Slangträning

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
visst det går frammåt men vill få upp den på 2an också antingen koppla eller växla,, har fått i neutralen 2ggr för mkt :näsblod antagligen hade ja inte höjden inne eller så är hojjjäveln för tung...
 

Bifogat

  • wheli.JPG
    wheli.JPG
    4 KB · Visningar: 1,172
  • wheli2.JPG
    wheli2.JPG
    27.4 KB · Visningar: 276
  • wheli3.JPG
    wheli3.JPG
    27.8 KB · Visningar: 146
  • wheli4.JPG
    wheli4.JPG
    20.1 KB · Visningar: 124
  • wheli5.JPG
    wheli5.JPG
    17.7 KB · Visningar: 127
  • wheli6.JPG
    wheli6.JPG
    32.3 KB · Visningar: 270

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det fattas MYCKET höjd innan du kan växla.

Lagom zxrväxelhöjd

015.jpg
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
hmm sliter väll på växellådan rätt skapligt om man slänger i utan ordentlig höjd.. väntar nog tills ja får upp den på 2an omdrevat...
 
Last edited:

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Kör du helförsäkrat?
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
MostWanted_NKPG skrev:

Hurså?

Om man övar bakhjulskörning efter att ha haft körkortet i två veckor med en helförsäkrad hoj är det i allra högsta grad min angelägenhet, särskilt om vi skulle råka ha samma försäkringsbolag. Jag varken övar bakhjulskörning eller har ett veckogammalt körkort så vad jag kör på behöver du knappast bekymra dig om.

Men ja, jag kör helförsäkrat.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Nacka skrev:
Hurså?

Om man övar bakhjulskörning efter att ha haft körkortet i två veckor med en helförsäkrad hoj är det i allra högsta grad min angelägenhet, särskilt om vi skulle råka ha samma försäkringsbolag. Jag varken övar bakhjulskörning eller har ett veckogammalt körkort så vad jag kör på behöver du knappast bekymra dig om.

Men ja, jag kör helförsäkrat.
tro mig det finns stollar som inte kan behärska ens att åka hojj framåt i laglig fart(kanske är du en av dem), så varför va orolig för att ja ska öka dit försäkringsbolag statistik... förövrigt är det inte olagligt att öva bakhjul på en avlägsen plats...

men hur njuter du av sporthojjen? ditt monster? berätta gärna... förstår inte vad du häktar upp dig på`? eller baktanken i dina meddelande...

sen går ja inte efter hur länge man haft kortet ja har betat av 420mil på hojjen och det är väll ungefär lika mkt som alla andra börjar testa bakhjul och så... bara att ja råkar ha kört rätt mkt...
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
MostWanted_NKPG skrev:
men hur njuter du av sporthojjen? ditt monster? berätta gärna... förstår inte vad du häktar upp dig på`? eller baktanken i dina meddelande...

Jo, med tanke på ditt svar är jag övertygad om att min poäng gick fram! :D
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
MostWanted_NKPG skrev:
tro mig det finns stollar som inte kan behärska ens att åka hojj framåt i laglig fart(kanske är du en av dem), så varför va orolig för att ja ska öka dit försäkringsbolag statistik... förövrigt är det inte olagligt att öva bakhjul på en avlägsen plats...

men hur njuter du av sporthojjen? ditt monster? berätta gärna... förstår inte vad du häktar upp dig på`? eller baktanken i dina meddelande...

sen går ja inte efter hur länge man haft kortet ja har betat av 420mil på hojjen och det är väll ungefär lika mkt som alla andra börjar testa bakhjul och så... bara att ja råkar ha kört rätt mkt...

Baktanken är att han inte vill betala din skrotade hoj sen.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
japp ja gillar inte folk som dömmer utan veta nått om omständigheterna... men berätta gärna din syn på sh hur man bör köra?

akta dig så ja inte helförsäkrar :D
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
.....ja kör aldrig på marginalen till att skrota,,, bara dårar som gör..
Det är bara dårar som tror att de aldrig kommer att krascha.......

Jag övar bakhjul varje dag också, har INTE helförsäkrat är väl bäst att tillägga :) , och jag är riktigt feg men det hjälper inte......förr eller senare kan det gå åt skogen.

Jag har full förståelse för att folk inte vill vara med och betala mina "missar".
 

sandstream

Guest
@Nacka: Jag tror inte att du ska läsa så många trådar på SH för du kommer att blir trött på att försöka få folk att köra som du. Koncentrerar dig på din egen körning så fixar vi andra vår! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top