Slangträning

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
SimmPsi skrev:
Det här med höjd. Jag försöker lite smått jag med att slanga. men när vet man när man har rätt höjd..? :confused: Ska man ha med en polare som är van slangare som får säga..Liiite till! Lite till ändå! Såja knuffa upp skiten sista biten nu! :banana

Stick ut och öva med en cykel, typ moutainbike och slangträna.
Man får in känslan ganska bra vart balanspunkten är, så gör det inte ont att slå över.
 

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
wheelie-stoppie

Dessa kanske kan få godkänt? :yoparty
 

Bifogat

  • dude_stoppie.jpg
    dude_stoppie.jpg
    41.9 KB · Visningar: 91
  • Kopia av stoppie.jpg
    Kopia av stoppie.jpg
    73.9 KB · Visningar: 86
  • Kopia av wheelie.jpg
    Kopia av wheelie.jpg
    72.7 KB · Visningar: 96

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
cykel
ångest

campar skrev:
Nääe usch du håller ju på ibland massa folk!! :fatta! :7peta :kocko :arsele









(Ironi, om ngn skulle tolka det anorlunda) :rofl

Ser bra ut!
ja jag vet,kunde knappt sova på natten över all ångest över detta lagvidriga beteende :D
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Oj vad känsligt det här verkar vara - på tonen i en del meddelanden verkar det som folk tar det som ett personligt angrepp när någon tar upp detta. Jag kan bara påminna mig om att jag träffat en av er i verkligheten så jag förvånas över hur mycket ni kan 'veta' om mig, vad jag gör och vad jag tycker... :hihi

Jag tycker slangträning är helt ok sålänge det är en erfaren förare och övningen sker på en avskild plats. Däremot tycker jag att det synd att en 19-åring som har haft körkort i två veckor ska behöva tycka att det är nödvändigt att lära sig köra på bakhjulet långt innan han ens kan framföra hojen på två hjul på ett säkert sätt (jo jag vet att många nyblivna körkortsinnehavare anser sig vara riktiga fantomer på att köra från första dagen men verkligheten ser inte riktigt ut så). Det handlar lika mycket om hans hälsa som om eventuella försäkringspremier.

Bluenote - skriv gärna hur klantigt du tycker att det är att vurpa på rullgrus i den här tråden, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49843 . Nån annan kanske orkar ta den diskussionen då. Eller återgå till 125-forumet.
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Nacka skrev:
Däremot tycker jag att det synd att en 19-åring som har haft körkort i två veckor ska behöva tycka att det är nödvändigt att lära sig köra på bakhjulet långt innan han ens kan framföra hojen på två hjul på ett säkert sätt


Jag håller faktiskt med dig! Man bör ha lite vana först.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
visar samma respekt som jag får,, anser mig inte va nån rossi eller tidtagningsdemon heller! men bakslang testar ja mer än gärna...
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
MostWanted_NKPG skrev:
visar samma respekt som jag får,, anser mig inte va nån rossi eller tidtagningsdemon heller! men bakslang testar ja mer än gärna...


Det är lite underhållande att läsa dina utstuderat genomtänkta inlägg.

Jag tycker rent av att ni är en pajas min bäste herr Most Wanted Norrköping :D
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Caffe skrev:
Det är lite underhållande att läsa dina utstuderat genomtänkta inlägg.

Jag tycker rent av att ni är en pajas min bäste herr Most Wanted Norrköping :D
ironin flödar,, har inte heller sagt va ja tycker om dina inlägg ;)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Äh, låt killen vara. Vi får vårt sen när vi kan peka, skratta och säga "vi sa ju det!".
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Va e d nu med er?

Om han nu vill helförsäkra så täcker det bakhjulskörning.

Förresten är det såhär man ska köra på bakhjulet :arsele
 

Bifogat

  • wheelimavve.jpg
    wheelimavve.jpg
    39 KB · Visningar: 180

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Mavve skrev:
Va e d nu med er?

Om han nu vill helförsäkra så täcker det bakhjulskörning.

Förresten är det såhär man ska köra på bakhjulet :arsele

EXAKT!!! Hängande över tanken med framhjulet 12 centimeter över backen med stekarbrickorna på är GANGSTA!
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Själv är jag mest avundsjuk på alla som kan slanga, men jag tror att ni har missat något.
Ni skriver att ni är oroliga för att han har helförsäkring och att ni skall få betala hans
Kawa när den går i backen.

Är det inte så att trafikdelen får stå för personskadorna som kan kosta miljoner!!!
 
Last edited:

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
den e dessvärre såld...
MostWanted_NKPG skrev:
japp ja gillar inte folk som dömmer utan veta nått om omständigheterna... men berätta gärna din syn på sh hur man bör köra?

akta dig så ja inte helförsäkrar :D

well said :tummenupp :rofl
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nacka skrev:
Bluenote - skriv gärna hur klantigt du tycker att det är att vurpa på rullgrus i den här tråden, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49843 . Nån annan kanske orkar ta den diskussionen då. Eller återgå till 125-forumet.

Jag har läst om den tragiska vurpan, och visst sånt händer. Är du arg nu att ditt försäkringsbolag får betala nåt sånt?

Varför tycker du jag ska återgå (inte för att jag varit där tidigare) till 125 forumet?
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
BlueNote skrev:
Jag har läst om den tragiska vurpan, och visst sånt händer. Är du arg nu att ditt försäkringsbolag får betala nåt sånt?

Varför tycker du jag ska återgå (inte för att jag varit där tidigare) till 125 forumet?

Du borde hänga i 125-forumet därför att de andra grabbsen och tjejsen är i din egen ålder där. Poängerna i de här vuxendiskussionerna tycks flyga förbi dig som en nynnande humla gör när man passerar med hojen i 150 km/h. Ditt barnsliga sätt att argumentera där du tillskriver folk åsikter som de varken har eller har gett uttryck för passar kanske bättre där. Här har de åtminstone ingen plats.

Jag har aldrig nämnt något om rullgrus. Du uttryckte ju dock din åsikt väldigt tydligt några poster längre upp:
Att köra såpass fort så man inte hinner se rullgrus tycker jag är minst lika klantigt (om klotningen ens beror på rullgrus, att köra fort och klota är väl minst lika illa).
Det var inte helt tydligt vad det var 'lika klantigt som' men eftersom tråden handlar om en kille med två veckor gammalt körkort som övar bakhjulskörning så antar jag att det var det du syftade tillbaka på.
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nacka: :mattias

MostWanted_NKPG: :finger

Nacka: :kocko

MostWanted_NKPG: :arsele

Nacka: :mad:

MostWanted_NKPG: :blah

Nacka: :ajjabajja

MostWanted_NKPG: :squid :fakta

Nacka: :dummer
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top