
Å dra muttern med moment
I mitt fall så ingick balanseringen med kantarell monterad. Så jobbar wheeler dealer.
Vi hade Tragikvärkets entreprenör springandes här, vi fick nya fönster pga ökad mängd tåg. Dom verkligen gödslade spik, skruv och avklippta plåtbitar omkring sig, runt hela huset, på uppfarten, på altanen. Jag har tom lite svårt att se vars allt skulle ha kommit ifrån. Men både dom och entreprenören ryckte bara på axlarna, dom brydde sig överhuvudtaget inte. Precis lika lite som besiktningsmannen gjorde. Jag tror att godkännandekriteriet var att dom hade varit och gjort något på ett utvalt hus.Kanske borde man satsa på att plugga hålen i snickarens fickor istället, för att komma åt grundorsaken?
Vi hade Tragikvärkets entreprenör springandes här, vi fick nya fönster pga ökad mängd tåg. Dom verkligen gödslade spik, skruv och avklippta plåtbitar omkring sig, runt hela huset, på uppfarten, på altanen. Jag har tom lite svårt att se vars allt skulle ha kommit ifrån. Men både dom och entreprenören ryckte bara på axlarna, dom brydde sig överhuvudtaget inte. Precis lika lite som besiktningsmannen gjorde. Jag tror att godkännandekriteriet var att dom hade varit och gjort något på ett utvalt hus.
- "..alla fruntimmer" Som ett direkt citat ur Sällskapsresan ?Måtte djävulen ta..
Jag är lite inne på samma sak.Om ni nu tror det är så otroligt känsligt så fundera på när man borrar 400 6-8mm hål i sportdäck trycker igenom vässade skruv med karosseribricka inne o ute dtrar åt satan med lås utter.
Vrider ur turbobusa på isen uppåt 300 km.
Ett litet slitigt hål från en 3,2mm gipps skruv förstör inget däck.. Måtte djävulen ta alla rädda bekymrade rädhågsna gubbdjävlar som kör hoj idag?
Varför däckfirmorna är så panikrädda för att laga MC däck kan jag bara spekulera i men jag har svårt att tro att det her med någon säkerhet att göra. Jag tror snarare att det har att öra med att dom tjänar mer pengar på att byta ett MC däck än på att laga en punktering.
Lufttrycket trycker inte saker utåt mot däcket, det utövar samma tryck på alla ytor. Det som kan få korven att svampa sig är centrifugalkraften när du kör.Skruven urskruvad, lagningskörv itryckt o däcket luftfyllt.
Ser bra ut så långt iallafall, o med tanke på hur formlig och kletig den där korven var, skulle jag tro att den pressas ut ganska svamplikt på insidan av lufttrycket i däcket.
Lufttrycket trycker inte saker utåt mot däcket, det utövar samma tryck på alla ytor. Det som kan få korven att svampa sig är centrifugalkraften när du kör.
- Ja det förstås.Lufttrycket trycker inte saker utåt mot däcket, det utövar samma tryck på alla ytor. Det som kan få korven att svampa sig är centrifugalkraften när du kör.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|