Chefen Alabama
Nu i delar!
Kolla yttre stiftena.
Det gör du enkelt med de medföljande verktygen. Tar max 5min...
Det gör du enkelt med de medföljande verktygen. Tar max 5min...
HenRRik skrev:inte fått nåt knas med vacumklockorna i fuggarna när du satte ihop det? inte så att nålarna har fastnat för högt upp i trottlarna?
borde inte bete sig så med bara lite för feta munstycken, ska det gå så illa får man bestycka fel åt helvete.. o det har du ju inte gjort!
Pos 16?brallan skrev:kollade verkstadsmanualen förut och sprängskissen till fuggarna visar det att det ska sitta fjäder mellan nålen och själva nålhållaren , vettefan om jag hade det på min när jag revisär ! kan inte minnas att jag såg några iallafall isånnafall så borde ju nålarna sitta braa förhögt ...
Ernst skrev:Byt till en CBR 1000 RR istället för o larva runt med den där flodhästen
/E
Chefen Alabama skrev:Pos 16?
UrbanTiger skrev:Repiga trottlar spelar nog ingen roll så om dom bara inte kärvar i loppen. Ska ju inte glappa heller.
Är det slitet på nålen så är det nog slitet i emulsionsröret också, Syna dessa delar noga. Kolla stiften efter att du dragit ur den fullt så kan du få en uppfattning om det är tunnt eller fett.
Kolla dina membran så dom inte är spruckna. Är dom spruckna så lyfter dom inte ordentligt och den cyllen går för torrt.[/Q
Har kollat alla muntycke nom menbran ! vad jag kan se så är allt tätt!!!!!
Dr.Bike skrev:Frågan är ju om du bara smackat i Kå-å-Änn filter och sen fortsätter att köra med original lock på luftburken?
DÄR sitter troligen luftstrypningen, vilket gör att höjning av nålar samt större munstycken troligen surar ner hojen.
HanneZ skrev:Att den bubblar låter som för mkt soppa. Slipon + öppnare filter gör inte så jävla mkt som man kan tro. Precis... Ofta kan det va så att man bara behöver ett styck större munstycke samtidgt som man minskar på nålen då huvudmunstycker täcker hela registret. Fel! Huvudmunstycket täcker inte alls hela registret, det kommer in först vid 3/4 gas upp till full. Innan dess ar det nålen som reglerar bränslemängd. I praktiken kan du alltså ha ett hur stort huvudmunstycke i som helst, upp till ca 3/4 gas. Du märker inge skillnad. Men sen....
Långa farbron skrev:Fenomenet kapa luftburk är lite tveeggat.
Visst mer luft in osv kan ge en del i botten/mellan också.
MEN luftburkar är gjorda och avstämda för att skapa en gynsam insugsmiljö med jämt och fint flöde.
Om du frågar dom som kör Dynobänken så är det bara dumt att öppna luftburken .
Rullade in Duken utan luftburkslock på bänkning och fick bakläxa,han fick ingen ordning på det hela sa han.
HanneZ skrev:Ja de där blir ju svårt att citera. Vad jag själv testat med att byta munstycken och flytta nålar och jämföra mot lambda är att munstycken täcker hela registret förutom då bensinen går via lågfartsmunstycket. Om man tittar i manualer för hur t.ex. tidigare GSXR förgasare fungerar så tycker jag det vore märkligt om inte huvudmunstycket påverkar även på mellangas.
Mattias skrev:Har du en ostrypt tändbox? Jag hade en CBR900RR-97 som kändes trött och kissig tills jag bytte till en ostrypt box. Då blev det bättre sprutt i hojen och jag var nöjd ända tills jag provade en R1.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |