Skydd motard.

martysmarty

motardoo
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
-06,KTM 525 exc
kör i modell enduro ufo skyddsväst med hoodie över.
knä skydd långkallingar o jeans:) perfekt o smidigt för stads körning! men fan när man ramlar :S

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Sitter o lurar på om man skulle ta o beställa sig ett par handskar nu men blev lite fundersam på storlekarna.
Jag har storlek 9-10 på tex arbetshandskar, vad blir det i s,m,l storlek?

Gäller förresten motardhandskar om det nu skulle vara någon som har några bra tips tom kanske!

Last edited:

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Såna har jag ett par med och i kombination med troy Lee´s skyddsjacka ( http://catalog.troyleedesigns.com/catalog/product_info.php?cPath=729_430&products_id=1117 )

Exakt en sån jag letar efter men hittar de inte riktigt.. hade en ifrån ride north förut men den va så jäkla "stor" under tröjan..

finns de någonstans här i sthlm området som har ett lite större utbud av skyddsvästar? vill inte beställa eftersom jag varje gång lyckas ta fel storlek...

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Exakt en sån jag letar efter men hittar de inte riktigt.. hade en ifrån ride north förut men den va så jäkla "stor" under tröjan..

finns de någonstans här i sthlm området som har ett lite större utbud av skyddsvästar? vill inte beställa eftersom jag varje gång lyckas ta fel storlek...

Blev onekligen bra sugen på en sådan jag med.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Själv kör jag med "crossjacka" från acerbis, kraschkallingar från A-stars (med hårdplast på röven och låren) och ledade knäskydd från EVS, har en hoodie och ett par STRbrallor över detta...
Kör jag bana har jag skinnställ.

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Kör med lindstrands skyddsväst och lindstrands gortex ställ när det är kallt.

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=51&cid=10

När det är varmt brukar jag köra med skyddsvästen och försvarets M90 brallor. Borde nog skaffa mej ett par knäskydd att ha under brallorna.

Någon som vet några bra smidiga knäskydd inte några stora som hokeyskydd, även något till höften och baken.

M.V.H Peter

Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800

http://www.mx4all.se/ säljer de där grejerna.
Kan rekommendera dem, e lätta o bra att ha att göra med.

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Kör med lindstrands skyddsväst och lindstrands gortex ställ när det är kallt.

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/product_details.php?id=51&cid=10

När det är varmt brukar jag köra med skyddsvästen och försvarets M90 brallor. Borde nog skaffa mej ett par knäskydd att ha under brallorna.

Någon som vet några bra smidiga knäskydd inte några stora som hokeyskydd, även något till höften och baken.

M.V.H Peter

Vad är det för typ av skydd i den västen/jackan?
Känns den som att den skulle klara av en vurp med gott resultat?
Såg ganska smidig ut så lite nyfiken blev man ju.

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Vad är det för typ av skydd i den västen/jackan?
Känns den som att den skulle klara av en vurp med gott resultat?
Såg ganska smidig ut så lite nyfiken blev man ju.

EN sån har jag med. Jag har tom testat o vurpa i den vilket inte var så lyckat iom att skydden är mjuka så de glider undan om man inte har skinn utanför. Jag rekommenderar skyddsväst med hårdaskydd så du kan glida på något.

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Kan säga att jag gled just på ena axeln som någon här sa att man inte gör.
Jag är skit glad att jag hade min crossväst på mig istället för mitt vanliga mc ställ, då hade det gjort ont ^^

Gled en bra jäkla bit också

attachment.php

Bifogat

• 1243732732_resized.jpg
    1243732732_resized.jpg
    72.6 KB · Visningar: 742

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
EN sån har jag med. Jag har tom testat o vurpa i den vilket inte var så lyckat iom att skydden är mjuka så de glider undan om man inte har skinn utanför. Jag rekommenderar skyddsväst med hårdaskydd så du kan glida på något.

Ok!
Då lägger vi det alternativet på hyllan då för förr eller senare så lär man väl testa att kana lite kan man tänka.

Finns det andra bättre alternativ än denna http://catalog.troyleedesigns.com/catalog/product_info.php?cPath=729_430&products_id=1117 i ungefär samma prisklass?

Länka gärna om ni kan.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Ok!
Då lägger vi det alternativet på hyllan då för förr eller senare så lär man väl testa att kana lite kan man tänka.

Finns det andra bättre alternativ än denna http://catalog.troyleedesigns.com/catalog/product_info.php?cPath=729_430&products_id=1117 i ungefär samma prisklass?

Länka gärna om ni kan.

Finns massa olika märken men jag tror att den du länkat till är den enda som har skinn...
Jag har en från Acerbis (Samma prisklass) men inget skinn i den..
Ufo plast har en jacka runt 1500kr har jag för mig...

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Finns massa olika märken men jag tror att den du länkat till är den enda som har skinn...
Jag har en från Acerbis (Samma prisklass) men inget skinn i den..
Ufo plast har en jacka runt 1500kr har jag för mig...

Nä ja vet inte om skinnet är så tokbra direkt heller men det känns som en vettig väst iaf.
Hoppas bara att det inte blir för svettig att ha på sig men det lär väl märkas misstänker jag.

Ingen bra idé att vurpa i sånna jackor...
Detta kan lätt bli resultatet:

View attachment 266611

Såg ju inte så illa ut ändå, hade väl lätt varit värre utan kan man tänka :D

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Såg ju inte så illa ut ändå, hade väl lätt varit värre utan kan man tänka :D

Tyvärr så tog jag ingen bild precis efter det hade hänt...
Detta är dagen efter och efter allt är skrubbat :gnissla

Men det är klart, kunde ju ha varit värre...

Slarvar

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
XR650R SM (Såld)
Beställde en skyddsjacka från mx4all.se igår, va lite osäker på storleken så jag slog en signal innan jag la beställningen men fick inget svar, klockan va ju typ halv 7 på kvällen så jag blev ju inte direkt förvånad heller.
Gick o drog igång kaffepannan o började surt skriva ett mail men tröttnade ganska snart så jag slog på tvn istället o tänkte att jag ringer på måndag istället.

En kvart senare så ringer det upp en mycket trevlig kille och hjälper gladeligen till att tipsa. :tummenupp

Nu hoppas jag bara att det ska passa o att slipper få reda på hur bra det funkar att vurpa i :gnissla

Har suttit o kollat efter något vettigt att ha på fötterna men jag vet inte va jag vill ha, crosstövlar tycker jag verkar för klumpiga.

Hittar inga rena motardpjuck direkt, nån som har några bra tips på detta?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Idag köpte jag även ett nackskydd från EVS

1254.jpg

Har suttit o kollat efter något vettigt att ha på fötterna men jag vet inte va jag vill ha, crosstövlar tycker jag verkar för klumpiga.

Hittar inga rena motardpjuck direkt, nån som har några bra tips på detta?

Jag kör med vanliga racingstövlar, smidigt och skönt.
Crosskängor känns för klumpiga...

Har ett par A-stars SMX plus och dessa rekomenderar jag varmt :)

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Jag kör med a-star vector:yoparty:Bugar

Kör också med alpinestar vector, är ju ingen motard stövel men en grymt skön cross stövel!! tycker den e lite stel vid fot leden dock, men det tackar man när man ramlar :näsblod Mina läcker dock in vatten när man står med vatten upp till fotknölarna, men det e ju inte så vanligt när man kör motard :D

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kör också med alpinestar vector, är ju ingen motard stövel men en grymt skön cross stövel!! tycker den e lite stel vid fot leden dock, men det tackar man när man ramlar :näsblod Mina läcker dock in vatten när man står med vatten upp till fotknölarna, men det e ju inte så vanligt när man kör motard :D

Men mjukare än de flesta crosstövlar

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...