Kan bara bekräfta vad många tidigare konstaterat. Innan fru, barn, villa, kombi och vovve (nja inte vovve ännu...) så brukade det bli ca 800-1000 mil per år, inklusive ett par veckor på slingrande alpvägar. Numer så får man vara glad om man hinner köra 150 mil per år .
När det gäller mätarställningen så är i alla fall jag generellt skeptiskt mot den siffra som står på mätaren, utan försöker i stället kolla på skicket. Är hojen lite nyare kan ju alltid serviceboken ge lite vägledning. Är hojen lite äldre kan man beställa gamla besiktningsprotokoll. Man ingen av dessa är naturligtvis några säkra källor.
När jag insåg att det skulle bli för dyrt att ha en ny hoj som endast rullade 150 mil per år så sålde jag Blackbirden och köpte en 15 år gammal VFR 750 som hade 6000 mil på mätaren. Hur långt den egentligen rullat vet jag inte, men en gammal hoj är ju en gammal hoj. Den funkar i alla fall hur bra som helst (det är ju kul att meka) för en bråkdel av vad Blackbirden kostade.....
/Olle
När det gäller mätarställningen så är i alla fall jag generellt skeptiskt mot den siffra som står på mätaren, utan försöker i stället kolla på skicket. Är hojen lite nyare kan ju alltid serviceboken ge lite vägledning. Är hojen lite äldre kan man beställa gamla besiktningsprotokoll. Man ingen av dessa är naturligtvis några säkra källor.
När jag insåg att det skulle bli för dyrt att ha en ny hoj som endast rullade 150 mil per år så sålde jag Blackbirden och köpte en 15 år gammal VFR 750 som hade 6000 mil på mätaren. Hur långt den egentligen rullat vet jag inte, men en gammal hoj är ju en gammal hoj. Den funkar i alla fall hur bra som helst (det är ju kul att meka) för en bråkdel av vad Blackbirden kostade.....
/Olle