Slingerbulten förstörd!

TRON

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Ort
bor:
Hoj
Lightbike
Haha, ja det är synd om er Stockholmare som bara har en väg:)

Brukar se många hojar när jag passerar Skanssundet, där vid vägfärjan Karin.
Lite dålig med landnavigeringen men ligger det i Bulten krokarna?

Ligger en skans och färja nån mil från bulten...

Problemet med stockholm är att stan med förorter har vuxit sig långt ut på vischan och då blir det många, långa, tråkiga, farliga, transportsträckor...

Finns massor av fina vägar, både norr och söder om stockholm, men jag har inte sett någon väg som ger samma känsla som bulten!

Den är helt enkelt perfekt! (eller var...)
 

regnomc

Stridis
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
gsxr600-04
Någon mer som har varit ute på slingerbulten den senaste två dagarna??

Va ute med en kompis och körde i förrgår. När vi kört en bit så blir det stop pga av vägarbete... (la ny asfalt). Visst tänkte vi, inte mer med det. Men när det blev våran tur att köra förbi arbetet så har dom i kurvorna, på en hel del ställen lagt asfalt halvvägs in i båda filerna, så mitt i filen blir det en FET skarv som inte är så himla behaglig att korsa :6surkart

Nu är jag en som gillat att "köra" slingerbulten (vet att det är fler med mig :yoparty )

Man undrar bara... Var det verkligen reparation av dålig asfalt eller är det vägverket som gått in och "fixat till" slingerbulten??? Hmm... :mad:
Nu får du träna in en annan väg biff!
Kan vara roligt att se någonting annat än bulten.
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hmmm bulten som sådan är ju kul och skön men men i alla fall de gånger jag åker där borde man döpa om den till "grusbulten"..vet e fan om det skvätts grus med flit lite här och var:mad: .
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Antagligen justerar dom först, för att det slutliga resultatet ska bli bra. Ska åka förbi och kolla själv så kan jag tala om vad dom håller på med sen.

Ja, skriv gärna och berätta när du varit där å kollat...om du har koll på "sånt".
Hoppas det är som du tror... :banana
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Nu får du träna in en annan väg biff!
Kan vara roligt att se någonting annat än bulten.

Ja du biff... Har du något tips på andra vägar jag kan träna in så...:yoparty
:slicka

ta det lugnt, de ska asfaltera hela väg banan -sa en jobbarna till mig i alla fall.

Ja, ja... Men dåså! :tummenupp

Det var ju skönt att höra! Tack för det... Tills dess får man ta det lite lugnt då, om det går :D
 
Last edited:

snedskev

comfortably numb
Gick med
28 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
crf 250
Haha, ja det är synd om er Stockholmare som bara har en väg:)

Brukar se många hojar när jag passerar Skanssundet, där vid vägfärjan Karin.
Lite dålig med landnavigeringen men ligger det i Bulten krokarna?

då får du faan ta och tuta när du åker förbi oaxen, jobbar på varvet därute,
vilken båt är det?

och nej inte riktigt i närheten av bulten men trevlig väg därifrån är det iaf.
 

DoggY

Pilot
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
KTM 660
Var ute vid bulten senast i eftermidag och det verkar som dom lappat där asfalten sjunkit för att idag lägga nytt över hela vägen! :tummenupp
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Var ute vid bulten senast i eftermidag och det verkar som dom lappat där asfalten sjunkit för att idag lägga nytt över hela vägen! :tummenupp

Haha, tack för det DoggY! :bow Får åka ut en sväng i helgen å se så det stämmer...

Kan gärna få sopa rent Bulten lite också! :Rockbanan
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2963392 Ingen fara, det finns väg till för dem. Fast den har förstås en sådan där farlig kurva som kniper.
Nej för fan...
Folk kör redan som puckon här.
Lika roligt varje gång man upptäker att det är en sporthoj i ens körfält i en skymd kurva..
Vist jag kör också fort (nåja, så gott det går med en 125:a..) där men för fan kan man inte hålla sig i rätt körfält i SKYMDA kurvor åtminstånde?
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Klaga inte på en asfaltering, ty vi norrlänningar är int ett dugg bortskämd med ny asfalt.
Vägen där jag bor asfalterades någon gång på 60-talet och har sedan fått förfalla.
VV bara skiter i oss....på gott och ont.
Man får sig alltid ett gott skratt varje gång man besöker landets södra delar ;)
Här varnas för gropig väg vid vad vi anser vara en vägskarv, spårig vägbana där vägen upplevs lika slät som en hockeyplan...etc.
Antingen är genomsnittssörlänningen förjävligt dåliga i trafiken eller så finns det för mycket pengar.


Nä är glada att ni får fina vägar istället.
 
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Motala
Hoj
Ktm Superduke 990
Ni borde vara glada.:va Nu kommer ni ju ha en kanonfin
"bana" och åka på. ha lite tålamod. orsaken till att det blir en kant i mitten
är för att man lägger asfallten åt ett håll i taget med fall åt sidorna för att
det inte ska samlas vatten på vägen/banan när det regnar.
när vägen sen är färdig. kommer dom sopa rent och vägen/banan blir som
ny :tummenupp .
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
:nicka :nicka
Nej för fan...
Folk kör redan som puckon här.
Lika roligt varje gång man upptäker att det är en sporthoj i ens körfält i en skymd kurva..
Vist jag kör också fort (nåja, så gott det går med en 125:a..) där men för fan kan man inte hålla sig i rätt körfält i SKYMDA kurvor åtminstånde?


Ja, det är ju det bästa alternativet såklart, att hålla sig i sitt eget körfält...

Håller med dig! :nicka
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Åkte där (med bil) i onsdags och då måste det precis ha varit nygjort.. Dom där "asfaltsglappen" ser inte sjyssta ut nånstans :( :mad: Jag har inte kört länge, men har redan börjat gilla den vägen rätt mkt.. Känns farligt att åka där nu :näsblod Undrar om den är "förstörd" med flit :confused:

bogan finns ju alltid ;)
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Det finns ett uttryck som heter att det är bättre att vara tyst och bli tagen för en idiot än att öppna käften och röja bortom varje tvivel att man är en.

Vet man inte hur ett arbete utförs så kan det i en amatörs ögon se märkligt ut men jag kan intyga att de bara gör det efter regelboken som alltid.

Vänta och se :tummenupp
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Klaga inte på en asfaltering, ty vi norrlänningar är int ett dugg bortskämd med ny asfalt.
Vägen där jag bor asfalterades någon gång på 60-talet och har sedan fått förfalla.
VV bara skiter i oss....på gott och ont.
Man får sig alltid ett gott skratt varje gång man besöker landets södra delar ;)
Här varnas för gropig väg vid vad vi anser vara en vägskarv, spårig vägbana där vägen upplevs lika slät som en hockeyplan...etc.
Antingen är genomsnittssörlänningen förjävligt dåliga i trafiken eller så finns det för mycket pengar.

Nä är glada att ni får fina vägar istället.


Hehe, sorry, sorry...:D :pangihuve Inte meningen att det skulle låta illa på nåt sätt. Ska se det från den ljusa sidan, framför allt nu när man börjar fatta hur asfaltering av väg går till :D .

Ska tänka på er där uppe Sledneck, innan jag klagar på vägbanan nästa gång :öga :tungan

Ni borde vara glada.:va Nu kommer ni ju ha en kanonfin
"bana" och åka på. ha lite tålamod. orsaken till att det blir en kant i mitten
är för att man lägger asfallten åt ett håll i taget med fall åt sidorna för att
det inte ska samlas vatten på vägen/banan när det regnar.
när vägen sen är färdig. kommer dom sopa rent och vägen/banan blir som
ny :tummenupp .


Tack för infot/förklaringen! :tummenupp
 
Last edited:

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Det finns ett uttryck som heter att det är bättre att vara tyst och bli tagen för en idiot än att öppna käften och röja bortom varje tvivel att man är en.

Vet man inte hur ett arbete utförs så kan det i en amatörs ögon se märkligt ut men jag kan intyga att de bara gör det efter regelboken som alltid.

Vänta och se :tummenupp


Ja, eftersom jag är en amatör på det området så såg det väldigt märkligt ut. :va

Men du ser. Jag öppnade käften, och fick det förklarat för mig hur det går till. Det tycker jag va bättre än att att vara tyst och fortfarande sitta och grubbla på det...:huvet Eller?? :hihi
 

IronMike

Guest
Jag tror de bli schysst senare i sommar :tummenupp

...jag kanske (hoppas man iaf) bidrog en kiss i havet till att det blev av, när jag stanna på 222an en natt år 2005 - dom lade ny asfalt där, där det redan var perfekt asfalt.

Sög tag i en asfaltsläggare å fråga;
"får jag prata med din förman..."
"hm vadårå" - lite kaxi sådär
"jo för att jag har ett förslag"
"ey conny, de e en snubbe som vill snacka"
...conny masar sig fram 5 meter, trött å alldeles svar i ansiktet
"hej"
"chenna, av va vare du ville?!"

"jo"... sa jag, "varför asfalterar ni här, där asfalten e schysst?! va ju perfekt som den var, acfaltera 257an istället, full av tjälskott å skit å folk dör eller åker av pga av det, här går det ingen nöd"
conny: "jo jag vet, känns meningslöst.. vi har en budget, och ibland måste vi slösa för att göra av med de resurser som blir över men jag ska framföra din åsikt till högre instanser, håller med, vill också få ny asfalt på bulten"

SÅ!

Conny å grabbarna styr upp bulten, de blir säkert skitbra i slutändan, å conny körde också hoj, dock nån slags packåsna, vettefan. aja.

(inbillar mig att jag var med och gjorde en röst hörd iaf)

:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top