Skulle ni ha ingripit?

Skulle ni ingripit i nedanstående händelse?

• Antal röstningar
    0

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:3freak ja jag sa väll kanske för mycke men som jag ser det så finns dom som inte bryr sig överallt....och en del kanske inte ska rondera ute om nätterna pga att dom inte trivs med det. Eller ja jag vet inte...men det är inte kul när man står där själv oavsett om det är på jobbet eller privat utan att ha någon som bakar upp mej...

Miss_Orchidee skrev:
Ja folk lever i sin egen värld idag och "ser" nog inte vad som händer runt om kring dem... för det passar inte in i deras "perfekta" värld, kan tänkas

sorgligt att även väktare agerar så tycker jag, man kan ju tycka att dom ska känna sig engagerade i sitt arbete och vara stolta att kunna auträtta något! Tur att inte alla är sådanna...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Kakan skrev:
:3freak ja jag sa väll kanske för mycke men som jag ser det så finns dom som inte bryr sig överallt....och en del kanske inte ska rondera ute om nätterna pga att dom inte trivs med det. Eller ja jag vet inte...men det är inte kul när man står där själv oavsett om det är på jobbet eller privat utan att ha någon som bakar upp mej...

Nej jag förstår det, det had einte jag heller tyck va kul

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Hoppas bara att när andra läser mina inlägg tar det för vad det är och inte att jag anklagar alla väktare...men de få ger alla dåligt ryckte... :3freak

Miss_Orchidee skrev:
Nej jag förstår det, det had einte jag heller tyck va kul

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Miss_Orchidee skrev:
Finns det något jag avskyr så är det folk som fegar för att dom tänker på sitt eget bästa.
Om det handlar om att vittna i ett fall så skulle jag självklart ställa upp... MEN, det finns undantag då jag skulle backa av feghet jag med.

Jag skulle INTE vilja ställa mig upp och vittna i Tex, rättegången mot 16 olika Mc Bandidos. Då skulle jag nog bangat, iallfall tror jag det nu i skrivande stund, men kanske att jag hade varit för dum för att inse mitt eget bästa och vittnat iallafall....

Jag förstår hur du menar, men man måste även tänka :confused: :rolleyes: på att om man ej gör något så fortsätter de.

Man skall nog tänka om flera ggr om det gäller riktigt tungt kriminella.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Willmar skrev:
Jag förstår hur du menar, men man måste även tänka :confused: :rolleyes: på att om man ej gör något så fortsätter de.

Man skall nog tänka om flera ggr om det gäller riktigt tungt kriminella.

ja det klart, att dom fortsätter är ju inte så bra... men om jag vittnar mot dom där stora feta gubbarna i Bandidos... och dom kommer och mejar ner mig med sina kulsprutor.... då får dom ju ändå inget långt straff.....

fast jag kanske skulle vittna....eller....dom är stora faktiskt.... :3freak

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Kakan skrev:
bra att du reagerade men inte kul alls att du fick så mycke skador själv.... :(
:huvet men vittnade inte nån :va vad är det för fel på människor i dag :confused:
Har funderat en hel del på detta sen denna tråd kom upp och jag kan räkna upp många sener i mitt huvud där det står andra och bara tittar på eller hetsar upp bråket ännu mer....det gör mej lessen ska jag erkänna att man inte ens vågar ringa polisen när detta händer....
:3freak :(

Jag tycker att det blir bara mer och mer våld ute. :rolleyes:
Ser för många vakter/ poliser som missbrukar sin position. :kocko

Men man skall inte dra alla över en kam, det finns ju en del bra folk kvar :banana

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Miss_Orchidee skrev:
ja det klart, att dom fortsätter är ju inte så bra... men om jag vittnar mot dom där stora feta gubbarna i Bandidos... och dom kommer och mejar ner mig med sina kulsprutor.... då får dom ju ändå inget långt straff.....

fast jag kanske skulle vittna....eller....dom är stora faktiskt.... :3freak
Haha jo :hihi men allt beror ju på vad som inträffat m,m

Om det inte gäller nån stor sak så skall man ju inte sätta sig själv på knivens egg.

Men är det en själv eller någon kär som råkar riktigt illa ut, då tror jag nog att man vittnar trotts fara.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Willmar skrev:
Haha jo :hihi men allt beror ju på vad som inträffat m,m

Om det inte gäller nån stor sak så skall man ju inte sätta sig själv på knivens egg.

Men är det en själv eller någon kär som råkar riktigt illa ut, då tror jag nog att man vittnar trotts fara.

ja man gör nog det...snacla om att leka med döden alltså....varför blir folk sådanna och tror att dom har rättigheter över alla andra? PUCKON....

jag hade nog vittnat om det gällde nån jag kände ja...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept