Hur vet man om hojen är helfordonsgodkänd?
Verkar inte bara vara polisen som fått upp ögonen för detta. Var in och besiktade min zzr för någon vecka sedan och då kom just detta upp. Enligt honom har dom fått nya direktiv på att kontrollera bla slip-on och dyl hårdare på nyare helgodkända hojar.
Race use only står det på baksidan vid nitarna närmast kolfibertoppen
Man har till och med besökt en av de lokala handlarna och krävt att få fotografera en snöskoter i originalskick, bara för att veta exakt hur denna ser ut.
Jorråå..känns bra att vi sitter o betalar polisers löner medans de slår ner på ett slipon utan e-märkning.
Det är tamigfan pinsamt!
Det som är mest irriterande är polisernas dubbelmoral. De läxar gärna upp en för att man kör 10-20km/h för fort oavsett fordon (som 90% av sveriges befolkning) för att sedan ta av sig polisuniformen och kör exakt likadant!
Ska man få bötfälla någon för fortkörning ska man fan tvingas ha gps utrustning på sin privatbil för att sedan själv straffas så fort man kör 1 kilometer för fort!
Kräv det så ska vi se att inte en enda polis signar upp sig för nästa hastighetskontroll
Du så väldigt tuff du....
Låter märkligt att "kräva" något sånt. en vanlig förfrågan räcker ofta gott. och vad var det för fel på polisens google-kunskaper? luktar lite fisk över påståendet...
Håller med om det att man bara skulle vara ifred. Men låter det inte jävligt sjukt att de ska behöva vara så då? Då kan vi ju skita i o ha en besiktning så får polisen sköta allt som har med det att göra? Jag är helt med på noterna angående säkerhet så som bromsar, däckdjup, lysen, blinkers mm. men vafan så länge de inte låter som en moto gp hoj så lär det väl inte skada någon annan? När jag tänker tillbaka på pratstunden med farbror blå så kommer jag ihåg att han nämnde något med miljösynpunkt därför skulle det vara ett E.
Sen är de ju klart att man får ögonen på sig om man kör som en dåre men nu var inte så fallet då de gick 20 i ett cruising led.
Låter ju nästan värt o försöka regga om sin hoj som ombyggt fordon eller något? Antar att det är "samma" regler som för bilar, dvs att en del regler upphör att gälla. dock vet jag inte vad som krävs för att få det godkänt som ombyggt, men de kanske är för komplicerat o dyrt i förhållande till vad man får ut av det.
Ja, speciellt som du måste göra betydande förändringar på ett standardfordon för att få regga det som amatörbyggt, att byta avgasrör och blinkers klassar nog inte in som det... =)
Vänta bara tills civilpolisen fotar dig vid korvmojen för att du kör utan e-märkt ljuddämpare.....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|