Slänga däck

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
jag och många andra importerar däck och de däcken vill inte däckhandlarna ha.

svensksålda däck ja.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
man vet ju var man köper de,, lite ansvar för sin egen skit som allt annat skit man vill slänga. Så gör jag.

Mvh Rickard Rättrådig. :)

Så du importerar däcken själv? Då får du väl betala producentansvar själv som importör :tungan

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Min däckkille kör kart och sköter om en kartbana, alla beggade däck han kränger av hamnar i ytterkurvorna :)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
jobbar på tippen, vi tar inte däck. Varken på fälg eller lösa spelar ingen roll, det är producent ansvar på däck. Där du köpt dem där slänger du dem.

om man köpt däcken via tex grevens o bor 50 mil bort:) va gör man då.. postar tillbaka däcken dit när dom e helt slut:va haha än men ärligt talat vad gör man i ett sånt läge? kan man gå till vilken verkstad som helst?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
om man köpt däcken via tex grevens o bor 50 mil bort:) va gör man då.. postar tillbaka däcken dit när dom e helt slut:va haha än men ärligt talat vad gör man i ett sånt läge? kan man gå till vilken verkstad som helst?

Om du läste mitt inlägg nr 4 så kan alla däckshandlare som har avtal med SVDAB ta emot dina däck oavsett var du köpt dem. De betalar inget för återvinningen utan det hämtas gratis så fort de har 300 däck i högen.

Alla importörer har redan betalt miljöavgiften och lagt det på priset så du har redan betalt för att få lämna dina däck hos valfri handlare.

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.

Som någon sa ICA o COOP måste ta pantburkarna var dom än är köpta.
Läs inlägg #4 o #5

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Tack för tipset men de kommer bara och hämtar om det är över 300 däck. Dessutom ville de ha en stor bunte pengar för det. :)

Vi har redan slängt 24 ton metallskrot. :) Vill inte låta snål men det är shit load med arbete att tömma detta jävla garage och har ingen större lust att behöva lägga ut en massa pengar på det. Räcker med att jag får tampas med en massa mongon till köpare som tar mycket av min tid som jag inte har. Inte roligt med en farsa som vägrade slänga minsta lilla skruv och sparade på allt, ALLT!

Det är ju fan 24000 i skrotvärde då man brukar få 1 kr/kg för järn, och typ 4-5kr för aluminium. Hoppas du fått betalt och inte bara slängt det...

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är ju fan 24000 i skrotvärde då man brukar få 1 kr/kg för järn, och typ 4-5kr för aluminium. Hoppas du fått betalt och inte bara slängt det...

Det mesta gick under blandmetall eller vad det heter, fick inte riktigt 1 kr/kg. Men nej, vi har så klart inte bara slängt det. :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag slänger in däcken hos återvinningscentralerna där man slänger allt annat...

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Mina går i brännbart containern :D
Det var någon som sagt nån gång att moppe,cyckel och mc däck fick slängas som brännbart :va

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Gör en stor brasa och sedan tar du kordresterna till metallåtervinningen och säljer för 1 kr/kg.
Är nog det sista man bör göra..
Kommer sannolikt att räknas som miljöbrott, det är det värsta brott man kan begå idag ( efter fortköra förstås...)

Ett sånt garage som din farsas skulla jag vilja ha..
Om du visste priserna på vissa bara aningen äldre moped/mc-delar...
Ett bakljus mc/moped fr 50-talet kan bli uppåt 500 spänn!

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är nog det sista man bör göra..
Kommer sannolikt att räknas som miljöbrott, det är det värsta brott man kan begå idag ( efter fortköra förstås...)

Ett sånt garage som din farsas skulla jag vilja ha..
Om du visste priserna på vissa bara aningen äldre moped/mc-delar...
Ett bakljus mc/moped fr 50-talet kan bli uppåt 500 spänn!

Det är väl bara att gå med i miljöpartiet så får man väl amnesti för miljöbrott?

:va Är du ett medium? Min farsa är död sedan ett antal år och har aldrig ägt nåt garage medans han var i denna värld. :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år