Slanga med skoter, hur?

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Jo men det är minarellimotor med annan cylle, topp och insprutnings system.....duvet aprilla har inte gjort någon egen 2 taktare, inte vad jag vet iallafall :jisses
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Överallt, på nätet, står det att det är en Aprillia motor iaf. Sen är det ju inte samma vev heller som i Minarelli motorerna och då är det ju bara blocket kvar som är gemensamt isf...


/R
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Raid72 skrev:
Efter att ha åkt och slangat med både sporthoj och SM ett antal kilometer har jag nu äntligen(?) utökat vagnparken med en Aprilia SR50 DiTECH 01:a.

Helt original så när som på annan bricka i variatorn, som jag förstod. Gör just nu 75 enligt mätaren som jag antar +:ar friskt(?).

Så till den springande punkten hur får man upp eländet på slangen? Var ute och provade i dag i en uppförsbacke, men det vill sig inte. Sitter så långt bak det går och har provat att hålla in bromsen för att få mer driv men variatorn slirar ju så pass att det aldrig blir något riktigt ryck även om den drar piggt.

Går det att slanga med en original eller är det trim som gäller?

Hur göra? Tips, råd och länkar till både teknik och trim mottages tacksamt.


/Raid

Tja,kollade runt lite på mn forumet och såg att du ville se lite scooterstunt :brynad
jag la upp en liten egofilm igår kväll HÄR

Filmen ligger på passagens server som inte är den bästa...Fukar inte länken så prova nån minut senare :hej

Jag hade också en ditech förut,helt ostrypt.Jag fick upp den lätt på slangen men det verkar som att insprutet knasar sig när man väl är uppe.Jag drog då iväg ett mail till Avamc och dom sa att det går fint att wheela med den när den har full tank;)
Så det är bara att tanka den fullt och sen dra ut och stunta :tummenupp
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Fet rulle! Bästa jag sett hitintills faktiskt...

Men var är stoppisarna? ;)


Mitt Malossi trim är skickat från Tyskland sen ska det bli slanga av, kanske kan få gå kurs hos dig? :)


/R
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Raid72 skrev:
Fet rulle! Bästa jag sett hitintills faktiskt...

Men var är stoppisarna? ;)


Mitt Malossi trim är skickat från Tyskland sen ska det bli slanga av, kanske kan få gå kurs hos dig? :)


/R

tackar:)
nja stoppiesarna fick jag aldrig in något vidare bra på den där :rodnar
Däremot så har jag lite filmer från förraförra moppen,en crossmoppe,den gjorde jag låååånga stoppies med :rock
kan nog fixa en liten film med det också :hej

Jag sålde min ditech precis innan 70cc kom till den :gråta
Den måste ju gå fint med 70cc och insprut,dettutom slipper man ju kostnader på ny förgasare,det är ju bara att vrida och pilla på insprutet.
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Enligt Jonas på Sator ska den göra runt 100 ärliga med original drevning. Det räcker gott för mina ändamål, är i huvudsak ute efter acc och kraft för att kunna wheela som folk...

Film är alltid kul... ;)

Rock On!


/R
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Köp dom tyngsta variatorvikterna så får du acc.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag fick min Speedfight idag... den som lyckas få upp en sån på bakhjulet original är hjälte... Bläää va slö den var! Hoppas mitt gianellirör kommer snart!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Wohoooo!! :banana Avstrypt och trimrör gjorde susen! Helt vansinnigt kul att åka bakhjul med scooter!! Imorrn ska jag byta variatorvikter och kopplingsfjädrar med sen jeeeeeeevlar ska det huliganiseras!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top