Slitagehål i grenen (jeans)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
De har ärvt mina gamla byxor - jag sliter ut jeansen på knän och ovansidan på låren (mekar, snickrar osv, samt går mycket i trappor). Dock inte i baken. Kan ha att göra med hur man rör sig och jobbar.

Slitage i ändalykten måste tyda på att man sitter för mycket och latar sig...

Vi kanske kan byta byxor med varandra så sliter vi ut dom på olika sätt?

Allstaar

Guest
HAHAHA jääääävligt lustigt att jag kom över denna tråd just nu. Kom precis hem från JC där jag reklamerade mina jeans efter 3 månader. Grenen va helt sliten, och det roliga va att jag redan fått ett par nya innan dessa tre månader så på ett halvår exakt har jag haft två par jeans. Nu blev det dock en annan modell så får vi se hur det går.

Visst jag har gått upp ett par kilo men hade samma problem förut. Vältränade pojkar har större problem än tjockisar haha.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har vägt exakt 104-108kg de senaste 400 åren och det här problemet har jag oxå...men det dök upp för bara nåt år sedan. Hur förklarar man det?
Jag har annars en teori om att det är gubbmagen som tynger ner linningen på jeansen som gör att de får en onaturlig lutning i grenen och därmed skapar stress i det svenska folkhemmet. Kan det ligga nåt i det? (jag sa ligga! :brynad )

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vi kanske kan byta byxor med varandra så sliter vi ut dom på olika sätt?

Perfa! Postutbyte varannan månad - gäller att passa in storlek och stil bara (jag kör "boot cut").

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag 192 lång 84 kg lätt sliter ut gren och liningen. Så fetto teorin kan skippas, dock tar det ett par år innan jag sliter ut dom.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Lösningen:

Ta ett par gamla brallor och en tub textillim. Klipp ur en bit denim ur de gamla braxerna från valfritt ställe och limma på de nya (trasiga byxorna) från insidan.

Blir hur bra som helst! slitstarkt som tusan och tål tvätt. Billigt, men framför allt så kan man behålla byxorna efter att de just gåtts in.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lösningen:

Ta ett par gamla brallor och en tub textillim. Klipp ur en bit denim ur de gamla braxerna från valfritt ställe och limma på de nya (trasiga byxorna) från insidan.

Blir hur bra som helst! slitstarkt som tusan och tål tvätt. Billigt, men framför allt så kan man behålla byxorna efter att de just gåtts in.
TACK! Förske våldsföra mig på mors symaskin idag resulatat blev ganska FUCK Fashion go Punk kan man säga..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De har ärvt mina gamla byxor - jag sliter ut jeansen på knän och ovansidan på låren (mekar, snickrar osv, samt går mycket i trappor). Dock inte i baken. Kan ha att göra med hur man rör sig och jobbar.

Slitage i ändalykten måste tyda på att man sitter för mycket och latar sig...

Jeans som blir slitna i baken har inte jag heller råkat ut för.

Slitaget i skrevet tror jag som sagt är kopplat till hur mycket man går. För mig är det som sagt en mil bara tor jobbet varje dag. I snitt är det runt 1.2-1.5 mil per dag. Samt en del cykling.

Det är förvisso inget mot vad människokroppen är designad för att tillryggalägga varje dag, men defintivt mer än vad dagen skitjeans är designade för.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Rullar runt på relativt många par jeans men får ändå det där jävla problemet. Ett par som jag använde rätt frekvent höll bara 4 månader dom reklamerade jag och fick nya. Har ett par wrangler nu som är 9 månader och börjar bli rätt slitna i grenen men inget hål ännu.

Hur länge ska jeansen hålla eg ? Vad kan man kräva ? Vad finns det för "garantier" på kläder eg ?

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
En regel brukar vara att köpa nylanserade märken, de flesta försöker hålla en bra kvalitet på tyger och sömmar när man skall slå sig in på en marknad och skapa sig ett varumärke.

När väl varumärket är etablerat så betalar man för varumärket och inte för kvaliteten.

Se på Marlboro Classic och Peak, de hade superkvalitet i början men idag är det nästan samma junk som HM, bortsett från Peaks funktionskläder, men tröjor, tshirts m.m. är bara snäppet bättre än HM.

Jag har tidiga Marlboro och Peak som ser likadana ut idag som när jag köpte dem medans de nya ser sämre ut efter några tvättar.

Fast jag vete fasen om detta gäller jeans, tycker det är riktigt kasst överlag och har just nu inget bra märke som jag känner till.

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
En regel brukar vara att köpa nylanserade märken, de flesta försöker hålla en bra kvalitet på tyger och sömmar när man skall slå sig in på en marknad och skapa sig ett varumärke.

När väl varumärket är etablerat så betalar man för varumärket och inte för kvaliteten.

Se på Marlboro Classic och Peak, de hade superkvalitet i början men idag är det nästan samma junk som HM, bortsett från Peaks funktionskläder, men tröjor, tshirts m.m. är bara snäppet bättre än HM.

Jag har tidiga Marlboro och Peak som ser likadana ut idag som när jag köpte dem medans de nya ser sämre ut efter några tvättar.

Fast jag vete fasen om detta gäller jeans, tycker det är riktigt kasst överlag och har just nu inget bra märke som jag känner till.

problemet då är att man ser ut som en modehora som måste ha senaste designerjeansen på sig...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tycker det ser festligt ut när man möter trendiga 80-90-talistkillar med spretfrilla och svindyra jeans som är försedda med de där moderiktiga nöthålen vid knäna. Hur gick de till liksom :brynad

Vill försvara mig med att det minsan inte var så när jag köpte jeansen, det bara blir så när man har taskig balans...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Just det här att man betalar för märket och inte kvalité är väl ändå inget nytt? :näsblod

Det paret jeans som har hållt bäst för mig, 1½ år+ är faktiskt ett par jag köpte på Cubus för 299 pix.

Cheyor är inte så tokiga ändå, om det inte varit för min dåvarande hade jag inte ens satt min fot där inne :D

Numera blir det Jack n Jones. Inte så jättedyra och inte så väldigt långvariga heller... :3freak

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...