ktmjacke skrev:Varför utgår man automatiskt ifrån att en kille i "rasistjacka" som håller ner en tjej som skriker neeeej gör nåt dumt?Jag skulle ha ingripit genom att artigt o välartikulerat fråga den unge gossen om han var A:snäll B: dum C:behövde hjälp med att få henne att sluta skrika så hemskt?Om han därefter svarar B så skulle jag på ett bestämt sätt be honom att överväga ett annat alternativ,förslagsvis alt A.Efter att på alla tänkbara vis försökt få honom att bli en bättre medborgare skulle jag kanske ta till våld genom att på ett försiktigt men ändå ganska bestämt vis avlägsna hans huvud från resten av hans kropp med en välriktad o i all välmening utförd spark i pannloben. mvh//jacke
Det jag ville påskina var att man ska vara säker på läget innan man ingriper.Jag har klantat mig rejält en gång.Stod vid ett nattöppet gatukök i s-vall,lite lagom dragen.Plötsligt kommer en brud lubbandes över bussperongerna med en snubbe tätt efter.Han hinner ikapp henne o brottar ner henne o låser hennes armar.Hon skriker "hjääääälp" han slår mig.Jag tar 2 snabba tuggor på min goda fyllewurre,suttar resten o kutar rakt på snubben o börjar veva.I samma sekund komer sheriffen sladdandes o hoppar ut.Istället för kvällens hjälte blir man snabbt kvällens fån när man får veta att snubben är kioskägaren o bruden som slapp undan tack vare mig hade sparkat ner hans kassaapparat i backen så den gick åt h-vete.Hon hade stått där o fyllehotat honom o personalen i över en timma,när dom sa att dom ringt snuten så brann det för henne.För mig som åskådare till det som hände på utsidan var det ett solklart fall av kvinnomisshandel.Men där tog man fel.Så det gäller att tänka ett par sekunder o checka läget innan man ingriper.P.s han bjöd inte på nån ny korv heller d.sRocketQueen skrev:Mycket bra Jacke!!!
Jag hade nog också gått fram.
Hade de bara varit killar som hållt fast henne så hade jag ringt polisen. Hade gärna inte gått fram som liten tjej där då.
När jag för några år sedan va på derby Bajen-Gnaget såg jag en knarkgubbe slå sin tjej sönder och samma. Hon va helt tänkt med blod i ansiktet. Va inte en kul syn. De skumma va att detta va efter derbyt och folk hade börjat avlägsnat sig. Men snutarna stod i led ned mot t banan fortfarande. Ingen gjorde nåt. Jag blev helt konfunderad och kunde inte sluta tänka på detta.
Kanske gjorde de nåt efter att jag gått.
ktmjacke skrev:Det jag ville påskina var att man ska vara säker på läget innan man ingriper.Jag har klantat mig rejält en gång.Stod vid ett nattöppet gatukök i s-vall,lite lagom dragen...
Släppt en fis kanskeRocketQueen skrev:
OJ kanske lite pinsamt!
De va därför jag gillade att du skulle gå fram och ge killen 3 alternativ.
Hade dock kanske inte varit lika klcokrent om jag gjort.
Va skulle jag gjort om han svarade B liksom...
sven666 skrev:altså.. du hade ju inte behövt puckla på dom.. hade du bara sagt : vad håller ni på med?
så hade dom nog slutat..
RocketQueen skrev:Vet ej om du svarade mig men man är ju rädd de ska flyga på en. Va gör man då?
Inte direkt så att jag är Ronnie Coleman.
Jag hade använt min kära mobil.
sven666 skrev:ah nej svarade original inlägget.. orkade inte läsa alla sorry..
ktmjacke skrev:Varför utgår man automatiskt ifrån att en kille i "rasistjacka" som håller ner en tjej som skriker neeeej gör nåt dumt?Jag skulle ha ingripit genom att artigt o välartikulerat fråga den unge gossen om han var A:snäll B: dum C:behövde hjälp med att få henne att sluta skrika så hemskt?Om han därefter svarar B så skulle jag på ett bestämt sätt be honom att överväga ett annat alternativ,förslagsvis alt A.Efter att på alla tänkbara vis försökt få honom att bli en bättre medborgare skulle jag kanske ta till våld genom att på ett försiktigt men ändå ganska bestämt vis avlägsna hans huvud från resten av hans kropp med en välriktad o i all välmening utförd spark i pannloben. mvh//jacke
Bikerbitch skrev:Miss Orchidee: Såhär i efterhand då det är lätt att vara efterklok. vad skulle du ha gjort?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|