Men dessa människor märker man inte av i öht (de sitter antagligen framför datorerna).
För att det är alltid en viss typ av människor som "är" volvoraggare.
Mina erfarenheter kommer från Stockholms län, Jämtland och Dalarna.
Går/gick på fordonsprogrammet, obildade, ouppfostrade, högljudda, kör som svin, kör ihjäl tanter, tar alla parkeringar på den lokala bensinstationen/donken på kvällarna, är hatade av lokalbefolkningen, klär sig alltid i varselkläder och så verkar evolutionen gjort sitt så de är antingen supersmala eller småfeta.
Ovanstående slår ALDRIG fel. Ser jag en sliten/stylad äldre volvo på ett köpcenter så kan jag till 99.9% peka ut personen i fråga, testa själva!
Det finns fler klassiska saker som avslöjar en volvoraggare. Alla behöver inte stämma men några exempel är den personliga skylten innanför vindrutan, fjortisbrudarna i bilen, den ostbågsliknande körpositionen, snusprillan under läppen, fem miljoner wunderbaums i backspegeln, plysch på dörrsidor och instrumentbrädan etc.
Och nej, ingen behöver känna sig träffad om signalementet ovan inte stämmer in (men då är du heller inte volvoraggare eller så är man för korkad för att se sig som en).
Det är helt enkelt en tragisk grupp människor och alla som inte är volvoraggare uppskattar verkligen inte dessa individer. Ingen i min bekantskapskrets ser något positivt i fjantarna, de bara stör och jävlas.