Skulle ni ha ingripit?

Skulle ni ingripit i nedanstående händelse?

• Antal röstningar
    0

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Skulle slagit till mej själv på käften för att komma igång sen hade det jävlar rensats!!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Intressant att se att folket födda i mitten av-slutet av 80-talet är de som minsann skulle ha agerat våldsamt direkt och med eftertryck.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Varför utgår man automatiskt ifrån att en kille i "rasistjacka" som håller ner en tjej som skriker neeeej gör nåt dumt?Jag skulle ha ingripit genom att artigt o välartikulerat fråga den unge gossen om han var A:snäll B: dum C:behövde hjälp med att få henne att sluta skrika så hemskt?Om han därefter svarar B så skulle jag på ett bestämt sätt be honom att överväga ett annat alternativ,förslagsvis alt A.Efter att på alla tänkbara vis försökt få honom att bli en bättre medborgare skulle jag kanske ta till våld genom att på ett försiktigt men ändå ganska bestämt vis avlägsna hans huvud från resten av hans kropp med en välriktad o i all välmening utförd spark i pannloben. mvh//jacke

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Man behöver inte vråla eller tackla folk. Ett enkelt "Och hur står det till här då?" funkar ju :hihi

Förövrigt anser jag att Kartago bör förstöras

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
ktmjacke skrev:
Varför utgår man automatiskt ifrån att en kille i "rasistjacka" som håller ner en tjej som skriker neeeej gör nåt dumt?Jag skulle ha ingripit genom att artigt o välartikulerat fråga den unge gossen om han var A:snäll B: dum C:behövde hjälp med att få henne att sluta skrika så hemskt?Om han därefter svarar B så skulle jag på ett bestämt sätt be honom att överväga ett annat alternativ,förslagsvis alt A.Efter att på alla tänkbara vis försökt få honom att bli en bättre medborgare skulle jag kanske ta till våld genom att på ett försiktigt men ändå ganska bestämt vis avlägsna hans huvud från resten av hans kropp med en välriktad o i all välmening utförd spark i pannloben. mvh//jacke

Mycket bra Jacke!!!

Jag hade nog också gått fram.
Hade de bara varit killar som hållt fast henne så hade jag ringt polisen. Hade gärna inte gått fram som liten tjej där då.

När jag för några år sedan va på derby Bajen-Gnaget såg jag en knarkgubbe slå sin tjej sönder och samma. Hon va helt täckt med blod i ansiktet. Va inte en kul syn. De skumma va att detta va efter derbyt och folk hade börjat avlägsnat sig. Men snutarna stod i led ned mot t banan fortfarande. Ingen gjorde nåt. Jag blev helt konfunderad och kunde inte sluta tänka på detta.
Kanske gjorde de nåt efter att jag gått.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
RocketQueen skrev:
Mycket bra Jacke!!!

Jag hade nog också gått fram.
Hade de bara varit killar som hållt fast henne så hade jag ringt polisen. Hade gärna inte gått fram som liten tjej där då.

När jag för några år sedan va på derby Bajen-Gnaget såg jag en knarkgubbe slå sin tjej sönder och samma. Hon va helt tänkt med blod i ansiktet. Va inte en kul syn. De skumma va att detta va efter derbyt och folk hade börjat avlägsnat sig. Men snutarna stod i led ned mot t banan fortfarande. Ingen gjorde nåt. Jag blev helt konfunderad och kunde inte sluta tänka på detta.
Kanske gjorde de nåt efter att jag gått.
Det jag ville påskina var att man ska vara säker på läget innan man ingriper.Jag har klantat mig rejält en gång.Stod vid ett nattöppet gatukök i s-vall,lite lagom dragen.Plötsligt kommer en brud lubbandes över bussperongerna med en snubbe tätt efter.Han hinner ikapp henne o brottar ner henne o låser hennes armar.Hon skriker "hjääääälp" han slår mig.Jag tar 2 snabba tuggor på min goda fyllewurre,suttar resten o kutar rakt på snubben o börjar veva.I samma sekund komer sheriffen sladdandes o hoppar ut.Istället för kvällens hjälte blir man snabbt kvällens fån när man får veta att snubben är kioskägaren o bruden som slapp undan tack vare mig hade sparkat ner hans kassaapparat i backen så den gick åt h-vete.Hon hade stått där o fyllehotat honom o personalen i över en timma,när dom sa att dom ringt snuten så brann det för henne.För mig som åskådare till det som hände på utsidan var det ett solklart fall av kvinnomisshandel.Men där tog man fel.Så det gäller att tänka ett par sekunder o checka läget innan man ingriper.P.s han bjöd inte på nån ny korv heller d.s

Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
ktmjacke skrev:
Det jag ville påskina var att man ska vara säker på läget innan man ingriper.Jag har klantat mig rejält en gång.Stod vid ett nattöppet gatukök i s-vall,lite lagom dragen...

:D

OJ kanske lite pinsamt!
De va därför jag gillade att du skulle gå fram och ge killen 3 alternativ.
Hade dock kanske inte varit lika klcokrent om jag gjort.
Va skulle jag gjort om han svarade B liksom...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
RocketQueen skrev:
:D

OJ kanske lite pinsamt!
De va därför jag gillade att du skulle gå fram och ge killen 3 alternativ.
Hade dock kanske inte varit lika klcokrent om jag gjort.
Va skulle jag gjort om han svarade B liksom...
Släppt en fis kanske :hihi

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
altså.. du hade ju inte behövt puckla på dom.. hade du bara sagt : vad håller ni på med?
så hade dom nog slutat..

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
sven666 skrev:
altså.. du hade ju inte behövt puckla på dom.. hade du bara sagt : vad håller ni på med?
så hade dom nog slutat..

Vet ej om du svarade mig men man är ju rädd de ska flyga på en. Va gör man då?
Inte direkt så att jag är Ronnie Coleman.

Jag hade använt min kära mobil.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
RocketQueen skrev:
Vet ej om du svarade mig men man är ju rädd de ska flyga på en. Va gör man då?
Inte direkt så att jag är Ronnie Coleman.

Jag hade använt min kära mobil.

ah nej svarade original inlägget.. orkade inte läsa alla sorry..

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
ibland e de svårt å avgöra men de e klart man hade gått fram iaf å kollat närmare å sen kört lite egenhändig bruce lee på dom å sen ringt polisen 114 14 e ju de nya nummret för dom som vill ha de! jobbiga e att ni kommer till en växel först å måste föklara ärendet!!

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Det är otroligt svårt att komma med en säker bedömning utifrån det scenario som Miss O beskrev - skulle man ingripit eller inte? Teori är en sak, praktik en annan, och det är lätt att komma med väldigt utförliga och genomtänkta svar bakom ett tangentbord.

En sak jag har lärt mig är att försöka utvärdera en situation innan man kastar sig in i den. Finns det drogpåverkade och/eller beväpnade personer med i bilden - och det gör det rätt ofta i stökiga situationer idag - så är utgången inte så säker. Att ensam ingripa i ett läge med tre eventuellt beväpnade och/eller påtända personer (kniv, batong, tårgas, whatever) skulle lätt kunna resultera i två misshandelsoffer istället för ett, helt utan någon fördel för tjejen på marken. Det har inget med mod/rädsla att göra, utan bara om insikten att jag själv inte är till någon hjälp med en kniv i magen.

Utifrån tidigare erfarenheter *gissar* jag att jag hade försökt fatta vad det handlade om, ringt 112 på mobilen, och försökt hitta någon ytterligare människa som kunde bistå och sedan ingripit. Det hade förmodligen tyvärr tagit nån halvminut.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nej för fan, inte en chans.
Däremot skulle jag från säkert avstånd ringa polisen.

Fegt? Tja, tre mot en känns som ganska dåliga odds, jag tycker till och med det verkar korkat att gripa in, förutsatt att jag är ensam.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag håller med Gustav!

Att 2 personer gör en sånhär grej på/mot en kvinna/tjej så tycker jag personligen att man inte är frisk i huvudet, det är så frukansvert fegt. Och ligger hon och skriker "neeeeeeej" så är det väll heller inget skoj. Så att slutsatsen är då att dessa 2 personer skulle utan tveckan kunna ha en kniv eller vapen på sig också, så att själv så hade jag också ringt polisen ifall jag varit där.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Man kan väl som ett par stycken har sagt ifrågasätta vad som händer.
Jag tror inte en sekund att ni direkt hoppar på någon och börjar slåss utan att först veta vad som pågår..

Miss Orchidee: Såhär i efterhand då det är lätt att vara efterklok. vad skulle du ha gjort?

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
ktmjacke skrev:

Av samma anledning som alla pensionärer tror att man vill råna dem när man lite snällt försöker fråga om vägen till centralstationen? :va

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Bikerbitch skrev:
Miss Orchidee: Såhär i efterhand då det är lätt att vara efterklok. vad skulle du ha gjort?

jag skulle kanske ha ringt 112...men jag hade inte en tanke på att man kunde göra det i sådanna tillfällen....Men nu vet jag tills nästa gång, fast vi får hoppas att vi slipper en nästa gång

jag hade ju aldrig klarat av dom 3 ensam...det är ju ett som är säkert, även om jag nu är grymme stark va,.,... men det är en annan historia....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept