SLangen ! ! !

unholy_mooze

Honda d är Power D ;)
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Honda cbr 1000cc - Fireblade !
kan man få några bra tips av erfarna slangåkare, vad är lättast och säkrast att koppla upp den eller gasa upp den på typ 2an skulle kännas bra ?
vid varvtal?

Hojj : honda cbr 1000 rr -07

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
Gasa, ge mer gas, koppla, ryck sen e framhjulet uppe

Brukar väll göras vid 8000rpm nånting

//Tapper

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag skulle säga att det är lite mer kontrollerat att koppla...iallfallför mig. Testade att powerwheela först men tyckte det var småläskigt. Man var inte riktigt van att hantera gashandtaget på rätt sätt plus att det där kastet uppåt som blev när framhjulet översteg 40 cm var lite jobbigt. De första centimetrarna då hjulet ska lämna backen är som sagt tröga men när man väl fått upp det så flyger man upp rätt snabbt ifall man inte har bra kontroll på gashandtaget.
Iallafall så la jag ner det projektet tills jag gav mig fan på skiten ska upp.
Så jag började leka med kopplingen istället. Började med att dutta lite på kopplingen bara o fick känna det där rycket..även det var lite obehagligt. Men efter gradvis ökning av varvtal så fick man till slut upp framhjulet och kände att det inte var så farligt. Nu så kopplar jag i princip jämnt...dels för att man får upp hojen även på låga varvtal och högre växlar...o dels för att det är jävligt bekvämt.

Varför då. :va

Behöver inte ens koppling på en 125'a - teknik kallas det. :krama

Teknik o Teknik.....
Jag kan äta med chinapinnar med men varför när det är så pass smidigare med gaffel? Same shit med att koppla upp bågen...

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Borde lyfta med 2:an på gas, av och på tekniken ifall du vill få upp den tidigare i varvregistret.

Jag hade hållt mig till den tekniken för att bli van att få upp framhjulet i luften. Testa att koppla sen på tvåan när du blivit van och inte får hjärtat i halsgropen :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring