Raid72 skrev:Efter att ha åkt och slangat med både sporthoj och SM ett antal kilometer har jag nu äntligen(?) utökat vagnparken med en Aprilia SR50 DiTECH 01:a.
Helt original så när som på annan bricka i variatorn, som jag förstod. Gör just nu 75 enligt mätaren som jag antar +:ar friskt(?).
Så till den springande punkten hur får man upp eländet på slangen? Var ute och provade i dag i en uppförsbacke, men det vill sig inte. Sitter så långt bak det går och har provat att hålla in bromsen för att få mer driv men variatorn slirar ju så pass att det aldrig blir något riktigt ryck även om den drar piggt.
Går det att slanga med en original eller är det trim som gäller?
Hur göra? Tips, råd och länkar till både teknik och trim mottages tacksamt.
/Raid
Raid72 skrev:Fet rulle! Bästa jag sett hitintills faktiskt...
Men var är stoppisarna?
Mitt Malossi trim är skickat från Tyskland sen ska det bli slanga av, kanske kan få gå kurs hos dig?
/R
Nikel skrev:Köp dom tyngsta variatorvikterna så får du acc.
precis vad jag sa.spectre skrev:ehh nä det är tvärt om!
Rigge skrev:Jag fick min Speedfight idag... den som lyckas få upp en sån på bakhjulet original är hjälte... Bläää va slö den var! Hoppas mitt gianellirör kommer snart!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |