Slanga med 640

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hur gör ni när ni kopplar upp den? Är värdelös på wheelies själv, får endast upp den på ren gas på 2:an sen händer inte så mycket mer.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Lite därför jag skulle vilja ha något svagare så man enbart kan lajja med växel 1 och 2. Det är hetsigare än på strutsfarmen nu :4skrika
Testa annars med relativt stort bakdrev, uppskruvad tomgång, ha ett finger berett på kopplingen och foten på bromsen. Sen träna på att köra sakta på balanspunkten :tummenupp

Hur är det med service? svåra att få tag i? försäkring?
Tror de är 600 mil på olja, finns många på blocket, borde vara rätt lindrig försäkring
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Testa annars med relativt stort bakdrev, uppskruvad tomgång, ha ett finger berett på kopplingen och foten på bromsen. Sen träna på att köra sakta på balanspunkten :tummenupp


Tror de är 600 mil på olja, finns många på blocket, borde vara rätt lindrig försäkring

Överkurs för mig. Jag har haft pizzadrev tidigare och det gör jag inte om....möjligen på något som har ett jämnare register. Jag kommer garanterat titta närmare på din mc när våren är kommen...ska bara bli av med getpungen först.
 

Atwa

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Norrland
Hoj
KTM Duke II
Har äntligen lyckats hitta balanspunkten och kunna ligga kvar där nu i veckan när man tränat wheelies, känns så jävla skönt! Är så grymt mycket lättare nu när man börjar på 3ans växel motför tidigare då jag bara vågat köra på tvåan och varit för feg för att växla upp. Körde 500-600 meter ikväll på bakhjulet och lyckades dessutom ta en kurva mitt i detta vilket aldrig hänt förut. Har också lyckas komma runt den mentala blockeringen så att jag vågar växla på bakhjulet nu också, synd bara att säsongen i princip är över nu i norrland.

Det som känns svårast nu är att lyckas hålla rak linje hela tiden, eller svänga och klara av kurvor, känns som att ibland funkar det men oftast inte. Hojen bara lever sitt eget liv och drar iväg ut mot vägkanten vilket förmodligen är för att vägen lutar oftast lite utåt, och jag klarar inte alltid av att parera det och svänga.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Det som känns svårast nu är att lyckas hålla rak linje hela tiden, eller svänga och klara av kurvor, känns som att ibland funkar det men oftast inte. Hojen bara lever sitt eget liv och drar iväg ut mot vägkanten vilket förmodligen är för att vägen lutar oftast lite utåt, och jag klarar inte alltid av att parera det och svänga.

Klassiskt i början :D... Tänk på var du har blicken, va iaf lätt för mej å fokusera på kanten när de väl bar av ditåt å då hamnade ja där oxå...
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Låter helt som mig i början ;)
Nu går det 5:an ut :)
Nästa steg för oss lär vara att försöka att bromsa lite på bakhjulet så man kan köra längre å inte bara vad hojen orkar.

Har äntligen lyckats hitta balanspunkten och kunna ligga kvar där nu i veckan när man tränat wheelies, känns så jävla skönt! Är så grymt mycket lättare nu när man börjar på 3ans växel motför tidigare då jag bara vågat köra på tvåan och varit för feg för att växla upp. Körde 500-600 meter ikväll på bakhjulet och lyckades dessutom ta en kurva mitt i detta vilket aldrig hänt förut. Har också lyckas komma runt den mentala blockeringen så att jag vågar växla på bakhjulet nu också, synd bara att säsongen i princip är över nu i norrland.

Det som känns svårast nu är att lyckas hålla rak linje hela tiden, eller svänga och klara av kurvor, känns som att ibland funkar det men oftast inte. Hojen bara lever sitt eget liv och drar iväg ut mot vägkanten vilket förmodligen är för att vägen lutar oftast lite utåt, och jag klarar inte alltid av att parera det och svänga.
 

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
då är det dax och öva på växla neråt på bakhjulet :yoparty
 

Atwa

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Norrland
Hoj
KTM Duke II
Klassiskt i början :D... Tänk på var du har blicken, va iaf lätt för mej å fokusera på kanten när de väl bar av ditåt å då hamnade ja där oxå...

"I början" phfft! Tog mig fyra år att ta mig dit jag är nu. :rock Lär mig långsamt men å andra sidan har jag inte varit för ivrig och slagit över. :)

Sitter alltid ner när jag wheelar så för att se vägen så sträcker jag på halsen och tittar till vänster om tanken. Kan tänka mig att jag förskjuter vikten då samtidigt vilket gör att hojen drar åt sidan. Men man hinner kanske lära sig köra rakt i år också :)
 

Atwa

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Norrland
Hoj
KTM Duke II
Låter helt som mig i början ;)
Nu går det 5:an ut :)
Nästa steg för oss lär vara att försöka att bromsa lite på bakhjulet så man kan köra längre å inte bara vad hojen orkar.

Har du tränat länge?

Vill lära mig köra på 4:an/5:an med låga varv på motorn, det ser och låter bättre än att man varvar satan ur varje växel som jag gjort hitills (tur att LC4 är en stabil motor) :crash
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
"I början" phfft! Tog mig fyra år att ta mig dit jag är nu. :rock Lär mig långsamt men å andra sidan har jag inte varit för ivrig och slagit över. :)

Sitter alltid ner när jag wheelar så för att se vägen så sträcker jag på halsen och tittar till vänster om tanken. Kan tänka mig att jag förskjuter vikten då samtidigt vilket gör att hojen drar åt sidan. Men man hinner kanske lära sig köra rakt i år också :)

Ja kör lite olika stilar har ja kommit fram te... För de mesta så kikar ja under styret men tycker de e lite lurigt å bara se en sida så de blir att skallen far lite mellan sidorna, ibland ålar ja fram så ja ser över styret... Bäst koll har man givetvis sittandes på ett knä eller stående men då har iaf ja sämre koll på å styra hojen i sidled, men så e ja inte speciellt vass på å slanga heller :crash...
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
1-2mån. Dom jag kör med är rätt galna så man blev ju rejält peppad också fick man bra tips.
Jag drog alltid upp den i 2:an men den e ju så jävla stirrig så man fick ju ingen riktig balans.Men när jag till slut lärde mig att dra upp den i 3:an så blev allt mycke bättre. Men men,vissa gånger är bättre än andra :/


Har du tränat länge?

Vill lära mig köra på 4:an/5:an med låga varv på motorn, det ser och låter bättre än att man varvar satan ur varje växel som jag gjort hitills (tur att LC4 är en stabil motor) :crash
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Skaffade mig en gammal trött 640 precis.. Vilken jävla skillnad det är mot 660 jag skaffade -03.. Men man kan ha kul med den org drevad iaf. Kommer slänga på ett 15 fram så man slipper koppla på trean.
 

jansa

Medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Åstorp
Hoj
Ktm 640 supermotard -03. ktm 525 xc quad -2011
Jaja det där har du gjort innan ;) Passande låt ;) Men kan du gasa upp den på 3:an??



Skaffade mig en gammal trött 640 precis.. Vilken jävla skillnad det är mot 660 jag skaffade -03.. Men man kan ha kul med den org drevad iaf. Kommer slänga på ett 15 fram så man slipper koppla på trean.
 

Mountain_87

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
kalmar
Hoj
KTM 640-03
Klassiskt i början :D... Tänk på var du har blicken, va iaf lätt för mej å fokusera på kanten när de väl bar av ditåt å då hamnade ja där oxå...

Klyrre, stämmer det att Halt drog upp sin gamla 640 (min) på 5:an lr är de nått John har lurat i mig? :D
 

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Jo jag kan gasa upp,den på trean.. Lite teknik bara.. Och ja jag har gjort det förut ;-)
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Klyrre, stämmer det att Halt drog upp sin gamla 640 (min) på 5:an lr är de nått John har lurat i mig? :D

Stämmer fint de :tummenupp... Fast han fick koppla upp den samtidigt som han slet hårdare i styret än ja sliter i picken :D...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top