Skulle ni ha ingripit?

Skulle ni ingripit i nedanstående händelse?

• Antal röstningar
    0

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Honda nx 650
Ta den största sten du hittar spring fram o dräm den rätt i skallen på han som står upp. Den sittande personen tittar då säkert upp för att
kolla vad som händer, då fotar du han i nyllet.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
McB skrev:
Jag skulle givetvis ha ingripit. Att bara uppmärksamma ett pågående brott brukar skrämma förövarna på flykten, det är inte ofta det krävs fysiskt våld.

Exakt, och de flesta har ändå spärrar mot att slå tjejer.
Jag tycker dessutom att hon kunde sagt till läraren på skarpen att komma med och se om de var kvar. Gå till en polisstation känns som lite slöseri med tid.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Enklaste sätt att få dit polisen snabbt är att ringa 112 och säga att det pågår en misshandel/våldtäkt utanför Estet huset.
Då prioriterar dom förhoppningsvis dit en patrull ganska snabbt.

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Ja! Tveklöst!
Jag är för dum för att förstå att jag kan bli skadad! :kocko Så jag hade tagit diskution! :mad: Först med ord och sen om det inte funkar så med min carbon och kolfiber klädda höger näve.... :smasha

Solid snake

Guest
Benet X3M skrev:
Ja! Tveklöst!
Jag är för dum för att förstå att jag kan bli skadad! :kocko Så jag hade tagit diskution! :mad: Först med ord och sen om det inte funkar så med min carbon och kolfiber klädda höger näve.... :smasha

Går du alltid i mc handskar? :va

Jag hade iaf tagit första bästa tillhygge, en tjock pinne eller va man kallar en fet pinne eller ett rör eller vad som helst sen hade jag gått o "snackat" med killarna.

Kan ju säga att om jag ser nått hända när jag är ute så hjälper jag den som får stryk, speciellt om det är fler mot en.

Går ju alltid med stålhättor nästan så jag behöver inte vara speciellt rädd om kvällarna.

Fan va mitt inlägg blev moppefucko. :3freak

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
i ett slagsmål är skillnaden mellan liv och död, knappt en sekund.
ingrip eller ställ dig till skaran av förövare.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det vet man inte förrän man är där, det är lätt att sitta här och säga att man skulle spöat dem som spindelmannen eller Steven Seagal hade gjort. Jag har aldrig varit i den situationen så jag vet inte vad jag hade gjort. Kanske är man fegare än vad man tror.

En sak är i alla fall säker, det är paradoxalt nog betydligt mindre risk att man ska ingripa ju fler det är som ser brottet. Det är ett känt fenomen inom psykologin och det var det som gjorde att Anna Lindhs mördare kunde promenera iväg genom folkmassan på NK helt ostört.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Ja hade skutit dem allihop, direkt.
Finns liksom ingen anledning till att dem ska leva.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Förr om åren hade jag nog kastat mig in i situationen och vevat duktigt, samt hoppats på att jag kommer helskinnad ur tumultet. Man var odödlig och korkad på den tiden. Nu på ålderns höst hade jag nog bedömt situationen, frågat vad dom håller på med, sedan vevat så gott det går med pensionärskroppen, och hoppats på det bästa. Det absolut minsta man kan göra (i mitt tycke), är att ringa 112, observera / dokumentera (de flesta har någon typ av kamera med sig), samt påkalla uppmärksamhet. Ju fler vittnen dess bättre.

//D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Poacher skrev:
Ja hade skutit dem allihop, direkt.
Finns liksom ingen anledning till att dem ska leva.

Absolut, ja går alltid med rånarluva på kvällarna så jag hade ingripit direkt. Hade tagit typ en fet jävla kotte, eller en kastanj med taggarna kvar, och sulat rätt i nyllet på den där jävla rassen. Fan vad spö han hade fått, precis som för två år sen när jag gick i femman och mulade en kille i 4b så han börja tjura. Jävla nörd. Hahaha.

Solid snake

Guest
Markus skrev:

Jaja, men hade du bara stått o glott då? :va

Vi kan säga att det är din syster som ligger där eller flickvän, hade du inte gjort något då?

Nu när jag tänker efter hade jag nog gjort som loser här på forumet.

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
3/4L GSXR
Miss_Orchidee skrev:
Skulle ni gjort samma sak eller skulle ni bara skita i det ni just sett om ni varit i mina kläder??

Jag hade klart gript in.
När jag ser händelser typ det du beskriver har jag ett problem med mitt temperament, jag blir verkligen arg och kan inte låta bli att reagere :mad:

Vanligtvis är jag ganska lugn och har inte mycket temperament, men den typ våld kan jag inte tolerera.

//Ronni

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Solid snake skrev:
Jaja, men hade du bara stått o glott då? :va

Jag vet inte vad jag hade gjort, det beror på situationen. Jag delade bara din moppefuckoanalys, det här var anledningarna:

Jag hade iaf tagit första bästa tillhygge, en tjock pinne eller va man kallar en fet pinne eller ett rör eller vad som helst sen hade jag gått o "snackat" med killarna.

Kanske hade du gjort så, har du någon gång slagit någon med ett järnrör? (På riktigt)

Kan ju säga att om jag ser nått hända när jag är ute så hjälper jag den som får stryk, speciellt om det är fler mot en.

Så när det står två killar i 35 års åldern och driver in en skuld av en målis genom att trycka pistolen i munnen på honom, då räddar du killen? Speciellt om de är många mot en? Dadadadadada - Batman (Kapooof, Biiiing, Tjoff)

Går ju alltid med stålhättor nästan så jag behöver inte vara speciellt rädd om kvällarna.

Dina skor kommer aldrig rädda dig ur någonting, tyvärr.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Markus skrev:
Absolut, ja går alltid med rånarluva på kvällarna så jag hade ingripit direkt. Hade tagit typ en fet jävla kotte, eller en kastanj med taggarna kvar, och sulat rätt i nyllet på den där jävla rassen. Fan vad spö han hade fått, precis som för två år sen när jag gick i femman och mulade en kille i 4b så han börja tjura. Jävla nörd. Hahaha.

Det var faanimej det roligaste du har skrivit!!! :hihi :hihi

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Superbee skrev:
Jag hade nog ingripit, rasister skrämmer fan inte mig!

Tror man chockar ganska många "förövare" bara genom o vrålande fråga vad i helvete de håller på med!

Iochförsig svårt o säga allt har med situationen o göra.

Håller med,
att börja vråla och skrika på dom på avstånd räcker säkert i många lägen. Dom känner sig kanske då uppmärksammade och slutar.

Annars kan man ju spela tokig, tokiga jävlar finns det gott om och dom vill man inte bråka med. Skrik och spring mot dom och börja veva.

Hurvida man får gripa eller inte juridiskt så krävs det att det brottet dom sysslar med skall vara såpass allvarligt att det resulterar i fängelsestraff. Endast då har du rätt att hållafast/gripa en person.

Att ingripa är givetvis en annan sak.

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
först och främst hade jag tänkt : det där kunde vara min flickvän/syster/mor etc.

sen hade jag tänkt: Hellre dö än tveka!!!

sen hade jag inte tänkt mer, troligast vore att jag springer/går fram och frågar vad dom pysslar med. spöar skiten ur dom om dom begår övergrepp, men det KAN ju vara så att den här tjejen har gjort något skitdumt, det vet man aldrig....så man kan ju välja "fel sida" men å andra sidan, om nån kille sätter sig på en tjej på det viset.....

äsch, jag vet inte...skulle förmodligen ingripit på något sätt iaf, om alla skulle ingripa vid dyl. situationer så skulle vi inte ha dom här problemen på samma sätt....

SPÖA ALLA VÅLDTÄKTSMÄN OCH HUGG DOM I BALLARNA!!!! Det är min lilla åsikt

Solid snake

Guest
Markus skrev:
1. Jag vet inte vad jag hade gjort, det beror på situationen. Jag delade bara din moppefuckoanalys, det här var anledningarna:

2. Kanske hade du gjort så, har du någon gång slagit någon med ett järnrör? (På riktigt)

3. Så när det står två killar i 35 års åldern och driver in en skuld av en målis genom att trycka pistolen i munnen på honom, då räddar du killen? Speciellt om de är många mot en? Dadadadadada - Batman (Kapooof, Biiiing, Tjoff)

4. Dina skor kommer aldrig rädda dig ur någonting, tyvärr.

1. Ok :)

2. Nej.

3. Om dom har pistol så hade man nog inte vart tuff, hade nog bara frågat vad dom höll på med eller ringt polisen.

4. Jo det har dom gjort.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Ja hade det barra varitt några piståler o inte masjingevär så hade jag lätt lagt mej i.

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
Miss_Orchidee skrev:
Jag gick från skolan förra veckan bort till Estet huset för att ha bild, jag gick alldeles ensam, varför vet jag inte, men ialllfall så gick jag förbi ett hus där följande senario utspelades....

Inne på polishuset vägrar dom lyssna och

vafan, pappersarbetet kan dom väll göra sen eller??

Skulle ni gjort samma sak eller skulle ni bara skita i det ni just sett om ni varit i mina kläder??

Ja självklart! men det är ett faktum som tydligt visar att folk är oerhört likgiltiga / rädda / fega / ja vad det nu kan vara som gör att man väljer att inte se/ ingripa... Men visst det finns ju en baksida på tapperhetsmedaljen.. Min bror ingrep mot en idiot som tracka en gammal gubbe på en bensinmack..Han vart kallad till rättegångar o förhör o annat.. det innebar sekundärt att han var borta från jobbet rätt mkt = förlorad inkomst och tro inte att man blir skäligt ersatt för detta! åhnej otacket var lönen för insatsen.
Min brors kommentar till det hela var jahopp nu förstår man ju varför folk "drar " sig för att lägga sig i...
/J

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...