Pratades det inte från polismakten redan förra sommaren att de skulle börja arbeta mer aktivt mot högljudda motorcyklar? Har klart för mig det skrevs om detta...
Är väl ett rätt tydligt fall av "som man bäddar får man ligga", alla jag känner som inte själva gillar MC tycker att det är ett helvetes väsen på dessa. Många upplever det som riktigt irriterande och störande inne i städerna och jag kan faktiskt förstå det. Tro fanken polisen börjar ta till det ena och det andra då vi låter väldigt mycket.'
Är ingen ängel själv, tror inte för en sekund att mina duccar skulle klara en mätning utan dB-killer, trots E-märkta ljuddämpare. Åker jag på en mätning så lär jag åka dit. Problemet som jag ser det är att ljudkraven är på tok för stränga, samtidigt som de flesta slipon/helsystem är för högljudda.
Försöker dock hålla mig utanför tätbebyggt område. Lämnar nöjeskörning i städer till de som inte verkat få nog uppmärksamhet som barn...
Alla kromslädar med "luft o buller", "raka rör" och "Hans&Vansinnet" och all skramlande allsköns dynga ska vi inte ens nämna. Dessa är förare är ofta jäkligt kåta på att köra runt, runt, och runt i stan också...