Tjena!
Är ny här på sporthoj och har även precis stolt införskaffat mig min första hoj (GSXR1000K5)
Till mitt problem.. Företaget som annonserade hojen skrev att den levererades nyservad men för att försäkra mig om det bytte jag olja och filter själv.. Åkte till Claessons MC i Bromölla och dom gav mig rådet att köpa en dunk Castrol Power 1 GPS 10w-40. Sagt och gjort åker jag hem och öser i oljan och drar ut och kör en runda.
Väl hemma i garaget senare så märker jag att när jag håller kopplingen inne och vrider på rullen så vill hojen framåt.. Ringer farsan min som säger sig vara hyfsat kunnig på hojar och han garanterar att det var oljan... Tömmer ut 500 spänn rakt ner i smörjgropen och kör och köper ny olja denna gången Quaker State Performance Mineral Racing 20w-50.. Denna oljan funkar perfekt både i farsans Busa och polarens R1 men problemet kvarstod med min? Kan det vara lameller eller fjädrarna?
Är ny här på sporthoj och har även precis stolt införskaffat mig min första hoj (GSXR1000K5)
Till mitt problem.. Företaget som annonserade hojen skrev att den levererades nyservad men för att försäkra mig om det bytte jag olja och filter själv.. Åkte till Claessons MC i Bromölla och dom gav mig rådet att köpa en dunk Castrol Power 1 GPS 10w-40. Sagt och gjort åker jag hem och öser i oljan och drar ut och kör en runda.
Väl hemma i garaget senare så märker jag att när jag håller kopplingen inne och vrider på rullen så vill hojen framåt.. Ringer farsan min som säger sig vara hyfsat kunnig på hojar och han garanterar att det var oljan... Tömmer ut 500 spänn rakt ner i smörjgropen och kör och köper ny olja denna gången Quaker State Performance Mineral Racing 20w-50.. Denna oljan funkar perfekt både i farsans Busa och polarens R1 men problemet kvarstod med min? Kan det vara lameller eller fjädrarna?