Sladd som medveten körstil

Sladdar du medvetet?

• Antal röstningar
    0

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Vart är pollalternativet: "Skulle vilja för det ser så coolt ut, men jag vågar inte." ?
//P

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
skulle jag ens våga prova göra en pytte liten sladd så skulle ja va skit glad sesongen ut :tungan

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Undrar hur många som har/kommer svara "ja" som inser att de är i (road)racing-forumet...?!

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Eftersom att alla (4T iaf) tappar lite grepp på bakhjulet in i böjar pga motorbroms, så kan det knappast räknas, så det givna svaret för undertecknad blir utan tvekan nej.

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
3003529 Undrar hur många som har/kommer svara "ja" som inser att de är i (road)racing-forumet...?!
Jag var relativt säker på att jag va på motard-forumet.

Och ärligt talat sladdar jag inte speciellt mycket med motarden men jag försöker ialf

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Jag vet att Swedie gör det medvetet. Har själv frågat honom personligen på Gotland Ring. Det såg verkligen häftigt ut. Alla andra som stod vid slutet av start och målrakan tittade imponerande på hans tricks mig inklusive.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag vet att Swedie gör det medvetet. Har själv frågat honom personligen på Gotland Ring. Det såg verkligen häftigt ut. Alla andra som stod vid slutet av start och målrakan tittade imponerande på hans tricks mig inklusive.

Är det snabbt då, eller bara förjefla tufft?

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Ninja
Kan aldrig tänka mig att det håller i längden även om man mot förmodan kan åka lika snabbt. Tänkt vad snabbt bakdäcket lär ta slut...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har själv sista tiden tränat just på detta att sladdra in respektive ur kurvor och finner det sjukt upphettsande ju mer sladdrarna sitter!! :tummenupp :D :tummenupp :D

/Fürstenhoff.
Inte riktigt likt dig att sladdra. (har fortfarende inte fått mina DV Band)

Fyra år har gått
Inga DV-band jag fått

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nej, men det har hänt. Men sen är väl frågan vad som ska räknas? Att det spinner lite ut ur böjen eller att det går ordentligt på tvären?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Eftersom jag inte race:ar svarar jag inte i pollen, men svaret hade i så fall varit nej. :) Tänkte i alla fall fråga vad den vanligaste anledningen är till att RR-förare får sladd in i kurvor. Hänger det mest på den vanliga bromsen, eller på motorbromsen så att säga? Och nej, jag frågar inte för att få tips om hur jag ska göra. :rolleyes:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Eftersom jag inte race:ar svarar jag inte i pollen, men svaret hade i så fall varit nej. :) Tänkte i alla fall fråga vad den vanligaste anledningen är till att RR-förare får sladd in i kurvor. Hänger det mest på den vanliga bromsen, eller på motorbromsen så att säga? Och nej, jag frågar inte för att få tips om hur jag ska göra. :rolleyes:

Slirkopplingen på nyare hojar underlättar en hel del, men det finns ett fåtal som reder ut det med vanlig koppling. Jag tror att 99,9% sladdar med hjälp av motorbromsen...

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Högern efter rakan på Knutstorp (den har säkert ett tufft namn) är nog den enda böj som jag medvetet gasar tills det kasar. Jag känner mig som Rossi! :rock Funkar bäst med däck som gått ett par timmar.

Jag har funderat en del på det här med att sladda in i kurvorna, och kommit fram till att det är nog något som jag vill göra. Men hur f*n gör man? Vad hände när det inträffade första gången? Bromsar man hårt fram och låter motormassan driva på bak för att sedan klippa till på gasen?
Spelar då motorvarvet stor roll, eller behöver bakhjulet bara gå fortare än framhjulet? "Flyter" baken med hojen?

Och till sist - går det fortare?

Slirkopplingen på nyare hojar underlättar en hel del, men det finns ett fåtal som reder ut det med vanlig koppling. Jag tror att 99,9% sladdar med hjälp av motorbromsen...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning