McRae
Radical Riders
Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt!
McRae skrev:Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt!
1. Utan att ha bromspapper så upplever jag att -93 har bättre mellanregister och känns alltså kraftfullare så länge man håller sig i mellanregister. På topp går -96/-99 bättre. Men vem fan orkar hålla på och varva 10-14 000 rpm konstant på gata?Bj skrev:1. Då är jag helt lost, jämför du med 93:an och menar att en 98 är lika "slö" eller slöare?
2. Här fattar jag ännu mindre....alltså....R6 är min nuvarande hoj ja...ska jag skriva ut alla hojar jag kört alltså? för att kunna göra jämförelsen mot en 98:ans gixxer?
Sakfrågan var väl att McRae tyckte att 98:an var förvånansvärt trög i jämförelse med en 93:a?
Kommer kraften på annat sätt i 98:an eller hur menar du med att prova varva ur?
Ps. ta smiliesarna med en nypa salt....det är det dom är till för....eller nästan i.a.f. jag vill bara ifrågasätta lite av slöheten och "komforten" en aning Ds.
Markus skrev:Bottnar i att vår nationella identitet nära nog är utraderad.
Robban_C skrev:1. Utan att ha bromspapper så upplever jag att -93 har bättre mellanregister och känns alltså kraftfullare så länge man håller sig i mellanregister. På topp går -96/-99 bättre. Men vem fan orkar hålla på och varva 10-14 000 rpm konstant på gata?
2. Nej men det ligger ju nära till hands att tro att du jämför med den hojen du har. Precis som du trodde jag jämförde med TLR.
3. Japp. Jag menar att -96/-99 måste dras förbi 10 000 rpm ca (minns inte exakt var den vaknar) innan det börjar hända nåt. Men då händer det desto mer. Detta innebär att man säkert kan uppleva den som trött om man håller igen på varvet. Och jag tycker för övrigt att man ska hålla igen med mer eller mindre okänd hoj, kall och skitig asfalt, ringrostig etc men det är en annan diskussion.
4. I komfort ingår så mycket mer än bara körställningen (som inte är nåt vidare på -96/-99 enligt min åsikt). Och "komfort" ska givetvis ses ur ett sporthojsperspektiv, det är ju trots allt ändå sh.com det här.
5. Jag blev faktiskt irriterad av att bli garvad åt när jag lägger ett sakligt inlägg baserat på erfarenhet av de båda hojar som McRae skrev om men det lägger vi ner nu.
Friends?
gladh skrev:Oj oj oj, nu blev jag jättenyfiken. Markus vad är vår nationella identitet för något? Hur karraktäriseras den (eller borde, om den nu är på väg bort)? Varför håller den på att försvinna? Blir det bara tomrum i dess ställe?
gladh
McRae skrev:Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt![/QUOTE
GXR 750 har en effekt spärr på ettan o tvåan. finns en box o köpa som tar bort detta !
Thomas-Ottosson skrev:McRae skrev:Ska ut o testa lite till innan jag börjar göra nåt![/QUOTE
GXR 750 har en effekt spärr på ettan o tvåan. finns en box o köpa som tar bort detta !
Det är väl lika med att klippa svart/buna kabeln till ecu, vilket han skrev att var gjort.
Silwer skrev:nu borde en storm av protester dyka upp, jag råkade ju skriva att jag ansåg att 600cc sporthojar var rätt lama på lägre varv och då blev det ramaskri
En 750 borde ju inte vara fullt så död tycker man?
Bj skrev:Det är väl lika med att klippa svart/buna kabeln till ecu, vilket han skrev att var gjort.
McRae skrev:Det Är Kanske Det Att PÅ -98b Är Det Insprutning, Och PÅ -93 Var DÄr FÖrgasare Som GÖr Att Det KÄnns Lite Konstigt.
Men DÄr Var Defenitivt Mer KlÖs I Min Gamla Innan 10000rpm
freding skrev:Rent tekniskt sett inte så konstigt att gamla gixxern känns vassare under 10000. Högre effekt får man på högre varv på bekostnad av vrid. Jämför fzr600 från -91 med r6 så är fzr:en starkare hela vägen upp till 9500 ungefär. Så jämförelsen blir lite missvisande.
Mvh Fredrik
Robban_C skrev:1. Om du tittar en gång till så ser du att jag bland annat har en -93:a.
2. Citat: "Hoj: Yamaha YZF R6"
Och du skrev att du har "har kört den".
Om du ska hålla på o garva åt mig ska du fanimej se till att ha på fötterna först!
Edit: Flestavfat.
WilhelmsGixxer skrev:E allt lite rolig du robba c, kom till ÅLAND du så kan vi nog visa våra fina grejer vi har på fötterna....
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |