Skyddsutrustning för de varma sommardagarna

Har också en KNOX Urbane Pro jacka och kör vanligen i varmare än 32 grader, funkar kanonbra på touring här runt om i Thailand.
Jag har en sådan över i storlek M med bröstskydd - om någon är intresserad. Förra modellen, men i superskick. PM:a!

Älskar den jackan, men vill kunna knäppa ihop med mina brax så det fick bli Rukkas motsvarighet, som givetvis är dyrare, ventilerar mindre, har lägre klassning och är sämre sydd. Jag är en smart jävel! :)

Jag kände idag i värmen för att inte dra blixtlåset i jackan hela vägen upp. Bara ca 2/3 upp.
Vinden kylde lite

Jag körde igår. Kortärmad skjorta shorts å sandaler. Körde nån mil max 60 km/t. Det var 30 grader ska sägas. Sandaler är inte så bra att växla med. Harleyn var snäppet värre. Hondan å Ktm var det lättare å röra spaken?

Bambu är en riktig bluff och miljöbov.
Det som säljs som bambukläder är viskos, en stor andel är granviskos.
Bambu i kläder har inga positiva effekter alls. Köp billiga svenska viskoskläder, bättre och billigare.
Jodå, jag har bambukläder, jag gick på reklamen jag också.

Bambu är en riktig bluff och miljöbov.
Det som säljs som bambukläder är viskos, en stor andel är granviskos.
Bambu i kläder har inga positiva effekter alls. Köp billiga svenska viskoskläder, bättre och billigare.
Jodå, jag har bambukläder, jag gick på reklamen jag också.
Då har man lärt sig nåt även denna dag ?

Viskos​

”Ett mjukt material som andas och håller färgen bra. Viskos är bomullsliknande och görs av cellulosa från gran, björk eller andra träd. Vid tillverkningen används kemikalier som bland annat kan skada nervsystemet och förstöra naturen. Också när tyget vävs behövs mycket kemikalier och stora mängder vatten. När viskos tillverkas går det åt mer kemikalier än för de flesta andra textiler.”

Jag åkte en sväng nu, 5-6 mil sådär. 29 grader, mulet, vindstilla. Jeans, t-shirt, jeansjacka, träningsskor. Det var...varmt...
Hade man vågat hade kortbyxor och t-shirt varit perfekt.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick