martysmarty
motardoo
kör i modell enduro ufo skyddsväst med hoodie över.
knä skydd långkallingar o jeans
perfekt o smidigt för stads körning! men fan när man ramlar :S
knä skydd långkallingar o jeans
Såna har jag ett par med och i kombination med troy Lee´s skyddsjacka ( http://catalog.troyleedesigns.com/catalog/product_info.php?cPath=729_430&products_id=1117 )
Exakt en sån jag letar efter men hittar de inte riktigt.. hade en ifrån ride north förut men den va så jäkla "stor" under tröjan..
finns de någonstans här i sthlm området som har ett lite större utbud av skyddsvästar? vill inte beställa eftersom jag varje gång lyckas ta fel storlek...
Exakt en sån jag letar efter men hittar de inte riktigt.. hade en ifrån ride north förut men den va så jäkla "stor" under tröjan..
finns de någonstans här i sthlm området som har ett lite större utbud av skyddsvästar? vill inte beställa eftersom jag varje gång lyckas ta fel storlek...
Kör med lindstrands skyddsväst och lindstrands gortex ställ när det är kallt.
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=51&cid=10
När det är varmt brukar jag köra med skyddsvästen och försvarets M90 brallor. Borde nog skaffa mej ett par knäskydd att ha under brallorna.
Någon som vet några bra smidiga knäskydd inte några stora som hokeyskydd, även något till höften och baken.
M.V.H Peter
Vad är det för typ av skydd i den västen/jackan?
Känns den som att den skulle klara av en vurp med gott resultat?
Såg ganska smidig ut så lite nyfiken blev man ju.
EN sån har jag med. Jag har tom testat o vurpa i den vilket inte var så lyckat iom att skydden är mjuka så de glider undan om man inte har skinn utanför. Jag rekommenderar skyddsväst med hårdaskydd så du kan glida på något.
Ok!
Då lägger vi det alternativet på hyllan då för förr eller senare så lär man väl testa att kana lite kan man tänka.
Finns det andra bättre alternativ än denna http://catalog.troyleedesigns.com/catalog/product_info.php?cPath=729_430&products_id=1117 i ungefär samma prisklass?
Länka gärna om ni kan.
Vad är det för typ av skydd i den västen/jackan?
Känns den som att den skulle klara av en vurp med gott resultat?
Såg ganska smidig ut så lite nyfiken blev man ju.
Finns massa olika märken men jag tror att den du länkat till är den enda som har skinn...
Jag har en från Acerbis (Samma prisklass) men inget skinn i den..
Ufo plast har en jacka runt 1500kr har jag för mig...
Såg ju inte så illa ut ändå, hade väl lätt varit värre utan kan man tänka![]()
Har suttit o kollat efter något vettigt att ha på fötterna men jag vet inte va jag vill ha, crosstövlar tycker jag verkar för klumpiga.
Hittar inga rena motardpjuck direkt, nån som har några bra tips på detta?
Hittar inga rena motardpjuck direkt, nån som har några bra tips på detta?
Jag kör med a-star vector![]()
Kör också med alpinestar vector, är ju ingen motard stövel men en grymt skön cross stövel!! tycker den e lite stel vid fot leden dock, men det tackar man när man ramlarMina läcker dock in vatten när man står med vatten upp till fotknölarna, men det e ju inte så vanligt när man kör motard
![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand