Jag skulle säga att det är lite mer kontrollerat att koppla...iallfallför mig. Testade att powerwheela först men tyckte det var småläskigt. Man var inte riktigt van att hantera gashandtaget på rätt sätt plus att det där kastet uppåt som blev när framhjulet översteg 40 cm var lite jobbigt. De första centimetrarna då hjulet ska lämna backen är som sagt tröga men när man väl fått upp det så flyger man upp rätt snabbt ifall man inte har bra kontroll på gashandtaget.
Iallafall så la jag ner det projektet tills jag gav mig fan på skiten ska upp.
Så jag började leka med kopplingen istället. Började med att dutta lite på kopplingen bara o fick känna det där rycket..även det var lite obehagligt. Men efter gradvis ökning av varvtal så fick man till slut upp framhjulet och kände att det inte var så farligt. Nu så kopplar jag i princip jämnt...dels för att man får upp hojen även på låga varvtal och högre växlar...o dels för att det är jävligt bekvämt.
Varför då.
Behöver inte ens koppling på en 125'a - teknik kallas det.
Teknik o Teknik.....
Jag kan äta med chinapinnar med men varför när det är så pass smidigare med gaffel? Same shit med att koppla upp bågen...