Slip-on

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
Såldes alldeles nyss...
Wuushu skrev:
Har precis inhandlat ett micron slip-on oval/carbon :) Ska ner och montera, uppdaterar med ljud-info eller problem snart! :)

Var fick du tag i det så fort? Hade MC-varuhuset det på lager?

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
Såldes alldeles nyss...
Wuushu skrev:
Hej alla hjälpsamma hojjare! Äntligen har jag fått på mitt slip-on! Det enda probbet jag hade egentligen är att det inte vill sluta 100% tätt mellan grenröret (det med 4 slut) och mellan-röret (som slip-on'en sitter fast i).. om man tar ned handen där medans den går på tomgång kan man känna småå fläktpustar... detta måste åtgärdas..

Nån som har nått bra tips som tätning? GÅR inte att dra åt ringen mer.. så måste nog ha nån sorts packning eller dyl.

Annars så låter den GRYMT.. speciellt på tomgång när den liksom mullrar.. den låter inte på samma sätt som i orginal.. alltså spinner helt jämt.. utan det kommer små muller.. ibland går det helt jämt.. sen går det som små-muller ibland med olika intervall..

Är det normalt? Skadar hojjen på något vis? Sämre effekt av detta?

Tack igen för alla hjälpsamma svar!

Trodde det var bra passform på Micron-burkar... Någon mer som upplevt detta problem? Vad gjorde ni i så fall?

Skall troligtvis köpa ett Micron-slip-on jag med. :)

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Mitt mullrar också lite ojämnt på tomgång, iofs. väldigt lite men det beror nog på att den går lite snålt på låga varv.

Antagligen går din motor också lite snålt eftersom luftgenomströmmningen blir större med ett "öppet" slip-on.
Går den väldigt snålt finns väl risken att motorn blir lite väl varm. Observera dock att jag är en n00b när det gäller motorer :( .

Upp med bilder nu :tummenupp .

:hej

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
Tätning

"Nån som har nått bra tips som tätning? GÅR inte att dra åt ringen mer.. så måste nog ha nån sorts packning eller dyl."

Hade samma problem med mitt nya slip-on, orkade inte leta efter nån ny packning som skulle passa så jag köpte en tub med monteringspasta för avgassystem på Biltema.
Nu sitter fint fint och är helt tätt men kan tänka mig att det blir lite slipjobb när man ska byta blås till besikningen...hmm, låt mig tänka, om 2 år! :crash

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=19504
:squid

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Hoj
R1 03 Röd STULEN
har köpt exakt likadan pasta på biltema idag, sitter ff inte helt tätt.. verkar komma luft genom nått hål i pastan endå... :/ lägger upp bilder +video/ljud på hojjen imorgon :)

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
Biltema pasta.

tja.

hur mycket spel har du mellan rören...jag hade ganska lite typ 1 mm, + att jag använde min gamla packning under...
och innan jag hade pastan så satt blåset ganska hårt.

När du spänner ditt, sitter det hårt eller forfarande lita löst?
kan va det, annars går det kanske att fixa en ny packning som är tjockare....
Satte upp ett tråd om samma problem på mekhörnan under "avgaspackning" innan, fick tips om att använda bladmässing...

"Biltema pastan smakar gött" :zpy

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Hoj
R1 03 Röd STULEN
är som du sa ca 1mm! Men har ingen packning förutom pastan.. var får man tag i en sån där packning man kan klämma in? ALla tips är välkommna! :)

Wuushu

Tejpa rullen i botten!
Gick med
12 May 2003
Hoj
R1 03 Röd STULEN
japps ca 1mm runtom på kanterna.. eftersom ytterröret inte kan deformeras precis hur långt smo helst.. så kan jag spänna åt för kung of costerland så att röret sitter så pass hårt så att det PRECIS inte trillar ur typ.. men man skulle kunna dra det om det inte var för att det satt fix' på plats med andra muttrar etc. Ska montera loss.. måste komma på ett sätt.. vill inte köra runt med en pipa som läcker luft... :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept