Kolla reg.bevistet!Jimsan skrev:Hej,
vid köp av begagnad mc, hur vet man att man inte får ta över skuld eller lån på mc´n?
Frågan är säkert besvarad 1000 gånger men jag visste inte vad ja skulle söka på
Jimsan skrev:Hej,
vid köp av begagnad mc, hur vet man att man inte får ta över skuld eller lån på mc´n?
Eas skrev:Kolla reg.bevistet!
Det står "Kreditköp". När skulden är löst så skickas ett nytt regbevis ut där det är borttaget!Jimsan skrev:Står det där om mc´n inte är betald?
Eas skrev:Det står "Kreditköp". När skulden är löst så skickas ett nytt regbevis ut där det är borttaget!
/Eas
Vad är ett Blancolån?rust29 skrev:Behöver inte vara så.
Jag har ett blancolån som användes till hojen, står inget om detta på regbeviset.
Eas skrev:Vad är ett Blancolån?
Köper du hojjen hos handlare och lånar pengar så har handlaren hojjen som "försäkring". Samma som Bil-lån! Betalar du inte tar dom hojjen! Det ska alltid stå i regbeviset!
Jimsan skrev:Hej,
rust29 skrev:Behöver inte vara så.
Jag har ett blancolån som användes till hojen, står inget om detta på regbeviset.
hermes skrev:det står bra på reg beviset från2002 är hojen äldre än så kan det finnas lån på hojen, och en liten pappers bit från säljaren som intygar att hojen inte är belånad är inte vatten värt, det är skit svårt o vata om hojen är belånad eller ej om den är älder än 2002, passa er.
wonderwizard skrev:lånar du pengar via bank, finansbolag som privatperson, så följer lånet personen.
men köper du hojen/bilen via kreditbolag som t.ex wasa credit, så följer lånet/skulden med fordonet som säkerhet för lånet.
vill man, så kan man skicka sms, eller kolla via VV hemsida
skicka sms till 71456
eller gå in på https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Nej det räcker inte.pucko skrev:När jag köpte min hoj, skrev säljaren i ett kvittensblock att hojen inte hade
några restskulder sedan tidigare.
Det borde väl räcka iaf
SV Per skrev:Bank, Kreditbolag och finansbolag är samma sak. Skillnaden är om det är ett blanco lån (som följer privatperson) eller om det är en fordonskredit som följer fordonet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|